Jeżeli obserwujesz moje konta na Instagramie, to wiesz, że jakiś czas temu na @markaonline.pl odbył się KONKURS. Ale zanim zorganizowaliśmy go razem z moją Ekipą, przygotowaliśmy cały plan na to, jak go poprowadzić, aby przyniósł zamierzone efekty. Oczywiście wszystko skonsultowaliśmy z Martą Kaczmarski (kliknij i obejrzyj bezpłatnie film Marty – „Planuj Instagram jak zawodowiec” i ustaw automatyczną publikację postów).
Dziś chcę podzielić tym planem z Tobą, abyś zobaczył jak KROK PO KROKU zrealizować konkurs z SUKCESEM.
Konkurs na Instagramie krok po kroku
Zanim przystąpisz do ogłoszenia konkursu w Twoich social mediach, najpierw powinieneś zadbać o długą listę rzeczy. O tym przygotowałam oddzielny wpis na blogu, który powinieneś przeczytać, aby zrozumieć działania, które opisuję poniżej. Przeczytaj najpierw post “Jak zorganizować konkurs” a potem wróć tu i sprawdź jak wyglądała organizacja konkursu na moim Instagramie od kuchni!
Krok 1 – kogo chcesz przyciągnąć?
Na początek razem z moją Ekipą zadaliśmy sobie pytanie – co zrobić, aby przyciągnąć na nasz Instagram więcej osób?
Stąd właśnie zrodził się pomysł organizacji konkursu. Doszliśmy do wniosku, że chcemy najpierw poinformować i zainteresować ludzi naszym Instagramem, tak aby potem chętniej wzięli udział w konkursie. Zanim więc ogłosiliśmy zabawę, rozpisaliśmy plan działania.
Na liście, jako pierwsze znalazło się hasło: “Dajmy ludziom wartość, a zostaną z nami na dłużej!”. I tak też się stało. Wiedząc, że mamy kilka wpisów na blogu dotyczących tworzenia grafik, wymyśliliśmy konkurs, w którym uczestnicy będą mieli za zadanie przygotować własną grafikę, która mówi o ich działalności.
W związku z tym, zaczęliśmy od tygodniowej akcji “Przygotuj się do konkursu”, która polegała na przekazywaniu wskazówek, inspiracji i potrzebnej wiedzy do tego, aby potem wziąć udział w naszej zabawie.
Krok 2 – przygotowanie konkursu na Instagramie
Na czym polegało “przygotowanie do konkursu”?
- Na każdy dzień tygodnia przygotowaliśmy grafiki, które odsyłały naszych followersów do poszczególnych postów na blogu, w których znajdowały się cenne informacje, ułatwiające przygotowanie grafiki konkursowej.
- Zarówno na Instagramie, jak i na Facebooku (na Fanpage’u i w grupie “Uwierz w swoją markę online”) przygotowaliśmy wpis, który zachęcił odbiorców do oznaczania swoich profili na Instagramie i opisywania czym się zajmują. Jaki to dało efekt? Odbiorcy opisując profil swojej marki, mogli zareklamować swoje usługi, a my tym samym łatwo mogliśmy ich odnaleźć na Instagramie i zostawić ślad po sobie 😉
- Kluczowe słowa, które znalazły się w poście o którym mowa wyżej, brzmiały: “Napisz poniżej swój nick, ODWIEDZĘ KAŻDY PROFIL”. I tak też się stało. Tym samym odwiedziliśmy ok. 300 profili i przybyło nam ok. 200 followersów w zaledwie kilka dni! A to wszystko zanim wystartował sam konkurs!
- Nie zapomnieliśmy o INSTA STORY! To tam teraz skupia się większość naszych odbiorców. Codziennie więc informowaliśmy o przygotowaniu do konkursu. Trzymaliśmy odbiorców w niepewności, na czym dokładnie będzie polegał, mówiliśmy o nagrodach. Tym samym budowaliśmy napięcie i motywowaliśmy ich, aby śledzili nasz profil na bieżąco.
Spójrz jakie działanie stworzyliśmy. Zaszczepiliśmy w myślach naszych odbiorców świadomość, że muszą być czujni i gotowi na nasz konkurs, zanim jeszcze się zaczął. Dlatego łatwiej nam było nawiązać relację z odbiorcami w trakcie jego trwania.
Konkurs na Instagramie – zasady
Poniżej przedstawiam Ci TOP 5 zasad, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę organizując konkurs.
- Przede wszystkim pamiętaj o tym, aby regulamin / zasady Twojego konkursu były przejrzyste i czytelne. Odbiorca nie może się domyślać o co Ci chodzi.
- Przygotuj grafikę konkursową, która zainteresuje i “zatrzyma oko”. My dodatkowo przygotowaliśmy także krótki film zachęcający do wzięcia udziału w konkursie.
- Daj czytelnikowi WARTOŚĆ. W naszym przypadku, odbiorca sam decydował jaką nagrodę wybiera.
- Bądź na bieżąco. Odpowiadaj na komentarze, wiadomości, angażuj do dyskusji, chwal za to, że odbiorcy zdecydowali się wziąć udział.
- Wyniki konkursu. Nie zapomnij podziękować, pogratulować i oznaczyć zwycięzców, a także podsumować całą zabawę.
Mam nadzieję, że organizacja konkursu na Twoim profilu już teraz nie będzie miała dla Ciebie tajemnic.
Pamiętaj – progres, nie perfekcja. Po prostu działaj! A ja trzymam mocno za Ciebie kciuki.
Chcesz skutecznie działać na Instagramie?
Sprawdź kurs online “Instagram dla biznesu i marki osobistej – basic” przygotowany we współpracy z Martą Kaczmarski.
On odmieni Twoje treści!