Jakie treści publikować w social mediach

To pytanie zadajecie mi najczęściej.

Wszyscy wiedzą, że kontent i jego systematyczne publikowanie to kluczowy element w komunikacji online, ale… jak się okazuje, gdy przychodzi moment, w którym musisz “coś” opublikować, pojawia się najwięcej wątpliwości.

Jak nie działać w mediach społecznościowych?

Szkodzi nadmiar sprzedażowych treści, jak i ich brak – trzeba zachować równowagę. Poniżej w filmie sugeruję jakie proporcje zachować. Zachęcam Cię do poświęcenia kilku minut i obejrzenia tego wideo.

Co publikować w social mediach?

Jeżeli wykorzystujesz platformy społecznościowe do promowania swojego biznesu, budowania zasięgów i pozyskiwania nowych klientów, pamiętaj o trzech bardzo ważnych elementach:

Po pierwsze:  Większość Twoich treści powinna budować relacje z Twoimi odbiorcami i wizerunek Twojej marki.

Bardzo ważne jest, aby Twoje treści podkreślały czym Twoja marka wyróżnia się od innych podobnych marek.

70% Twoich treści powinno być przekazywaniem wartości jakie ma Twoja marka Click To Tweet

 

Na pewno przeglądając tablice w mediach społecznościowych zauważasz jak wiele komunikatów jest podobnych do siebie. Konkurencja jest bardzo duża, wszyscy piszą praktycznie to samo, jedni “inspirują się” drugimi, warto więc zadać sobie pytanie: jak komunikaty naszej marki wypadają na tym tle? Czym się wyróżniamy? W czym jesteśmy lepsi?

W tym miejscu zapraszam Cię do przeczytania mojego artykułu (lub obejrzenia wideo), gdzie omawiam temat zagospodarowania NISZY.

>> Jak rozwijać biznes skuteczniej – Nisza rynkowa

Po drugie: Pokazuj korzyści jakie dostarcza Twoja marka, Twoje produkty lub usługi.

Nie bój się chwalić, a najlepiej chwal się “ustami Twoich klientów”, czyli publikuj opinie, rekomendacje, wywiady zadowolonych klientów.

 

Wejdź w buty Twojego klienta i pokazuj w czym Twój produkt ułatwi, uprości, czy uprzyjemni mu życie. Click To Tweet

 

Odbiorca (osoba obserwująca Twoje profile społecznościowe) zastanawia się: dlaczego warto zainteresować się Twoimi produktami, w czym one mogą jej pomóc, czy dostarczą jej pożądanych emocji lub doświadczeń, czy odpowiednio wpłyną na jej wizerunek?

Czy znasz już moje najważniejsze zasady przy promowaniu fanpage’a?

>>Zerknij tutaj: Jak promować fanpage na FB?

 

Po trzecie: Oczywiście Twoje treści powinny też sprzedawać.

Ale uwaga: dopiero gdy dobrze zakomunikujesz pierwsze dwa punkty.

Czyli dopiero po zbudowaniu relacji, zaprezentowaniu marki i jej wartości, przedstawieniu korzyści z rozwiązań lub produktów, możesz zacząć zachęcać do skorzystania z oferty.

Jeżeli na Twoim profilu odbiorcy będą widzieć tylko komunikaty w stylu: kup moja książkę, nową kolekcję, ten krem jest najlepszy, kup mój kurs, zarezerwuj konsultację, wykup trening, zamów produkt… bardzo szybko przestaną Cię obserwować lub zaczną ziewać ze znudzenia.

Idealna sytuacja jest wtedy, kiedy zachęcisz ich np. do rozpoczęcia prostych ćwiczeń z Twojego programu treningowego, przeczytania bezpłatnego rozdziału, udziału w wyzwaniu, skorzystania z zaproszenia na dzień otwarty… dopiero gdy się lepiej poznacie, zaproś do pogłębienia tej relacji. Taka kolejność to przeprowadzenie odbiorcy przez 5 faz styku z Twoją marką:

  1. Poznania
  2. Zainteresowania
  3. Polubienia
  4. Zaufania
  5. Lojalności

 

Jakie treści tworzyć w każdej z wymienionych faz, jakie cele reklamowe wybierać planując kampanię promocyjną oraz jak angażować odbiorców omawiam w bestsellerowym kursie “Jak zbudować znaną markę online, przyciągać klientów i rozwijać biznes”.

Pin It on Pinterest