Mikołajki, Boże Narodzenie, a może Black Friday i Cyber Monday? Marketing świąteczny czas zacząć! Czy zastanawiałeś się już jakie działania promocyjne w mediach społecznościowych przygotujesz w tym gorącym okresie? Wiesz, że Twoja konkurencja nie będzie próżnować i chcesz się wyróżnić? Zapraszam do zapoznania się z materiałem!
Przed nami bardzo gorący okres. Oto najważniejsze daty:
- Black Friday – 25 listopada
- Cyber Monday – 28 listopada
- Mikołajki – 6 grudnia
- Święta Bożego Narodzenia – 24-26 grudnia
Poznaj 7 punktów, nad którymi warto się zastanowić w nadchodzących tygodniach! Pod wideo znajdziesz opis materiału dla utrwalenia wiadomości. Pamiętaj, że konkurencja nie śpi i z pewnością szykują coś wystrzałowego na ten szalony czas!
Działania promocyjne w mediach społecznościowych
Badania wyraźnie pokazują, że konsumenci coraz więcej czasu poświęcają na aktywności online, szczególnie przed dokonaniem zakupu. Szukają recenzji i opinii o produktach lub usługach, przeglądają takie portale jak Instagram, Facebook, LinkedIn w poszukiwaniu recenzji. Obserwują, co kupują i polecają ich znajomi, reagują na reklamy w mediach społecznościowych, o ile są dobrze przygotowane (grupa docelowa, oferta).
Nie wiesz, jak się wyróżnić na tle konkurencji?
Szukasz ciekawych pomysłów na treści i grafiki?
Jeżeli prowadzisz biznes, budujesz markę osobistą, potrzebujesz wsparcia i inspiracji do tworzenia ciekawych treści do mediów społecznościowych, zapraszam Cię do projektu, dzięki któremu już nigdy więcej nie będziesz zastanawiać się nad tym, jakie teksty na Facebooku i Instagramie tworzyć dla Twoich odbiorców. Szczególnie w tym gorącym okresie zainwestuj w projekt Progres, nie perfekcja: Treści. Przekonaj się, że z nami tworzenie wartościowego i przyciągającego kontentu to bułka z masłem!
7 najważniejszych działań promocyjnych w mediach społecznościowych
1. Zaplanuj dobrze poszczególne kroki
Jeżeli prowadzisz biznes od kilku lat, przeanalizuj jakie efekty osiągnąłeś rok temu. Co zadziałało? Co powinieneś zmienić? Gdzie pojawił się słaby punkt lub wąskie gardło? Jakie działania prowadziła konkurencja? Jakie były opinie klientów o Twoich działaniach?
Przypomnij sobie plusy i minusy zeszłorocznego planu i popraw wszystko, co wpłynie na efekty w tym roku. Jeżeli w zeszłym roku nie prowadziłeś żadnych akcji promocyjnych, to teraz jest ten moment, żeby coś zaplanować.
Najczęściej stosowane taktyki w kampaniach przedświątecznych to:
- oferty specjalne (limitowany czas),
- dodatkowe rabaty,
- bezpłatna wysyłka,
- specjalne oferty pakietowe,
- dedykowane konkursy.
Zanim na szybko coś wymyślisz, zastanów się, na jakie działania warto poświecić zasoby (czas, pieniądze), co te działania mają przynieść, jakich efektów oczekujesz?
2. Doceń obecnego klienta
Kolejny waży element, o którym zapominamy: pomyśl jak zaangażować dotychczasowych klientów? Z jaką ofertą możesz do nich trafić? Czego potrzebują? Pamiętaj, czasami lepiej zadbać o lojalnego klienta niż walczyć o nowego.
3. Konkursy i wyzwania
Jeżeli myślisz o konkursie, zastanów się, czy nie poprowadzić go na kilku platformach, stworzyć dedykowany hashtag, zaangażować influencerów, zorganizować go z innym fanpage na zasadzie wzajemnej promocji (biznes komplementarny). Oczywiście grafiki z pomysłem i w świątecznym nastroju są tutaj obowiązkowe, jednak nie przesadzaj i nie przesładzaj, czasami im prościej, tym lepiej, ważne jest też mieć swój styl i pomysł na interpretację świątecznego klimatu.
Potrzebujesz wsparcia w tworzeniu angażującego kontentu do mediów społecznościowych?
Jeśli zastanawiasz się nad zorganizowaniem wyzwania, którego finałem będzie na przykład konkurs, zapraszam Cię do projektu Progres, nie perfekcja: Treści, gdzie znajdziesz moduł poświęcony organizacji wyzwań w mediach społecznościowych. Dzięki informacjom zawartym w tym module dowiesz się, w jaki sposób zaangażować odbiorców, których udało Ci się zgromadzić wokół swojej marki i skłonić ich do większej aktywności, za którą idzie większa sprzedaż.
4. Blog, transmisje, relacje
Jeżeli wymyślisz koncepcje Twojej akcji promocyjnej z okazji świąt, stwórz cykl wpisów. Mogą to być posty na blogu z nawiązaniem do Twojego planu działań i z odpowiednim wezwaniem do działania (call to action), aby czytelnik wiedział, jaki krok powinien wykonać. Przygotuj także posty na platformy społecznościowe. Może to być także podcast, wideo, Stories albo transmisje na żywo. Możliwości jest wiele, ale pamiętaj, aby nie skupiać się tylko na sprzedaży, oferuj wartościowe i przydatne treści.
5. Kreatywność i angażowanie odbiorców
Kolejnym pomysłem, który można wykorzystać to angażująca zabawa albo zaskakiwanie odbiorców np. ogłaszanie codziennie na Facebooku specjalnych godzin promocji lub odkrywanie codziennie innych, interesujących działań do wykonania lub nowych produktów (na zasadzie kalendarza adwentowego). Zastanów się, co możesz wymyślić, tak aby wciągnąć odbiorców w zabawę.
6. Reklama
Nie byłabym sobą, gdybym nie wspomniała o reklamie. Jestem wielką zwolenniczką korzystania z reklam, szczególnie jeżeli chodzi o media społecznościowe. Jednak pamiętaj, że jeżeli chcesz ustawiać poprawnie reklamy, to najważniejsze jest, aby dobrze dobrać grupę docelową. Zadaj sobie pytania, do kogo kierujesz tę konkretną ofertę: wiek, lokalizacja, płeć, miasto, zainteresowania. Im więcej informacji, obserwacji i przemyśleń, tym lepiej dobrana grupa.
Jeśli interesuje Cię temat płatnych kampanii promocyjnych, polecam Ci odświeżony kurs online Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie.
Poznaj ultraskuteczne możliwości kreowania kampanii reklamowych, precyzyjnego docierania do grupy odbiorców, segmentowania ich według zainteresowań i pozyskiwania nowych lojalnych klientów.
7. Harmonogram
Ułóż wszystkie działania w kalendarzu, uporządkuj i zaplanuj, wyznacz osoby odpowiedzialne za poszczególne segmenty oraz wyznacz terminy realizacji. Bądź przygotowany! Zaplanuj poszczególne kroki, wypisz kreatywne rzeczy i rozpisz je w kalendarzu bądź planerze.
Trzymam kciuki za Twoją świąteczną promocję!