Wierzyłeś, że właśnie publikujesz zabójczą treść, a efektu nie było – pod postem brak jakiegokolwiek zaangażowania. Jestem pewna, że tworząc materiały do mediów społecznościowych, doświadczyłeś kiedyś takiego uczucia. Pewnie po raz kolejny raz zastanawiasz się: jak działa Facebook?
Być może był to faktycznie wartościowy post, ale wymagał pewnego przeformatowania i uwzględnienia innego spojrzenia na działania określonej platformy społecznościowej. Wtedy dopiero zobaczyłbyś różnicę w zasięgach i zaangażowaniu.
Jak działa Facebook – poznaj jego sekret!
Uwaga: To, co ujęłam w tym materiale jest bardzo ważne, zdradzę Ci sekret Facebooka.
Jako strona biznesowa na FB docierasz do dwóch klientów. Obu tych odbiorców musisz dopieścić lub odpowiednio “dokarmić”, żeby byli zadowoleni 🙂
Pierwszy odbiorca (klient) to Twój czytelnik.
To jest ta osoba, która znajduje się po drugiej stronie ekranu. Ta osoba przybywa na Facebooka, ponieważ chce się uśmiechać, chce czuć się dobrze, miło spędzać czas i nawiązywać kontakty z innymi.
Twoim drugim odbiorcą jest Facebook.
Czyli firma. Facebook nie jest organizacją non-profit, jest firmą i ma własną strategię. Aby odnieść sukces na Facebooku, musisz zadowolić zarówno Twojego odbiorcę/klienta, jak i drugiego odbiorcę, którym jest Facebook.
Jeśli Twoje treści są dostosowane tylko do oczekiwań Twoich odbiorców lub tylko do oczekiwań Facebooka, Twoje posty nie uzyskają zasięgów. Albo gorzej, będziesz musiał dużo więcej zapłacić za promocję.
Musisz zadowolić zarówno czytelnika, jak i platformę – Facebooka.
Facebook jest taką bestią, którą musimy nakarmić Click To Tweet
Jak działa Facebook – poznaj CELE Facebooka:
1. Jednym z celów Facebooka jest zarabianie.
Warto co jakiś czas go nakarmić działaniami reklamowymi. Dobrze stargetowana, ustawiona reklama nie musi być droga, a może pomóc Ci zbudować bazę potencjalnych klientów.
2. Drugim celem jest zaangażowanie użytkowników.
Facebookowi zależy na zadowolonej społeczności, która komentuje, ogląda, klika, udostępnia, poleca. Szukaj sposobów na nawiązanie kontaktu, jednocześnie tworząc kolejne punkty styku do przemieniania odbiorcy treści w zadowolonego klienta.
Te zasady dotyczą wszystkich platform społecznościowych.
Pamiętaj o tych czterech elementach, a Twoje profile i Twój biznes będą się dużo szybciej rozwijać:
1. Pierwszy element to oczywiście Twój czytelnik.
Dowiedz się kim jest – dlaczego spędza czas na Facebooku, w jaki sposób angażują się w treści itp. Poznaj go dobrze, dowiedz się czego szuka, jakie ma marzenia, cele, problemy. Dzięki temu stworzysz lepsze treści.
2. Drugi element to Twoja platforma – czyli Facebook.
Staraj się ją zadowolić dzięki zrozumieniu celów (omówionych wyżej), które tą platformą kierują. Rzeczywistość jest taka, że te same taktyki, które pokazuję na swoich szkoleniach stacjonarnych www.markaonline.pl i w kursie “Jak zbudować znaną markę online, rozwijać biznes, przyciągać klientów, sprzedawać więcej”, aby zwiększyć zaangażowanie na Facebooku, zostały przez moich uczniów zaadaptowane do rozwoju profili na Instagramie, Pinterescie, LinkedIn i wielu innych…
3.Trzecim elementem jest Twoje otoczenie – to nisza, branża w której działasz.
Facebook ceni zaangażowanie i kontakty, studiując i współpracując z niszowymi sąsiadami, doceni to i pomoże Ci się rozwijać.
Jeżeli zadbasz o te 3 elementy – publikowane treści będą przynosiły o wiele większe zasięgi, zaangażowania, a to przełoży Ci się na nowych klientów i większą sprzedaż.
Te trzy elementy omawiam dokładnie na szkoleniu stacjonarnym “Ty i Twoja marka online”.
Kliknij w link ➡ www.markaonline.pl i sprawdź lokalizacje oraz promocyjne ceny na najbliższe terminy.
Nie możesz dojechać na szkolenie stacjonarne? Nic nie szkodzi!
Właśnie Sprawdź ten kurs ➡ ZNANA MARKA ONLINE
w którym znajduje się szkolenie online “Jak zbudować znaną markę online, rozwijać biznes, przyciągać klientów, sprzedawać więcej” z ekstra bonusami.
4. PS. Jest jeszcze oczywiście czwarty element – Reklamy na Facebooku.
Może to, co mówię jest kontrowersyjne, ale reklamy na FB obecnie są niewiarygodnie tanie. Oczywiście wtedy, gdy wiesz, jak je tworzyć. To nie jest nic trudnego, nawet przy małym budżecie zobaczysz różnicę w docieraniu do nowych odbiorców. Skala Twoich działań będzie się zwiększać, a dzięki temu Twoja marka będzie się szybciej rozwijać. Tego Ci życzę 🙂
Zapraszam Cię do dołączenia do mojego szkolenia „Skuteczna reklama na Facebooku, Instagramie, Messengerze”, w którym omawiam dokładnie cały proces publikacji reklam – od założenia konta reklamowego, pierwszych ustawień, aż po zaawansowane techniki targetowania. Bez względu od poziomu Twojego doświadczenia – ten kurs przeprowadzi Cię krok po kroku. Sprawdź szczegóły klikając w baner poniżej.