Najważniejsza zasada budowania marki osobistej

Na temat zasad budowania marki osobistej napisałam i powiedziałam już wiele. Obserwuję otaczający mnie świat i obserwuję marki osobiste w Internecie. Mam sporo refleksji na ten temat, ale jest coś, co nieustannie się powtarza i jest to błąd numer 1. Zapraszam Cię do przeczytania tego posta, w którym powiem Ci, jaka jest najważniejsza zasada budowania marki osobistej.

Zanim przejdę do rzeczy, zapraszam Cię do przeczytania kilku najważniejszych postów na temat budowania marki osobistej:

Największy błąd w budowaniu marki osobistej

Jeden z najbardziej rażących błędów, jakie widzę, wynika z rozpoczęcia swojej komunikacji bez określenia fundamentów. Dlaczego tak często widzę ten błąd?
Wiele osób tworzy swoje treści bez zastanowienia się nad efektem, jaki osiągną. Marnują wysiłki i osłabiają swoją markę, zamiast dobrze nią zarządzać i kierować w określonym kierunku.

Nie rozwiniesz i nie wyrazisz odpowiednio swojej marki osobistej, dopóki nie określisz jej fundamentów. Brzmi to może poważnie, ale tak naprawdę chodzi o to, aby Twoje działania nie zrobiły więcej szkody niż pożytku. Musisz dokładnie zrozumieć, czym jest Twoja marka.

Najważniejsza zasada budowania marki osobistej

Budowanie marki osobistej możesz zacząć dopiero wtedy, kiedy zrozumiesz, kim jesteś w prawdziwym świecie. Podzielę się z Tobą podstawami budowania marki osobistej – kluczowymi rzeczami, które musisz znać, aby się wyróżniać i napędzać swoją karierę.

„Bądź sobą, bo wszyscy inni są już zajęci” – Oscar Wilde

Ten cytat podsumowuje jedną z najważniejszych zasad osobistego budowania marki. Wszystkie silne marki opierają się na prawdzie. Dzisiaj coraz bardziej liczy się to, aby być autentycznym. Oznacza to przede wszystkim, że im bardziej jesteś „sobą”, tym bardziej polaryzujesz odbiorców. To dlatego, że Twój styl przyciągnie Twoją społeczność.

Jak odkryć swoją markę? Co komunikować? Jak pokazać swoją super moc?

Na pewno znasz wiele osób, które są znane i mają duży wpływ na świat. To przedsiębiorcy, innowatorzy, wpływowi i najwięksi światowi liderzy np. Oprah Winfrey, Gary Vaynerchuk, Simon Sinek, Lady Gaga czy RuPaul. Czy myślisz, że któryś z nich spędza czas, martwiąc się tym, jak ludzie oceniają pomysły, styl życia, stroje, fryzury, wypowiedzi lub wybory?

Zasada jest prosta, nie musisz przyciągać wszystkich, nie musisz się wszystkim podobać. Istnieje jeden główny wymóg na drodze do zbudowania w pełni wyrażonej, całkowicie autentycznej marki osobistej: przestań przejmować się tym, co ludzie o Tobie myślą. Wzniesienie się ponad strach przed postrzeganiem Cię przez innych podczas budowania marki osobistej jest kluczem numer jeden do odniesienia sukcesu w tej pracy.

Od czego zacząć proces budowania marki osobistej

Poniżej przedstawiam Ci najważniejsze pytania, na które musisz znać odpowiedź. Weź teraz coś do pisania i kartkę, aby przepisać pytania. Zostaw pod każdym pytaniem trochę miejsca na odpowiedź. Poświęć na to tyle czasu, ile potrzebujesz.

  • Z czego chcesz być znana/znany?

Jeśli znasz odpowiedź, w kolejnych krokach omówimy jak skupić się na realizacji tego celu, czyli budowaniu wizerunku Twojej marki w głowach odbiorców.
Jeśli jeszcze nie wiesz, z czego chcesz być znana/znany, zatrzymaj się na tym pytaniu, bo od niego wszystko się zaczyna. Gdy już napiszesz odpowiedź, odpowiedz na poniższe pytania:

  • Z czego jesteś najbardziej dumny/dumna?
  • Czy są tematy, które Cię bardzo interesują?
  • Czy zdarza się, że tracisz poczucie czasu, wykonując jakieś czynności, poszukując informacji na jakiś temat? Co to jest?
  • Jakie są Twoje najważniejsze wartości – zasady działania niepodlegające negocjacjom?
  • Jaka jest Twoja supermoc – co robisz lepiej niż ktokolwiek inny?
  • Jakie są Twoje prawdziwe pasje?
  • Co sprawia, że się wyróżniasz?
  • Za co ludzie często Cię chwalą?
  • Po co przychodzą do Ciebie przełożeni, koledzy, przyjaciele i klienci?
  • Jakich przymiotników używają ludzie, aby Cię opisać – być może, kiedy przedstawiają Cię innym?
  • Co sprawia, że sposób, w jaki osiągasz wyniki, jest interesujący lub wyjątkowy?
  • Jaka jest najbardziej niezwykła lub dziwaczna rzecz w Tobie?

Każde z tych pytań jest ważne, więc odpowiedz na wszystkie. Gdy zbierzesz odpowiedzi w całość, ukaże Ci się fundament Twojej marki i na tej podstawie zaczniesz budować markę osobistą. Kiedy już zrozumiesz, co odróżnia Cię od konkurencji, kolegów i współpracowników, co jest istotne i atrakcyjne dla tych, którzy wchodzą z Tobą w interakcje, możesz przejść do kolejnego kroku. Wzmocnij fundamenty swojej marki osobistej i rozwijaj się razem ze mną na szkoleniu online „Ty i Twoja marka online”.


Silna marka osobista to najcenniejszy zasób, o jaki warto dbać.
Zwłaszcza dziś – w niepewnych czasach pełnych zmian.

Wzmocnij swoją markę eksperta i wykorzystaj zasoby, które już masz.
Zadbaj o zaufanie i reputację, dzięki którym zyskasz wpływ i zwiększysz sprzedaż.
Dołącz do szkolenia online „Ty i Twoja marka online”.
Spotkamy się 29 marca 2023 roku.


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest