Specjalista ds. mediów społecznościowych – zawód przyszłości

Specjalista ds. mediów społecznościowych to bardzo popularny zawód. W ciągu trzech najbliższych lat będzie najbardziej pożądaną i poszukiwaną specjalizacją. Czym się charakteryzuje i na czym polega? Jakie kwalifikacje powinna posiadać osoba obejmująca to stanowisko? Dowiedz się, kim jest specjalista ds. mediów społecznościowych i ile może zarabiać.

Zmieniający się dynamicznie świat, rozwój nowych technologii i coraz większa otwartość przedsiębiorców, właścicieli firm na pracę zdalną lub hybrydową powodują, że specjalista ds. mediów społecznościowych stał się jednym z najczęściej pożądanych zawodów.

Praca na tym stanowisku wymaga odpowiedniego przygotowania i wielu umiejętności, ale jest to praca, którą może wykonywać niemal każdy.

Chcesz zdobyć najbardziej pożądany zawód z zaświadczeniem na druku MEN? SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY

Kim jest specjalista ds. mediów społecznościowych

Specjalista ds. mediów społecznościowych inaczej nazywany jest social media ninja. Ninja dlatego, że nawiązuje do specyfiki zawodu, czyli kompleksowej obsługi firm w mediach społecznościowych i dbanie o wizerunek w Internecie. Osoba zatrudniona na tym stanowisku powinna mieć wszechstronną wiedzę i umiejętności oraz głód wiedzy, ponieważ trendy w social mediach zmieniają się bardzo często.

Najważniejsze zadania specjalisty ds. mediów społecznościowych

Do zadań osób prowadzących profile w mediach społecznościowych należy znacznie więcej niż tylko publikacja postów. Jednym z kluczowych działań na tym stanowisku jest również stałe monitorowanie podejmowanych działań, ich analiza pod kątem efektywności oraz przyjętej strategii marketingowej firmy. Ponadto osoba na tym stanowisku powinna umieć analizować działania konkurencji i tworzyć raporty.

Do najważniejszych zadań osoby na stanowisku specjalisty ds. mediów społecznościowych należą:

  • tworzenie i redagowanie tekstów,
  • tworzenie grafik oraz animacji wykorzystywanych w komunikacji,
  • odpowiadanie na komentarze,
  • organizacja konkursów,
  • moderowanie grup,
  • budowanie spójnego wizerunku firmy,
  • koordynacja kampanii reklamowych,
  • stały kontakt z klientami przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi np. Messengera.

Zarobki specjalisty ds. mediów społecznościowych

Zarobki specjalisty ds. mediów społecznościowych uzależnione są przede wszystkim od jego doświadczenia i wielkości firmy, w której pracuje.

Doświadczony specjalista w dużej firmie może zarobić średnio od 5 do 15 tys. zł netto, początkujący zaś nieco powyżej 2,5 tys. na rękę. W prestiżowych agencjach marketingowych doświadczony specjalista rocznie zarabia nawet 80 tys. zł.

Jeśli chcesz zdobyć kompetencje przyszłości i być najlepszym specjalistą ds. mediów społecznościowych masz ogromną szansę, aby to osiągnąć.


Chcesz prężnie działać w Sieci i pracować z dowolnego miejsca na świecie?
Chcesz zdobyć umiejętności niezbędne do wykonywania zawodu przyszłości,
który da Ci bardzo dużo satysfakcji i stabilizację finansową?
Dołącz do programu rozwojowego Specjalista ds. mediów społecznościowych!

specjalista ds. mediów społecznościowych


Specjalista ds. mediów społecznościowych – kwalifikacje

Praca w mediach społecznościowych wymaga zdobycia odpowiednich kwalifikacji. Osoba na tym stanowisku powinna być komunikatywna i doskonale zorganizowana. Działania związane z marketingiem online to często praca w niestandardowych godzinach, więc wymagana jest elastyczność.

Istotną rolę odgrywają: znajomość tematyki od strony praktycznej, kreatywność, komunikatywność, znajomość narzędzi do monitorowania działań w mediach społecznościowych. obsługa programów graficznych, umiejętność analizy danych i wyszukiwania ciekawych informacji.

Jeśli perspektywa wykonywania pracy z dowolnego miejsca na świecie jest dla Ciebie kusząca, zadbaj o to, aby zdobyć nową wiedzę i umiejętności. Daj sobie szansę na rozwój i niezwykle ciekawą pracę.

Specjalista ds. mediów społecznościowych – czy warto nim zostać?

Praca na stanowisku specjalisty ds. mediów społecznościowych to dla wielu osób spełnienie marzeń. Możliwości współpracy z markami i wspieranie ich w rozwoju biznesu daje ogrom satysfakcji. A jeśli dołożymy do tego możliwość pracy zdalnej lub hybrydowej mamy zawód idealny.

Kolejną zaletą tego zawodu jest niski próg wejścia. Co to oznacza? Możesz zacząć działać, mając jeszcze niewielkie doświadczenie i małą wiedzę. Oczywiście, aby utrzymać się na rynku i mówić o sobie, jak o specjaliście musisz się ciągle uczyć. Jednak zacząć możesz teraz z tym, co masz.

Zawód specjalisty ds. mediów społecznościowych otwiera różne drzwi i daje możliwość współpracy zarówno z wielkimi znanymi markami, jak i z mniejszymi. Wszystko zależy od Ciebie.

Myślisz o tym, aby zostać specjalistą ds. mediów społecznościowych, ale wciąż masz wątpliwości?

Przygotowałam kilka argumentów, które pomogą Ci zdecydować, czy chcesz wybrać tę drogę kariery:

  • szybki rozwój – jako specjalista ds. mediów społecznościowych będziesz się bardzo szybko rozwijać i zdobywać nowe doświadczenia w pracy z klientami. Szybko nabędziesz wprawy w pisaniu tekstów, tworzeniu grafik i w sprawnym odpowiadaniu na komentarze.
  • ciągły rozwój i nauka – ta praca nigdy się nie nudzi, każdy klient jest inny, więc będzie wymagał innych rzeczy.
  • widoczne efekty pracy – efekty swojej pracy zaobserwujesz niemal natychmiast. Każdy opublikowany post, Stories, czy Reels – w zależności od ustaleń z klientem, każdy komentarz i wzrost w statystykach.
  • stabilność finansowa – dobry specjalista ds. mediów społecznościowych dobrze zarabia. A im więcej klientów zdobędziesz, tym Twoja stabilizacja finansowa będzie pewniejsza.
  • praca zdalna – zależy ona oczywiście od firmy, w której zaczniesz pracować, ale ogólnie w tej branży się efekty, a nie godziny przesiedziane w biurze.

Zawód przyszłości z ZAŚWIADCZENIEM MEN

Jeśli po przeczytaniu tego tekstu w głowie zaświtała Ci myśl, że chcesz zostać specjalistą ds. mediów społecznościowych, teraz masz ku temu ogromną szansę.

Instytut Marki Online i Komunikacji oferuje program rozwojowy: Specjalista ds. mediów społecznościowych z zaświadczeniem MEN.

Dzięki potwierdzeniu Twoich kwalifikacji i umiejętności zyskasz znaczną przewagę nad konkurencją, a wiedza, którą zyskasz podczas 4-miesięcznego programu, pozwoli Ci zdobyć niemal każdą pracę w tym zawodzie.

specjalista ds. mediów społecznościowych

Pin It on Pinterest