Instagram – nowe funkcje

Naprawdę lubię spędzać czas na Instagramie. Możesz mnie znaleźć na moim prywatnym (ale publicznym!) koncie @joannaceplin_pl oraz na koncie biznesowym @markaonline. Bez przeszkadzajek (czyli reklam, apek, komunikatów itp.) przeglądam z wielką przyjemnością, zazwyczaj wieczorem, setki zdjęć i filmów. Ale przyznam, że tempo ostatnich zmian i nowości na Instagramie, trochę mnie przeraża. Co tydzień dowiadujemy się o nowych funkcjach, albo o planowanych ulepszeniach. Mam nadzieję, że te wszystkie zmiany nie wpłyną na klimat, który tak bardzo cenię na tej platformie. Poniżej zebrałam ostatnich kilka zmian. Czy przydatnych? Oceń sam 🙂

Nowe funkcje – już aktywne

Instagram stara się być użyteczny. Sama tablica przeszła niewielki lifting, a w jej obrębie pojawiły się nowe, przydatne dla odbiorców funkcje.

Archiwum

Archiwum umożliwia Ci decydowanie o widoczności postów na Twojej tablicy. Jeśli nie chcesz usuwać określonego posta, ale nie chcesz też, by był on widoczny – zarchiwizuj go. W tym celu dotknij wielokropka w prawym górnym rogu posta i wybierz opcję “zarchiwizuj”. Posty, które zarchiwizowałeś są widoczne w zakładce “Archiwum” oznaczonej symbolem zegara.

Powtórki Instagram LIVE

Już masz możliwość udostępniania odtwarzania filmu na żywo w Instagram Stories?
Jak to zrobić? Gdy zakończysz transmisję, dotknij “Udostępnij” u dołu ekranu, aby dodać powtórkę do Instagram Stories na kolejne 24 godziny. Możesz też stuknąć przełącznik i wybrać “Odrzuć”, wówczas film nie będzie już dostępny.⠀
Gdy ktoś udostępnia powtórkę do Instagram Stories, na pasku zobaczysz przycisk odtwarzania pod zdjęciem profilu. Stuknij go, aby obejrzeć film. Możesz zobaczyć komentarze pod filmem, przesuwać go do przodu lub do tyłu o 15 sekund, a także odpowiedzieć na film.⠀ ⠀

Zadbaj o bezpieczeństwo

Od pewnego czasu Instagram daje nam możliwość zadbania o bezpieczeństwo naszego konta. O co chodzi? O ryzyko związane z możliwością włamania się na Twoje konto i publikowania treści w Twoim imieniu. To, co niegdyś było tak popularne na Fb (pamiętacie te posty znajomych: “Nie klikajcie w link, który udostępniłam, to nie ja!”), jest też obecne na innych portalach.⠀
Jak to działa?⠀
Jeśli na danym urządzeniu logujemy się po raz pierwszy do jakiejś usługi z uruchomionym uwierzytelnianiem, wtedy ta usługa poprosi nas o wprowadzenie dodatkowej informacji – kodu. Dzięki temu haker nie jest w stanie włamać się na nasze konto mając wyłącznie login i hasło. Proste, prawda?⠀
Opcję tę włączysz w prawym górnym rogu swojego profilu w ustawieniach.⠀

Zapisuj ulubione zdjęcia

Już nie musisz robić printscreenów. Od pewnego czasu możesz zapisać zdjęcie w zakładce, jeśli Ci się ono spodobało. Dzięki temu masz możliwość powrócenia do czegoś, co Cię zainteresowało. Ikonka zapisu znajduje się po prawej stronie poniżej zdjęcia, które chcesz zapisać.

Tylko Ty widzisz, co zostało zapisane. W tym celu powstała nowa zakładka.

Wyłącz komentarze

Być może nie wiesz również o innej, użytecznej funkcji, jaką jest możliwość wyłączenia komentowania pod nowym postem. Co do zasady jestem przeciwniczką takich działań, bo celem mediów społecznościowych jest komunikacja z odbiorcami, a nie jej ograniczanie. Jednak mogą być one przydatne w niektórych przypadkach, np. jeśli jesteśmy ofiarą nieuzasadnionej i krzywdzącej krytyki w związku z opublikowaną treścią.

Polub komentarz

Polubienia komentarzy to coś, co znamy doskonale z Facebooka, a od pewnego czasu pojawiły się również na Instagramie. Wystarczy kliknąć serduszko przy komentarzu.

