Twoja telewizja, czy radio na FB? Na co postawić w 2017 roku?

Rozpoczęliśmy sezon postów o trendach w nadchodzącym roku, a największy trend 2017 roku jest dość oczywisty. Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, Linkedin i inne platformy stają się częścią naszego życia. Obecnie liczba aktywnych użytkowników to ponad 2,5 miliarda na całym świecie, dodatkowo liczba ta rośnie w tempie 9% rocznie. Teraz wyzwaniem dla marek jest tworzenie ciekawych treści, a właściciele platform podsuwają nam nowe sposoby na dystrybucję tych treści.

Po pierwsze treści wideo

Masz w czym wybierać. Zacznij od krótkich form wideo (Snapchat, Instagram) lub transmisji na żywo (FB, Periscope, Instagram, Twitter). Opracuj strategię jak wykorzystać tę formę przekazu dla swojej marki. Możesz poszukać inspiracji w mojej grupie “UWIERZ W SWOJĄ MARKĘ ONLINE” – gdzie co tydzień przeprowadzam transmisję na żywo na tematy związane ze skuteczną komunikacją online.

Obserwuj także rozwój wideo 360°.

Facebook 360

To, że Facebook robi wszystko, abyśmy przenieśli się do platformy “na żywo”, widać na każdym kroku. Wprowadzając w grudniu możliwość transmisji na żywo w technologii 360° pokazuje kierunek, w jakim będzie zmierzać w 2017 r. oraz to, że wciąż wyznacza trendy w działaniach w mediach społecznościowych. Jednocześnie zapowiada, że ta funkcja w przyszłym roku będzie dostępna dla szerszego grona użytkowników Facebooka. Póki co, pierwszy live 360 odbył się 13 grudnia 2016 r. na platformie National Geographic. Transmisja była prowadzona ze stacji badawczej Mars Desert Research Station w Utah.

Jeżeli nie treści wideo to może audio?

Transmisje audio na Facebooku

Facebook przyzwyczaił już wszystkich do transmisji na żywo i postanawia pójść krok dalej. Facebook Live Audio to tak naprawdę … radio na Facebooku. Możliwość transmisji dźwięku bezpośrednio do użytkowników tej platformy społecznościowej może okazać się strzałem w dziesiątkę. Ja jestem za i nie mogę się doczekać tej funkcji. To świetna opcja dla twórców i fanów podcastów. Póki co, choć Facebook ogłosił już premierę, funkcja ta jest nadal w fazie testów dokonywanych przez partnerów platformy, m.in. przez BBC. Warto zastanowić się czy postawić na transmisje wideo (swoją osobistą TV) czy transmisje audio (osobiste radio). Każda marka powinna myśleć i działać jak  spółka mediowa.

Nowości w Messengerze

Mówiąc o trendach nie mogę pominąć Messengera. Już od pewnego czasu ta aplikacja mocno się rozwija i wiele marek zaczyna ją wykorzystywać jako kolejny kanał komunikacji. Jedną z nowych funkcji jest “Mój dzień”. Opcja, dzięki której można nagrać krótki filmik lub zrobić zdjęcie, a następnie ozdobić go gotowymi napisami, naklejkami lub uzupełnić o swój własny wpis. Gotowe nagranie jest widoczne dla użytkowników Messengera, którzy są Twoimi znajomymi przez 24 godziny, a później znika.

Jak twierdzą twórcy aplikacji, funkcja ta ma na celu jeszcze szybsze dzielenie się z bliskimi przeżywanymi chwilami. Warto zauważyć, że póki jeszcze nie wszyscy korzystają z niej masowo, faktycznie może być niezwykle skuteczna w docieraniu do odbiorców. Jednak – my już to znamy, prawda? Messenger powiela w pewnym stopniu Instagram Stories (o Instagram Stories przeczytasz tutaj >>> Kliknij: Nowy wygląd strony na FB i Instagram Stories) oraz My Story Snapchat. W ostatnim czasie jednak wprowadził kilka nowości, które mają przyciągnąć odbiorców.

Z nowych funkcji Messengera korzystałeś zapewne sam w czasie ostatnich świąt albo natknąłeś się na nią u swoich znajomych. Maski 3D, ramki, efekty specjalne i mnóstwo świątecznych naklejek – użytkownicy Messengera mają czym się bawić. Śmieszne widoczki, zamiana w Świętego Mikołaja czy renifera bawią niejednego i z pewnością spopularyzowały “Mój dzień”. Samo korzystanie z aparatu w Messengerze jest proste i niezwykle intuicyjne, więc z pewnością nie sprawi Ci żadnych problemów.

Messenger – wideo chat nawet dla 50 osób

Od kilku dni ta funkcja jest już dostępna dla wszystkich właścicieli systemów iOS oraz Android. Rodzinne rozmowy, wideokonferencje czy po prostu przyjacielskie pogaduszki stają się dostępne w szerszym wymiarze, niż dotychczas. Tym samym Messenger staje się realnym zagrożeniem dla Skype, na którym dotychczas można było prowadzić rozmowy w grupach do 10 osób.
Tymczasem Messenger oferuje rozmowy w grupie nawet do 50 osób. Co prawda tylko pierwsze sześć z nich widzi się w telefonie, ale pozostali mogą po prostu przysłuchiwać się rozmowie.
Aby korzystać z nowej funkcji Messengera wystarczy tylko zaktualizować aplikację na telefonie. W zakładce z ikonką telefonu dostępna jest opcja “Rozpocznij grupowe połączenie głosowe”, po kliknięciu której należy wybrać osoby, z którymi chcesz rozmawiać. Kolejne osoby mogą dołączać do wideo rozmowy w czasie jej trwania.

Co wybierasz?

Przyznam szczerze, że podążanie za wszystkimi nowinkami powoli zaczyna być uciążliwe. Nie sposób chyba wykorzystać wszystkiego czego oferują nam platformy społecznościowe. Niemniej jednak, warto się nie bać i próbować, do czego zawsze Cię namawiam. Pamiętaj progres, nie perfekcja!

 


Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.

PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE

Podczas szkolenia:

  • DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
  • Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
  • Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
  • Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.

MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.

 

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest