Hej, dzisiaj zdradzę Ci moją sekretną ścieżkę, czyli jak od pomysłu do publikacji wygląda u mnie proces publikacji posta na Instagramie.
Na moim koncie liczba prawdziwych (nie kupionych) obserwujących rośnie codziennie wraz z zaangażowaniem pod postami. Mało osób zdaje sobie sprawę, że jest to w moim przypadku dużo trudniejsze, ponieważ publikuję na tematy, które nie są aż tak popularne na Instagramie.
Jak prowadzić konto na Instagramie – moje porady krok po kroku
Zaczynamy:
Tak naprawdę moim priorytetowym miejscem na działania jest mój blog, następnie Facebook, YT, ale to właśnie na Instagramie spędzam najwięcej czasu prywatnie. To tam znajduję modowe i podróżnicze inspiracje, czyli to co bardzo kocham.
1. Wybór zdjęcia na Instagram – od tego zaczynam
Tutaj przyznaję, że zdjęcia robię wcześniej, wszędzie, gdzie widzę sprzyjające ujęcie, po to aby mieć zawsze kilka opcji do wyboru. Czasami podkręcam kolory filtrami z Instagrama, a czasami korzystam z aplikacji Lightroom.
Zapraszam Cię na mój Instagram @joannaceplin_pl – jestem ciekawa, czy zauważysz “element przewodni” mojego konta.
Tak, zgadza się to kolor żółty, który nie pojawia się na każdym zdjęciu, ale jednak staram się, komponować zdjęcia tak, by był zauważalny.
Są różne sposoby na to, aby Twoje konto było spójne, ja wybrałam kolor, Ty możesz wybrać filtr, rodzaj ujęcia itp.
Czasami prezentuję zdjęcia mojej książki “Uwierz w swoją markę online” lub z Planera Marka Online, ale zazwyczaj są to zdjęcia ze mną, ponieważ takie cieszą się największym zainteresowaniem i zaangażowaniem.
Oczywiście na moim koncie zauważysz też cytaty! To myśli którymi chcę się z Tobą podzielić i zdradzę Ci teraz, że moi odbiorcy bardzo je lubią.
A skąd to wiem? Bo obserwuję statystyki mojego konta – Ty też sprawdzaj, jak wyglądają u Ciebie.
2. Post na Instagramie czyli dodaj treść
Czy tekst powinien być długi, czy krótki?
Nie powiem Ci, co zadziała u Twojej społeczności, ale u siebie zauważyłam, że dłuższe teksty są czytane i naprawdę angażują. Oczywiście – dłuższy post powinien być przemyślany, najlepiej jak opowiada historię… ale jeśli tak nie jest – nie bój się rozwinąć swoich myśli.
Uwaga: przed publikacją piszę tekst techniczne, w notatkach na telefonie, edytuję, dodaję emoji i kopiuję całość do posta.
3. Hashtagi na Instagramie – wybierz je
Hashtagi na Instagramie to bardzo ważny element, bo dzięki niemu możesz przyciągnąć nowe osoby do Twojego konta, mogą Cię dzięki temu odkryć.
Moja strategia to publikowanie po kilka hastagów z różnymi zasięgami, czyli kilka bardzo popularnych, kilka trochę mniej i najmniej. Warto zmieniać hashtagi pod każdym postem i dostosowywać je do tego, co jest na zdjęciu.
Zadbaj też o Twoje hashtagi – wyróżniki Twojej marki.
4. Dodaj lokalizację i oznacz osoby lub marki: ubrań, dodatków, restauracje, oznacz też siebie.
Nigdy nie oznaczaj osób, których nie ma na zdjęciu, to jest naprawdę niefajne.
Post jest gotowy do publikacji.
Po opublikowaniu – udostępnij go w swoim stories, dodaj lokalizację, hashtag.
Uwaga: możesz te oznaczenia (lokalizację, hashtagi) zakryć gifem, dodać np. gif “tap here”.
5. Reaguj na komentarze.
To nie koniec, jeżeli korzystasz z moich szkoleń to wiesz, co należy pisać, aby ludzie reagowali. Po publikacji monitoruj, czy pojawiają się komentarze i reaguj na nie.
Tutaj ważne jest, żeby szybko odpowiadać, zadawać pytania, wchodzić w interakcje. Algorytm Instagrama bierze pod uwagę to, że post ma duże zaangażowanie i wtedy może pokazać go w sekcji “odkryj” i dzięki temu trafisz do nowych odbiorców.
Mam nadzieję, że zachęciłam Cię do publikowania na Instagramie.
Jeszcze raz przypominam moje konto @joannaceplin_pl oraz konto mojej ekipy @markaonline_pl Śledź moje konta i działaj!