Aktywne linki

Dotychczas jedyną szansą, aby wstawić klikalny link na Instagramie, było Twoje BIO. Te czasy już minęły i najprawdopodobniej w 2017 r. będziemy mogli odsyłać do naszych stron również w inny sposób.

Póki co, niektóre konta mają możliwość dodawania w treści Instagram Stories aktywnych linków, które przekierowują na zewnętrzną stronę. Towarzyszy temu CTA „Zobacz więcej”.

Niemal z pewnością można się spodziewać, że w 2017 r. opcja ta zostanie udostępniona szerszemu gronu użytkowników Instagrama.

Już niedługo aktywne linki na Instagramie, nie tylko w BIO Click To Tweet

Konto biznesowe na Instagramie

Instagram to doskonałe miejsce do prezentowania swoich produktów. Można tworzyć galerie produktów, pokazywać je w „zwyczajnym życiu”, oznaczyć hashtagami markę, czy wykorzystywać ambasadorów marki do jej prezentacji. Tak długo wyczekiwane profile biznesowe z pewnością będą się dalej rozwijać w 2017 roku.

Dzięki profilowi biznesowemu za pomocą statystyk możesz dowiedzieć się o zasięgu i liczbie kliknięć posta, liczbie kliknięć w BIO, o dniach i godzinach, w których Twoi odbiorcy są aktywni na Instagramie czy w końcu – o danych demograficznych naszych followersów. Możemy się spodziewać rozwoju reklam oraz jeszcze większych powiązań pomiędzy Instagramem a Facebookiem.

Dotychczasowe trendy pozwalają sądzić, że w 2017 r. Instagram umożliwi prowadzenie sprzedaży na swojej platformie. Oficjalnie wiadomo, że takie testy są już przeprowadzane. Byłoby to z pewnością korzystne dla marek – badania pokazują, że 78% konsumentów podejmuje decyzję o zakupach pod wpływem profilu marki w mediach społecznościowych, a 70% użytkowników Instagrama wyszukuje określone marki na tej platformie.

Jestem przekonana, że Instagram jest doskonałą platformą do prowadzenia sprzedaży w sklepach internetowych, zwłaszcza takich, gdzie liczy się wygląd i pierwsze wrażenie. Jest kanałem postrzeganym jako bardziej autentyczny niż Facebook czy Twitter, a jego użytkownicy darzą go większym zaufaniem.

Instagram Stories

Już 2016 rok przyniósł przełom w 24-godzinnych relacjach w mediach społecznościowych. Do Snapchata dołączyły kolejne platformy – Instagram Kliknij: Nowy wygląd strony na Facebooku i Instagram Stories i Messenger Kliknij: Twoja TV, czy radio na Facebooku – trendy 2017 . Głównym celem jest uzupełnienie profilu marki poprzez dodatkowe treści, co pozwoli na jeszcze większe zaangażowanie odbiorców i zwiększenie naszej autentyczności. Pod koniec roku Instagram wprowadził naklejki, które wyglądają niemal identycznie jak te, które wykorzystuje Snapchat. W swoich Instagram Stories możesz teraz dodawać naklejki, ramki, buźki. Można również ustawiać lokalizację oraz datę i godzinę relacji, a nawet informacje o pogodzie. Wszystkie te ikonki można w dowolny sposób przesuwać, powiększać i zmniejszać, dostosowując do własnych oczekiwań.

Pamiętać należy również o możliwości oznaczania innych użytkowników Instagrama w Instagram Stories wpisując @nazwaużytkownika w treści relacji. Pozwala to na przekierowanie odbiorców do profilów osób oznaczonych w ten sposób. Osoba taka zostanie powiadomiona o oznaczeniu jej w relacji.

Instagram jest z pewnością jedną z najdynamiczniejszych platform w mediach społecznościowych. Jego silne powiązanie z Facebookiem sprawia, że dzięki umiejętnie tworzonemu content marketingowi możesz zbudować dynamicznie rozwijającą się markę online. Skorzystasz?

 

 


Chcesz skutecznie działać na Instagramie?

Sprawdź kurs online “Instagram dla biznesu i marki osobistej – basic” przygotowany we współpracy z Martą Kaczmarski.

On odmieni Twoje treści!

3 komentarze do “Instagram – nowe funkcje”

  1. Witaj, mam pytanie jak zrobić aby móc dodać więcej filmików do Instastory. Mam możliwość dodania 10 filmików po 15 sek a jak zauważyłam u innych użytkowników/bloggerów to potrafią mówić i z 15 min 😀

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest