Zastanawiasz się, czy Ty również możesz zacząć zarabiać online? W ostatnich miesiącach pod wpływem pandemii wiele osób zaczęło o tym myśleć. Dla niektórych to nadal totalna abstrakcja, ale skoro tutaj jesteś, to znaczy, że rozważasz tę opcję. Przygotowałam dla Ciebie 9 sposobów zarabiania online.
W Akademii Smart Brand od 2016 roku pokazuję jak budować imperium online.
Zastanawiasz się, co mam na myśli? Przede wszystkim miejsce online z odpowiednimi procedurami, gwarantującymi Ci stabilny dochód.
Myślisz, że aby zarabiać online musisz mieć jakieś specjalne zdolności albo zasoby?
Owszem, aby osiągać wyniki, powinieneś znać mechanizmy i zrealizować kilka obowiązkowych kroków. Możesz być mocno zaskoczony, ile możliwości na szybki zarobek daje Ci świat online.
Wielu uczestników mojej Akademii na początku traktowało budowanie swojej marki online jako dodatkowe działanie, ale jak się później okazało, szybko rezygnowali z etatów i stałych zajęć na rzecz prowadzenia biznesów online. W tym artykule znajdziesz kilka inspiracji wraz z przykładami.
Zanim przeczytasz artykuł, obejrzyj wideo, w którym szeroko omawiam temat 9 sposobów zarabiania online.
Dlaczego działanie online, rozwój biznesu online jest taki ważny dla osób, które lubią być kreatywne, mają pomysły i chcą pomagać innym?
To jest wolność, którą masz, jeżeli chodzi o czas działania. Każdy z nas ma inną ulubioną porę działania, każdy z nas ma inną sytuację życiową. Jestem mamą dwójki dzieci, doceniam to, jaką wolność daje mi biznes online. Pracuję wtedy, kiedy mogę, zajmuję się dziećmi i z powodzeniem łącze te wszystkie obowiązki.
Mój początek nie wyglądał super profesjonalnie i spektakularnie. Moim pierwszym bezpłatnym produktem był e-book na temat platformy LinkedIn. Po kilku miesiącach, uzbieranej w ten sposób grupie, zaoferowałam 14-dniowy kurs na temat tworzenia treści do mediów społecznościowych, ale uwaga, kurs był w formie… e-maili! Co ciekawsze, gdy go sprzedawałam, miałam przygotowane teksty dwóch pierwszych lekcji. Resztę pisałam na bieżąco, co było dosyć ryzykowne, przyznaję. Moja społeczność bardzo mi ufała, ponieważ sprzedałam wtedy 114 kursów i tak zarobiłam na moją platformę kursową, którą cały czas mam i rozbudowuję.
To wszystko wydarzyło się na przełomie 2015/2016 roku. Tak rozpędzała się moja kula śniegu i pędzi do dziś. E-booki, kursy, konferencje, mentoringi, ciekawe współprace, afiliacje… cały czas poszerzam ofertę, a i tak nie wykorzystuję wszystkich możliwości.
Silna marka osobista to najcenniejszy zasób, o jaki warto dbać.
Zwłaszcza dziś – w niepewnych czasach pełnych zmian.
Wzmocnij swoją markę eksperta i wykorzystaj zasoby, które już masz.
Zadbaj o zaufanie i reputację, dzięki którym zyskasz wpływ i zwiększysz sprzedaż.
Dołącz do szkolenia online „Ty i Twoja marka online”.
Spotkamy się 29 marca 2023 roku.
Przedstawiam Ci 9 sposobów na zarabianie online
Skupmy się teraz na 9 sposobach na zarabianie online, które szybko pomogą Ci wygenerować przychody. W tekście znajdziesz również przykłady takich biznesów. Są to osoby, które działają, ucząc się w Akademii Smart Brand. Zaczynajmy!
Wirtualny korepetytor
Jeśli jesteś świetny z matematyki, fizyki, chemii czy angielskiego możesz w szybki sposób zacząć oferować swoje usługi. Wystarczy Skype lub inny komunikator. Jeśli od początku zadbasz o swoją prezencję w social mediach i odpowiednio wypozycjonujesz swoją markę, Twój grafik zacznie pękać w szwach! W kolejnym kroku zaczniesz planować stworzenie produktu lub kursu online. Taką drogę przeszła jedna z uczestniczek mojej Akademii Smart Brand – Anna Stęrzewska, czyli Ania od matmy. Obecnie Ania ma już swoją platformę, na której oferuje kursy. Oprócz tego Ania stworzyła rozpoznawalną markę, co powoduje, że otrzymuje propozycje współprac i wierzę, że jej biznes będzie rozwijał się coraz lepiej. Osobą, która również świetnie uczy, jest Aleksandra Nadaj, która prowadzi zajęcia ruchowe i taneczne dla dzieci pod szyldem Ola i Blu. Natomiast Martyna Plińska – makeup & charakteryzacja jest wizażystką i uczy makijażu.
Wirtualna asystentka
Jeśli widzisz, w jakim tempie rozwijają się produkty i usługi online, pomyśl o tym, ile nowych możliwości współpracy pojawia się na rynku.
Prowadzenie kont na platformach społecznościowych, obsługa klienta, montaż filmów wideo lub podcastów, projektowanie grafik, prowadzenie bloga lub grup na Facebooku, zarządzanie projektami… mogłabym tak jeszcze wymieniać. Internet daje Ci nieograniczone możliwości. Jeśli masz umiejętności, które pomogą innym w prowadzeniu ich działań, od razu możesz zacząć ogłaszać swoje usługi.
Nie masz takich umiejętności? Na mojej platformie kursowej praktycznie każdy kurs nauczy Cię umiejętności najbardziej poszukiwanych na rynku. Zacznij od opracowania oferty usług i cennika, docieraj do potencjalnych klientów poprzez social media.
Wirtualni trenerzy
To trzecia, bardzo liczna grupa, która może w miarę szybko zaoferować swoje usługi. Możesz prowadzić treningi indywidualne lub grupowe i organizować wyzwania – możliwości masz wiele. Najważniejsze to systematycznie budować społeczność odbiorców i skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Chcesz przykład kreatywnego podejścia? Zobacz co przygotowała Paulina Targańska – FITbodyclub.pl. Paulina, oprócz bezpłatnych wyzwań prowadzi również zajęcia dla różnych grup w zależności od stopnia zaangażowania.
Jeżeli odpowiednio przygotujesz cały proces, Twoje przychody będą rosły, a Ty będziesz dodawać nowe produkty lub usługi do swojej oferty. Bardzo ciekawe działania możesz zaobserwować również u Bartłomieja Wojewódzkiego. Bartłomiej jest trenerem personalnym, ale oprócz treningów znajdziesz u niego ważne informacje dotyczące sportu i pyszne zdrowe przepisy.
Wirtualni trenerzy, to także osoby wykonujące zawód coacha, mentora. Małgorzata Torój, kolejna uczestniczka Akademii Smart Brand, rozwinęła swój biznes pod szyldem Colibri Coaching&Training. Wspiera w rozwoju całe organizacje, zespoły lub wybranych pracowników. Pomaga w rozwoju umiejętności menedżerskich i kompetencji miękkich. Dorota Kaszubowska – Siłownia umysłu online, prowadzi miejsce, gdzie znajdziesz tematy związane z coachingiem, motywacją, rozwojem osobistym i szeroko rozumianym lifestylem. Ewa Birlet pomaga ogarnąć finanse, prowadząc firmę Firmup.eu.
Ekspert
Jesteś specjalistą lub ekspertem w jakiejś dziedzinie? Dzisiaj masz mnóstwo możliwości, aby zaprezentować Twoje doświadczenie, docierać do nowych, potencjalnych klientów i rozwijać dzięki temu swoją markę na większą skalę. Masz wątpliwości? Rozejrzyj się dookoła, ile osób w ten sposób już funkcjonuje. Nie znasz nikogo takiego?
Od 2016 roku dzięki moim kursom i obecności w Akademii Smart Brand kolejne osoby rozwijają konkretne biznesy, budując swoją markę eksperta. Monika Smulewicz – HR na szpilkach, która całą swoją działalność rozwinęła od prowadzenia grupy na Facebooku, teraz ma tysiące klientów, którzy korzystają z jej Akademii Mistrzostwa Kadrowo-Płacowego. Podobną drogę przeszła Aneta Szostak-Sulewska, która pomaga nauczycielom w awansie zawodowym, prowadząc szkolenia dla nauczycieli. Zobacz jej profil Kapelusz z kwiatami. Bardzo dobrym przykładem eksperta w swojej dziedzinie jest Maria Ernst-Zduniak, prekursorka declutteringu w Polsce. Prowadzi swoją firmę pod nazwą Domowe Metamorfozy, niedawno na rynek wypuściła swój pierwszy produkt online.
Ponieważ tworzę i sprzedaję kursy i inne produkty cyfrowe, dzielę się swoim doświadczeniem. Rozpiętość cenowa moich produktów cyfrowych waha się od 39 zł do 18 900 zł. Sprzedaję kursy w różnych modelach, również abonamentowym (subskrypcyjnym) i znam ten rynek naprawdę dobrze. Uwierz mi, jest jeszcze cały czas ogromna przestrzeń na nowe kursy, marki, ekspertów. Jeżeli masz już klientów, to czeka Cię łatwiejsza droga (łatwiej opracujesz idealny produkt). Nie masz jeszcze klientów? Nie martw się. Mogę pokazać Ci sposoby jak badać potrzeby i jak stworzyć produkt, który ludzie będą kupować. Produkt cyfrowy to najlepsza decyzja, która pozwoli Ci pozyskać dodatkowe źródło przychodów.
Sklep online i produkty fizyczne
Jeśli masz pomysł, znalazłeś swoją niszę, możesz stworzyć markę, produkt i zacząć to sprzedawać. Działając w ten sposób, możesz prowadzić sklep internetowy, w którym będziesz sprzedawać swoje produkty i/lub produkty innych marek. Uczestniczka mojej Akademii Aleksandra L. Grotha, właścicielka firmy Light of Hummingbird handmade candles sprzedaje cudowne świece wytwarzane ręcznie z najwyższej jakości organicznych wosków naturalnych. Bogusia Krzycka, właścicielka marki Czarny Czosnek, sprzedaje z powodzeniem ekologiczny, certyfikowany czarny czosnek. Paulina Supernak stworzyła markę odzieżową OPRI. Szyje wyjątkowe ubrania dla kobiet na każdą okazję.
Inne ciekawe marki:
- Anna Saj – Planer Inspiracje 365+
- Aleksandra Matysiak – MELLI Care
- Agata Cieślak – Personalizowane mapy
- Dominika Gałuszka – Samodzielne planowanie podróży
Współpraca z firmami MLM
Kiedyś sprzedaż tych produktów odbywała się poprzez osobisty kontakt, a osoby działające w marketingu sieciowym umawiały dziesiątki spotkań i prezentacji. Teraz możesz prowadzić profile w mediach społecznościowych, tworzyć treści, czyli nagrywać wideo, pisać artykuły, prowadzić live’y i w ten sposób skutecznie sprzedawać i pozyskiwać nowe osoby do swojej sieci. Sprzedając w ten sposób, zarabiasz określony procent od sprzedaży, wystarczy, że rozpowszechniasz link prowadzący do Twojego sklepu. Wiele marek MLM oferuje gotowe sklepy online, wystarczy założyć konto i możesz zacząć pozyskiwać klientów. W Akademii Smart Brand są również osoby, zajmujące się marketingiem sieciowym, np. Iwona Seliga, która jest dyrektorem klubu Oriflame, Anna Appelbaum, wspierająca firmę MONAT, Małgorzata Banasiak – Doradca Piękna, oferująca wegańskie kosmetyki Arbonne, czy Magdalena Strojna, współpracująca z firmą Forever.
Afiliacje, czyli współprace z markami
Następnym pomysłem jest marketing afiliacyjny. Potrzebujesz społeczność, która Ci ufa, ponieważ w tym sposobie wykorzystujesz to, że ludzie korzystają z polecanych przez Ciebie ofert, produktów, kursów. Ten sposób świetnie działa w połączeniu z tworzeniem treści, które przyciągają odbiorców. Zarabiasz dzięki temu, że udostępniasz łącze i jeżeli pojawia się sprzedaż, otrzymujesz określony procent od wygenerowanej sprzedaży z Twojego linku. Codziennie stykamy się z tego typu działaniami, czy to od poważnych ekspertów polecających narzędzia, aplikacje czy od młodych dziewczyn prowadzących konta na Instagramie i polecające ubrania, kosmetyki, usługi. Kluczem jest to czy masz komu polecać (Twoja społeczność nie musi mieć setek tysięcy odbiorców) i czy ta społeczność na tyle Ci ufa, aby skorzystać z tych ofert.
Przykładem takiej współpracy jest działalność Ewy Frej, znanej jako Matka Gigantka.
Influencer
Przechodzimy do ostatniego sposobu na zarabianie online. Influencer to osoba, która na swoim koncie społecznościowym, blogu, podcaście lub kanale YouTube zgromadziła dużą społeczność, a do tego ma z odbiorcami mocną relację. Ten sposób wymaga więcej czasu m.in. na zgromadzenie społeczności (jeżeli zaczynasz od zera). Tutaj liczy się ilość i jakość obserwujących więc droga na skróty i np. kupno fanów nie wchodzi w grę.
Uwaga: napisałam o dużej społeczności, ale marki szukają bardzo często do współprac „mikroinfluencerów”, czyli kont z ok. 5 tys. odbiorców lub mniej.
Influencer może otrzymywać różne formy wynagrodzenia np.
- za publikowanie posta lub relacji i oznaczenie profilu marki, lub produktu,
- prowizje od sprzedaży z linków partnerskich (afiliacyjnych),
- długoterminowe współprace rozliczane za czas i ilość różnych działań ambasadorskich.
Przykładowe biznesy stacjonarne, które budują swoje społeczności w sieci:
- Domowa Świetlica – to kameralne miejsce przyjazne dzieciom i rodzicom, w którym dziecko może spędzić radośnie i twórczo czas po szkole,
- Agroturystyka Bobrowniki – to kameralna, rodzinna agroturystyka z klimatem w Kotlinie Kłodzkiej,
- NataliaC – Beauty And Beyond – gabinet kosmetyczny,
- Brabell – braffiting.
Niektóre z powyższych punktów można połączyć, planując strategię długoterminową. Możesz prowadzić blog, gromadzić społeczność, tworzyć swoje produkty oraz po przekroczeniu pewnych progów i zbudowaniu marki rozpocząć współpracę z firmami. Dokładnie tak to wyglądało u mnie. Mniej więcej po 3 latach rozwoju mojej marki zaczęłam otrzymywać naprawdę fajne propozycje współprac. Z większości rezygnowałam, ale z kilku ciekawych bardzo się cieszę np. z akcji „Cyfrowe rewolucje” firmy mBank, gdzie byłam ambasadorką projektu oraz członkiem jury, a moja Akademia Smart Brand była jedną z nagród.
Dzisiaj wiele osób może i próbuje dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem poprzez produkty cyfrowe. Nie wszystkim się udaje. Jakie błędy najczęściej robią?
BŁĄD nr 1
Wiele osób zakłada, że ich pierwszy kurs musi być najlepszym i najbardziej dopracowanym produktem. W Akademii Smart Brand uczę nie tylko jak budować społeczność, lecz także, jak sprytnie stworzyć produkt, który szybko przyniesie Ci przychody, abyś miał możliwość rozwijania kolejnych pomysłów i tworzenia kolejnych produktów.
Znam osoby, które tworzyły produkt w 7 dni i uzyskały przychód na poziomie kilkudziedzięciu tysięcy złotych! Oczywiście te osoby przygotowały się odpowiednio wcześniej i uniknęły kolejnego częstego błędu.
BŁĄD nr 2
Brak umiejętności wprowadzenia swojej marki i kursu na rynek, a potem sprzedaży z sukcesem. W tym artykule skupiłam się na sposobach zarabiania online, ale polecam Ci, zapisz się na mój newsletter, abyś nie przegapił kolejnych materiałów, w których zdradzę więcej na tematy związane ze sprzedażą produktów online.
Na koniec zapraszam Cię do wysłuchania podcastów z uczestniczkami Akademii Smart Brand. To bardzo ciekawe i inspirujące rozmowy:
- Rozmowa z Anetą Szostak-Sulewską – Uwierz w swoje umiejętności online, czyli historia budowania systemu wsparcia i pomocy
- Rozmowa z Moniką Smulewicz – Etat + biznes online z sukcesem
Wierzę, że wśród moich propozycji znajdziesz coś dla siebie i rozwiniesz na dużą skalę swój biznes online!
Silna marka osobista to najcenniejszy zasób, o jaki warto dbać.
Zwłaszcza dziś – w niepewnych czasach pełnych zmian.
Wzmocnij swoją markę eksperta i wykorzystaj zasoby, które już masz.
Zadbaj o zaufanie i reputację, dzięki którym zyskasz wpływ i zwiększysz sprzedaż.
Dołącz do szkolenia online „Ty i Twoja marka online”.
Spotkamy się 29 marca 2023 roku.