Badanie rynku przed stworzeniem kursu online

Decyzja zapadła, tworzysz kurs online! Świetnie! Jednak czy przeprowadziłeś badanie rynku, zanim zaczniesz pracować nad kursem? Wiesz już wszystko, co pomoże Ci przygotować go tak, aby potencjalni klienci chcieli kupić Twoje wirtualne szkolenie? Sprawdź w artykule, czy o czymś nie zapomniałeś. Może się okazać, że dzięki temu Twój kurs zyska na jeszcze większej popularności!

Kurs online – co i dla kogo?

Pierwszymi pytaniami, jakie zapewne zrodziły się w Twojej głowie po tym, jak już zdecydowałeś się na to, że stworzysz kurs online, było – co to będzie za kurs? Do kogo będzie skierowany? Są one bardzo zasadne, ponieważ od nich należy wyjść, aby zacząć pracować nad każdym krokiem, który przybliży Cię do sprzedaży kursu w sieci. Żeby określić tematykę szkolenia online, a także jego grono odbiorców, trzeba przeprowadzić… badanie rynku. Spokojnie, to nic trudnego, a z pewnością pomoże Ci stworzyć materiały, które będą chętnie kupowane i przekażą przydatną wiedzę.

Badanie rynku krok po kroku

Badanie rynku dla kursu online możesz przeprowadzić w zaledwie 6 prostych krokach. Wymagają jedynie od Ciebie trochę czasu, ale uwierz mi, że warto je wykonać. Podsumowanie wiedzy, jaką w ten sposób zbierzesz, pozwoli Ci stworzyć produkt szyty na miarę oczekiwań Twoich potencjalnych klientów.


Chcesz zrealizować pomysł na kurs online, ale wydaje Ci się, że nie dasz rady?
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej osoby, która poprowadzi Cię sprawdzoną ścieżką aż do celu?

Wykorzystaj swoją wiedzę i stwórz zyskowny kurs online!

jak stworzyć i sprzedać kurs joanna ceplin


1. Najprostsza jest rozmowa

Czy ktoś ze znajomych w ostatnim czasie prosił Cię o pomoc? Pytał o coś z zakresu wiedzy lub doświadczenia w tym, czym się zajmujesz na co dzień? Pochyl się nad tym i przypomnij sobie, jakie zadawał pytania i w jakich tematach mogłeś go wesprzeć. Następnie poproś znajomego o kilkudziesięciominutową rozmowę, aby zadać mu pytania związane z tym problemem i co sądzi o kursie, który planujesz stworzyć właśnie w tym obszarze.

2. Roześlij maile do znajomych

Na pewno wśród Twoich znajomych, może i rodziny, znajdziesz osoby, które szukają rozwiązań na nurtujące je problemy. Albo one znają właśnie takie osoby! Jeśli szczególnie interesuje Cię Twoja branża, poproś o kontakt do osób, które także w niej pracują. Zbierz namiary i roześlij maile z krótką ankietą, która pomoże Ci doprecyzować tematykę i odbiorców kursu online.

3. Czerp wiedzę ze… spotkań!

Wybierz się na spotkania lub eventy, na których możesz spotkać swoich przyszłych odbiorców kursu online, nad którym pracujesz. Mogą to być konferencje branżowe, śniadania biznesowe czy networkingowe. Rozmawiaj z ludźmi podczas tego rodzaju spotkań, wybierz kilka, które podczas dyskusji wykazały zainteresowanie Twoim tematem i posłuchaj, jak się o nim wypowiadają. Zanotuj pytania, które Ci zadały, a także ewentualne obawy, które wyraziły. Nie zapomnij zabrać od nich wizytówki, aby skontaktować się, w razie, gdybyś chciał zadać im kilka dodatkowych pytań odnośnie do szkolenia, które przygotowujesz.

4. Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych

Przygotuj post w swoich social mediach z prośbą o pomoc lub ankietą do wypełnienia. Opisz, nad czym pracujesz, co przygotowujesz, a także, że chcesz rozwiązać w ten sposób problemy, jakie pojawiają się w danej branży. Zaproś do pomocy i poproś o namiary do osób, które mają ochotę zaangażować się i wyrazić swoją opinię na ten temat.

5. Społeczność na Facebooku

Wykorzystaj także społeczności facebookowe. Jeśli jesteś już w grupach, w których również możesz zebrać opinie o Twoim powstającym kursie online – opublikuj na nich podobny post. Dołącz też do nowych, może istnieją takie, które szybciej pomogą Ci zebrać feedback i kontakty.

6. Sięgnij po poradę do konkretnej osoby

Sprawdź, czy w social mediach nie obserwujesz albo ktoś nie obserwuje Cię, kto będzie potencjalnym klientem Twojego szkolenia online. Ktoś, kogo opinię sobie cenisz. Napisz do takiej osoby i porozmawiaj z nią. Zapytaj o zdanie, posłuchaj, co ma do powiedzenia i zaproponuj uczestnictwo w procesie powstawania kursu lub otrzymanie czegoś w zamian za pomoc (np. części materiałów lub całego szkolenia).

Podsumowanie

W ten sposób przygotujesz sobie świetną bazę pod stworzenie kursu online, który odpowie na potrzeby Twoich przyszłych klientów. Jeśli jednak wciąż nie wiesz, jak się za to zabrać, zapraszam Cię na kurs, który rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości!


Chcesz zrealizować pomysł na kurs online, ale wydaje Ci się, że nie dasz rady?
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej osoby, która poprowadzi Cię sprawdzoną ścieżką aż do celu?

Wykorzystaj swoją wiedzę i stwórz zyskowny kurs online!

jak stworzyć i sprzedać kurs joanna ceplin


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest