Piksel Facebooka – dla niektórych brzmi to tak skomplikowanie, że od razu przestają czytać. Ty nie przestawaj, bo to naprawdę bardzo przydatna rzecz, szczególnie jeżeli chodzi o lepsze dotarcie z reklamą do odpowiednich odbiorców, obniżanie kosztów reklam lub wykluczanie osób, które np. odwiedziły określoną stronę.
Co to jest Piksel Facebooka?
Piksel Facebooka jest kodem zainstalowanym w witrynie internetowej. Działa poprzez umieszczanie i uruchamianie plików cookie w celu śledzenia użytkowników podczas interakcji z witryną i reklamami Facebooka. Dzięki temu masz możliwość śledzenia konwersji z reklam, optymalizacji reklam i kierować je do osób, które odwiedziły Twoją stronę internetową.
Brzmi tajemniczo? To może prościej – Piksel Facebooka zapisuje odbiorców, którzy odwiedzili Twoja stronę internetową. Jeśli przy tworzeniu reklamy na Facebooku wykorzystasz dane zapisane przez Piksela – zostanie ona skierowana wyłącznie do osób, które odwiedziły Twoją stronę. Twój post na blogu odwiedziło wiele osób zainteresowanych opisywanym tematem? Świetnie! Teraz możesz przypomnieć im o produkcie lub wydarzeniu, ustawiając grupę odbiorców reklamy na osoby odwiedzające tę konkretną stronę.
Piksel Facebooka – dlaczego warto go używać?
Dzięki danym zgromadzonym za pomocą Piksela możesz znacznie poprawić skuteczność Twojej reklamy na Facebooku. Piksel Facebooka pozwala monitorować sposób interakcji z Twoją witryną po obejrzeniu reklamy na Facebooku.
Przypomnij sobie Twoje ostatnie poszukiwania butów w sieci. Oglądałeś niebieskie buty sportowe określonej marki, a kiedy wieczorem „scrollowałeś fejsa”, natrętnie pojawiały Ci się one w bocznym okienku, aż w końcu je kupiłeś. To zasługa Piksela. Dane śledzenia umożliwiają wyświetlanie kierowanych reklam osobom, które odwiedziły Twoją witrynę. Dzięki nim możesz uzyskać szczegółowe informacje – na przykład możesz wyświetlać reklamy konkretnego produktu, który Twój odbiorca porzucił w koszyku lub dodał do listy życzeń.
Ale to nie wszystko. Dzięki Pikselowi możesz utworzyć grupę podobnych odbiorców. Żeby było łatwiej wyobrazić sobie o czym mówię, określę tę grupę jako “grupę sobowtórów”, np. Twoich czytelników – czyli takich osób, które mają podobne dane demograficzne, czy zainteresowania.
Podsumowując. Dzięki Pikselowi Facebooka możesz:
– optymalizować przekaz pod kątem osób skłonnych do podjęcia działania,
– automatycznie tworzyć grupy odbiorców z witryny w celu retargetowania,
– utworzyć grupę podobnych odbiorców,
– wyświetlać reklamy dynamiczne,
– korzystać ze statystyk grup odbiorców,
– rejestrować konwersje na wielu urządzeniach sprawdzając jak odbiorcy przełączają się między urządzeniami przed dokonaniem konwersji.
Jak utworzyć Piksel Facebooka i dodać go do Twojej witryny – krok po kroku
Zdaję sobie sprawę, że to wszystko może wydawać Ci się skomplikowane, ale zacznij od zainstalowania Piksela żeby zobaczyć, że nie do końca tak jest. Teraz, gdy wiesz co możesz śledzić i dlaczego chcesz to zrobić, nadszedł czas aby utworzyć swój Piksel i sprawić, aby działał on w Twojej witrynie.
STWÓRZ PIKSEL FACEBOOKA
- Otwórz Menadżera reklam na Facebooku.
- Przejdź do karty Piksel Facebooka.
- Kliknij przycisk Utwórz Piksel.
- Stwórz nazwę Piksela – wybierz nazwę związaną z Twoja firmą. Zaznacz pole wyboru, aby zaakceptować regulamin.
- Kliknij Utwórz Piksel.
UMIEŚĆ PIKSEL NA TWOJEJ STRONIE INTERNETOWEJ
Teraz pora, aby umieścić Piksel Facebooka na Twojej witrynie internetowej.
Warto abyś wiedział, że kod Piksela zawiera dwa główne elementy: kod podstawowy oraz kod zdarzenia. Kod podstawowy monitoruje aktywność w witrynie, generując punkt odniesienia do pomiaru określonych zdarzeń. Należy go zainstalować na każdej stronie witryny.
Aby zainstalować kod podstawowy:
- Przejdź do strony Piksele w Menedżerze reklam.
- Kliknij opcję Działania, a następnie Wyświetl kod.
- Skopiuj kod podstawowy i wklej go pomiędzy znacznikami <head> na każdej stronie lub w szablonie witryny, aby zainstalować piksel w całej witrynie.
Uwaga: jeżeli czujesz, że nie poradzisz sobie sam z instalowaniem Piksela – nie martw się, poproś znajomych o pomoc (ja też tak zrobiłam) lub zapytaj o pomoc w naszej grupie: Uwierz w swoją markę online.
W takiej opcji wystarczy podać e-mail i wysłać kod prosto ze strony Facebooka.
SPRAWDŹ CZY PIKSEL FACEBOOKA DZIAŁA PRAWIDŁOWO
Aby sprawdzić, czy zainstalowałeś Piksel w poprawny sposób, otwórz dowolną stronę witryny, w której znajduje się Piksel. Jeśli Piksel działa, wyśle on informacje do Facebooka, a jego aktywność będzie widoczna w Menedżerze reklam na stronie Piksel Facebooka. Zauważysz również zmianę jego statusu na aktywny.
W przypadku problemów z wdrażaniem Piksela polecam zainstalowanie programu Facebook Pixel Helper, która działa w przeglądarce Google Chrome. Pomaga on w odnalezieniu niewłaściwie zainstalowanych Pikseli na każdej ze stron oraz w rozwiązaniu problemu.
Jeżeli chcesz poznać wszystkie elementy skutecznej reklamy, sprawdź mój kurs online “Skuteczna reklama na Facebooku, Instagramie i Messengerze”. Ten kurs przeniesie Cię na poziom przedsiębiorcy, który świadomie zarządza swoją komunikacją online w mediach społecznościowych.
UWAGA!
Właśnie ruszyła przedsprzedaż nowej odsłony tego kursu!
Kliknij w baner i SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY! Możesz zaoszczędzić nawet 600 zł!
Świetny i bardzo pomocny artykuł. Z niecierpliwością czekam na webinar 🙂
Dziekuję
Hej Asia, dzięki za ten artykuł. Na swojej stronie www już dawno temu zainstalowałam pixel i potwierdzam, że to fajna sprawa. Chciałabym zainstalować pixel jeszcze na innej stronie www, lecz już nie mam opcji “utwórz pixel”. Jak to rozwiązać? Masz pomysł? Czy da się utworzyć pixele do różnych stron na jednym koncie w menadżerze reklam?
Hej Asia, dzięki za ten artykuł. Na swojej stronie www już dawno temu zainstalowałam pixel i potwierdzam, że to fajna sprawa. Chciałabym zainstalować pixel jeszcze na innej stronie www, lecz już nie mam opcji “utwórz pixel”. Jak to rozwiązać? Masz pomysł? Czy da się utworzyć pixele do różnych stron na jednym koncie w menadżerze reklam?
Gabriela – wykorzystujesz ten sam Piksel a na FB będziesz miała podział na domeny i url. Powodzenia