KONKURS NA INSTAGRAMIE od kuchni

Jeżeli obserwujesz moje konta na Instagramie, to wiesz, że jakiś czas temu na @markaonline.pl odbył się KONKURS. Ale zanim zorganizowaliśmy go razem z moją Ekipą, przygotowaliśmy cały plan na to, jak go poprowadzić, aby przyniósł zamierzone efekty. Oczywiście wszystko skonsultowaliśmy z Martą Kaczmarski (kliknij i obejrzyj bezpłatnie film Marty – „Planuj Instagram jak zawodowiec” i ustaw automatyczną publikację postów).

Dziś chcę podzielić tym planem z Tobą, abyś zobaczył jak KROK PO KROKU zrealizować konkurs z SUKCESEM.

Konkurs na Instagramie krok po kroku

konkurs na instagramie

 

Zanim przystąpisz do ogłoszenia konkursu w Twoich social mediach, najpierw powinieneś zadbać o długą listę rzeczy. O tym przygotowałam oddzielny wpis na blogu, który powinieneś przeczytać, aby zrozumieć działania, które opisuję poniżej. Przeczytaj najpierw post “Jak zorganizować konkurs” a potem wróć tu i sprawdź jak wyglądała organizacja konkursu na moim Instagramie od kuchni!

Krok 1 – kogo chcesz przyciągnąć?

Na początek razem z moją Ekipą zadaliśmy sobie pytanie – co zrobić, aby przyciągnąć na nasz Instagram więcej osób?

Stąd właśnie zrodził się pomysł organizacji konkursu. Doszliśmy do wniosku, że chcemy najpierw poinformować i zainteresować ludzi naszym Instagramem, tak aby potem chętniej wzięli udział w konkursie. Zanim więc ogłosiliśmy zabawę, rozpisaliśmy plan działania.

Na liście, jako pierwsze znalazło się hasło: “Dajmy ludziom wartość, a zostaną z nami na dłużej!”. I tak też się stało. Wiedząc, że mamy kilka wpisów na blogu dotyczących tworzenia grafik, wymyśliliśmy konkurs, w którym uczestnicy będą mieli za zadanie przygotować własną grafikę, która mówi o ich działalności.

W związku z tym, zaczęliśmy od tygodniowej akcji “Przygotuj się do konkursu”, która polegała na przekazywaniu wskazówek, inspiracji i potrzebnej wiedzy do tego, aby potem wziąć udział w naszej zabawie.

Krok 2 – przygotowanie konkursu na Instagramie

Na czym polegało “przygotowanie do konkursu”?

  1.   Na każdy dzień tygodnia przygotowaliśmy grafiki, które odsyłały naszych followersów do poszczególnych postów na blogu, w których znajdowały się cenne informacje, ułatwiające przygotowanie grafiki konkursowej.

konkurs na instagramie

konkursy na insagramie

  1.  Zarówno na Instagramie, jak i na Facebooku (na Fanpage’u i w grupie “Uwierz w swoją markę online”) przygotowaliśmy wpis, który zachęcił odbiorców do oznaczania swoich profili na Instagramie i opisywania czym się zajmują. Jaki to dało efekt? Odbiorcy opisując profil swojej marki, mogli zareklamować swoje usługi, a my tym samym łatwo mogliśmy ich odnaleźć na Instagramie i zostawić ślad po sobie 😉

konkurs na instagramie przygotowanie

  1. Kluczowe słowa, które znalazły się w poście o którym mowa wyżej, brzmiały: “Napisz poniżej swój nick, ODWIEDZĘ KAŻDY PROFIL”. I tak też się stało. Tym samym odwiedziliśmy ok. 300 profili i przybyło nam ok. 200 followersów w zaledwie kilka dni! A to wszystko zanim wystartował sam konkurs!
  2. Nie zapomnieliśmy o INSTA STORY! To tam teraz skupia się większość naszych odbiorców. Codziennie więc informowaliśmy o przygotowaniu do konkursu. Trzymaliśmy odbiorców w niepewności, na czym dokładnie będzie polegał, mówiliśmy o nagrodach. Tym samym budowaliśmy napięcie i motywowaliśmy ich, aby śledzili nasz profil na bieżąco.

Spójrz jakie działanie stworzyliśmy. Zaszczepiliśmy w myślach naszych odbiorców świadomość, że muszą być czujni i gotowi na nasz konkurs, zanim jeszcze się zaczął. Dlatego łatwiej nam było nawiązać relację z odbiorcami w trakcie jego trwania.

Konkurs na Instagramie – zasady

Poniżej przedstawiam Ci TOP 5 zasad, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę organizując konkurs.

  1.   Przede wszystkim pamiętaj o tym, aby regulamin / zasady Twojego konkursu były przejrzyste i czytelne. Odbiorca nie może się domyślać o co Ci chodzi.
  2.   Przygotuj grafikę konkursową, która zainteresuje i “zatrzyma oko”. My dodatkowo przygotowaliśmy także krótki film zachęcający do wzięcia udziału w konkursie.
  3.   Daj czytelnikowi WARTOŚĆ. W naszym przypadku, odbiorca sam decydował jaką nagrodę wybiera.
  4.   Bądź na bieżąco. Odpowiadaj na komentarze, wiadomości, angażuj do dyskusji, chwal za to, że odbiorcy zdecydowali się wziąć udział.
  5.   Wyniki konkursu. Nie zapomnij podziękować, pogratulować i oznaczyć zwycięzców, a także podsumować całą zabawę.

Mam nadzieję, że organizacja konkursu na Twoim profilu już teraz nie będzie miała dla Ciebie tajemnic.

Pamiętaj – progres, nie perfekcja. Po prostu działaj! A ja trzymam mocno za Ciebie kciuki.

 


Chcesz skutecznie działać na Instagramie?

Sprawdź kurs online “Instagram dla biznesu i marki osobistej – basic” przygotowany we współpracy z Martą Kaczmarski.

On odmieni Twoje treści!

jak przygotować konkurs na instagramie

 

 

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest