Microlearning – co to jest i jakie są jego zalety

Chcemy się uczyć i rozwijać, a w dobie internetu sięgamy po łatwo dostępne rozwiązania, a microlearning należy do jednych z nich. Za wciąż rosnącym zapotrzebowaniem, powstaje coraz więcej kursów tego typu. Przekonaj się, dlaczego więc warto stworzyć swój kurs online oparty właśnie na tej metodzie.

Czym jest microlearning?

Z założenia microlearning polega na edukacji poprzez dzielenie wiedzy na małe części. Kurs czy szkolenie trwa wówczas od kilkudziesięciu sekund do maksymalnie kilkudziesięciu minut (nie więcej niż 30 min). Dzięki temu osoba, która czerpie informacje z takich pigułek wiedzy, będzie w stanie lepiej je zapamiętać i przyswoić. Mniejsze dawki pomagają też ukierunkować lepiej porcję informacji na te, które są najbardziej istotne, a dzięki temu szybciej pomogą osiągnąć cel.


Chcesz zrealizować pomysł na kurs online, ale wydaje Ci się, że nie dasz rady?
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej osoby, która poprowadzi Cię sprawdzoną ścieżką aż do celu?

Wykorzystaj swoją wiedzę i stwórz zyskowny kurs online!

jak stworzyć i sprzedać kurs joanna ceplin


Co można nagrywać w formie microlearningu?

Ten coraz bardziej popularny sposób przekazywania wiedzy jest często stosowany w formie miniporadników tematycznych np. na Instagramie, tutoriali na YouTube, a także w ramach podcastów. Microlearning często stosuje się również w szkoleniach i kursach online, które dzięki takiej formie są bardziej przystępne. Można podzielić jeden temat na kilka części, jeśli jest obszerny lub cały kurs rozbić na kilkanaście podpunktów, które będą realizowane w mniejszych dawkach informacyjnych.

W kursie online Jak stworzyć i sprzedać kurs online bardzo szczegółowo omawiam cały proces od pomysłu, przez ułożenie mapy kursu, tworzenie treści, aż po promocję i sprzedaż. System, który wypracowałam przez ponad 7 lat, sprawdza się doskonale zarówno w przypadku dużych kursów online, microlearningu, jak i produktów cyfrowych np. e-booków.

Microlearning działa

Mamy coraz mniej czasu, aby realizować swoje pasje. Pochłania nas życie zawodowe i rodzina, więc szukamy opcji, które pozwolą nam realizować siebie, bez konieczności rezygnowania z innych czynności. Krótkie formy kursów online, np. 5- lub 10-minutowe, są więc idealne, ponieważ można brać w nich udział pomiędzy innymi czynnościami.

TIP:
Jeśli jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i chcesz dzielić się wiedz na większą skalę – rozważ stworzenie kursu właśnie metodą microlearningu. Wcale nie musisz zaczynać od kursów, które mają kilkanaście długich materiałów wideo i wiele PDF-ów. Twoi odbiorcy z pewnością docenią to, że oddajesz w ich ręce produkt, w którym w bardzo skondensowanej formie omawiasz najważniejsze zagadnienia.

Dzięki krótkim formom także łatwiej jest się skupić. Długie filmy wymagają zaangażowania, i często sprawiają, że nasza uwaga się rozprasza. Ostatecznie nie zapamiętujemy wszystkiego, co istotne. Stąd microlearing przychodzi z pomocą szczególnie tym, którym trudno skupić uwagę.

Co więcej, przeprowadzone zostało badanie przez Journal of Applied Psychology, które pokazało, że microlearning jest o 17% skuteczniejszy w przekazywaniu wiedzy pracownikom niż typowe szkolenie stacjonarne. To sprawia, że informacje przekazywane kursantom w krótkich formach i sprecyzowanych tematach pozwala lepiej zrozumieć i zapamiętać materiał.

Jeśli przekonałam Cię tym materiałem do stworzenia swoje kursu online, ale czujesz, że potrzebujesz wsparcia, aby ułożyć cały proces – zapraszam Cię do kursu Jak stworzyć i sprzedać kurs online. Z moją pomocą na pewno nie stracisz z oczu celu, zaoszczędzisz dużo czasu na szukanie rozwiązań i pieniędzy na niedopracowane kampanie sprzedażowe.


Wykorzystaj swoją wiedzę i stwórz zyskowny kurs online!

jak stworzyć i sprzedać kurs joanna ceplin


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest