Marka osobista – Twój klucz do sukcesu

Marka osobista w dzisiejszych czasach jest bardzo ważna. Wiesz, jak ją odkryć, wyrazić i komunikować w świecie online? W tym materiale opowiem Ci o trzech błędach, które są najczęściej popełniane w budowaniu personal brandingu.

Bardzo prawdopodobne jest to, że z większością osób poznajesz się w Internecie, czyli w świecie online. Oznacza to, że Twoja cyfrowa marka osobista musi być tak samo interesująca, magnetyczna, ludzka i angażująca, jak prawdziwa Ty. Minęły już czasy, kiedy branding w Internecie był czymś, co ewentualnie można budować. Dziś Twoja wirtualna marka stała się Twoją wizytówką.

Kiedyś dużo zależało od uścisku dłoni, dzisiaj od tego, jak się prezentujesz w mediach społecznościowych i w Internecie w ogóle. Kiedyś po pierwszym spotkaniu przeszukiwaliśmy Internet, aby dowiedzieć się więcej o tych, których poznaliśmy, teraz ten paradygmat się odwrócił: osobisty uścisk dłoni jest drugim, a nawet trzecim wrażeniem, jeśli w ogóle się zdarza (wiele osób, które poznało się online, nigdy się nie spotkało osobiście). Sama współpracuję z ludźmi, których znam tylko dzięki e-mailom, mediom społecznościowym i innym platformom do komunikacji np. Zoom, Skype.

„Nigdy nie masz drugiej szansy, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie” – znasz to powiedzenie? Ludzie dowiadują się o Tobie w sieci, zanim jeszcze spotkają się z Tobą osobiście i podejmują decyzje o Tobie na podstawie tego, kim jesteś według Google. Gdy tylko dowiedzą się, że się z Tobą spotkają lub zadzwonią, wpiszą Twoje imię i nazwisko w wyszukiwarkę i zobaczą, co się pojawi.
Podczas moich warsztatów rutynowo zadaję uczestnikom pytanie: „Czy kiedykolwiek szukałaś w Google informacji o jakiejś osobie?” Wiesz, jaką dostaję odpowiedź? Prawie każdy przytakuje.

Marka osobista Twoim największym zasobem – 3 błędy

Myślę, że już wiesz, że dbanie o swoje profile w mediach społecznościowych, czy o informacje na stronie internetowej to ważna sprawa. Niestety sporo osób wciąż to bagatelizuje i nie podejmuje żadnych działań, aby wizytówka w świecie online była ciekawa, przyciągająca i autentyczna.

Błąd 1 – Nie ma już miejsca w świecie online

Często słyszę od osób, które zaczynają, że w branży już nie ma miejsca dla nowych osób, bo rynek jest przesycony, że już jest za późno, bo mają tyle lat, że mają tylko jeden dyplom ze studiów albo jeden kurs, że w Internecie już wszystko było, więc nie ma sensu pisać tego samego. Mogłabym tak wymieniać w nieskończoność. Pewnie Cię teraz zaskoczę, ale rozumiem te obawy. Natomiast mam dla Ciebie jedną radę: cisza nie jest dobrą odpowiedzią. Wręcz przeciwnie – dzisiaj masz tyle możliwości zaprezentowania swojej osoby w świecie online, a co najważniejsze możesz publikować wartościowy przekaz właściwym osobom, we właściwym czasie. Wykorzystaj dostępne narzędzia, wznieś się ponad tę wrzawę. Rób swoje.

Błąd 2 – Budowanie marki osobistej to nie autopromocja

Wiele osób myli proces budowania marki osobistej z autopromocją, przechwalaniem się lub prezentowaniem nieskazitelnego wizerunku. Określenie budowanie marki osobistej zostało przejęte przez tych, którzy w bezmyślny sposób dbają tylko o to, aby być widocznym i popularnym.
Branding osobisty to nie jest reality show – a tak niektórzy relacjonują swoje życie w social mediach. I na pewno nie chodzi o widoczność po to, by być widocznym. W rzeczywistości w osobistym brandingu nie chodzi o Ciebie. Chodzi o to, jak dostarczasz wartość innym.

Błąd 3 – Krótkowzroczność

W ostatnim czasie między innymi przez pandemię wiele zmieniło się w świadczeniu usług online, nasza praca coraz częściej jest zdalna. Wirtualni pracownicy muszą użyć nowych sposobów, aby w widoczny sposób zademonstrować swoją wartość. Bycie wirtualnym może oznaczać bycie niewidzialnym, a rozwiązaniem jest świadome prezentowanie swojej marki online. Dzisiaj już studenci wiedzą, że trzeba się wyróżnić, aby zdobyć wymarzone staże i stanowiska.

Budowanie marki osobistej to działanie, które prowadzi się nieustannie. Tylko od Ciebie zależy, jak będą postrzegać Cię obserwatorzy i potencjalni klienci. Pamiętaj, że markę masz niezależnie od tego, w jaki sposób nią zarządzasz. Warto zgłębić ten temat, jeśli Twoim celem jest dochodowy biznes.


Silna marka osobista to najcenniejszy zasób, o jaki warto dbać.
Zwłaszcza dziś – w niepewnych czasach pełnych zmian.

Wzmocnij swoją markę eksperta i wykorzystaj zasoby, które już masz.
Zadbaj o zaufanie i reputację, dzięki którym zyskasz wpływ i zwiększysz sprzedaż.
Dołącz do szkolenia online „Ty i Twoja marka online”.
Spotkamy się 29 marca 2023 roku.


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest