3 fazy budowania marki osobistej

Do budowania marki osobistej i personal brandingu trzeba podejść poważnie. Przygotowałam wideo i post, w którym poprowadzę Cię przez 3 fazy budowania marki osobistej. W świecie, w którym żyjemy, bardzo ważne jest, aby przyjrzeć się swoim działaniom i spojrzeć na nie oczami odbiorców. Dlatego właśnie zachęcam Cię do zapoznania się z poniższym materiałem.

Czas, który spędzamy w sieci i wszystkie działania przez nas podejmowane są w pewien sposób oceniane przez odbiorców. Jednak nie każdy zastanawia się, jak jest postrzegany. Nie chodzi mi o to, aby przejmować się każdym komentarzem, czy brać do siebie wszystkie uwagi. Warto jednak zatrzymać się na chwilę i spojrzeć oczami odbiorców, klientów, współpracowników czy potencjalnych pracodawców, w której fazie budowania marki osobistej jesteś.

Koniecznie obejrzyj poniższe wideo, a następnie przeczytaj post.

3 fazy budowania marki osobistej

Prawda jest taka, że każdy z nas ma jakąś markę osobistą. Twoi znajomi, odbiorcy, współpracownicy, partnerzy biznesowi coś o Tobie myślą, mają w głowie pewien obraz. Warto zdać sobie sprawę, że ważne jest to, co komunikujemy, zarówno w świecie offline, jak i online. Pomyśl przez chwilę, co z publikowanych przez Ciebie treści w mediach społecznościowych może wyczytać o Tobie potencjalny pracodawca lub współpracownik? Jeżeli zaangażujesz się w ten proces, przejdziesz fazy budowania marki osobistej od etapu bycia usługodawcą, który wykonuje pewne prace i ma pewne kwalifikacje do etapu, kiedy to inni będą zabiegać, aby współpracować właśnie z Tobą.

1 faza budowania marki osobistej: Marka, która się nie wyróżnia

W fazie pierwszej jesteś przeciętny, nie wyróżniasz się niczym szczególnym. Wykonujesz swoje obowiązki skrupulatnie, ale nie oferujesz nic ponadto, co sprawiałoby, że pracodawca lub partner biznesowy doceniałby i wiedział, że tylko Ty spełnisz tę funkcję albo tylko Ty masz konkretne umiejętności. Osoby, z którymi chcesz współpracować, nie widzą w Tobie nic nadzwyczajnego.  Jesteś dla nich podwykonawcą, takim, jak każdy inny. Dla Ciebie jest to o tyle stresująca sytuacja, że musisz ciągle aktywnie poszukiwać zleceń, współpracowników, zleceniodawców.

2 faza budowania marki osobistej: Marka, która jest interesująca

W fazie drugiej jesteś już marką, która się wyróżnia. Oznacza to, że wszystkim osobom, które zetknęły się z Twoją marką, zdecydowanie łatwiej jest podjąć decyzję o współpracy. Zauważają Twoje unikalne cechy, pewne zdolności i umiejętności, na których im zależy. W tej fazie budowania marki osobistej jest Ci o wiele łatwiej znajdować zlecenia i podejmować coraz ciekawsze współprace. Twoje świadome i systematyczne działania powodują, że zaczyna działać marketing szeptany. Ludzie o Tobie mówią i chcą Cię mieć w swoim zespole, co więcej sami się z Tobą kontaktują. Ty nie musisz już tak aktywnie szukać zleceń.

3 faza budowania marki osobistej: Marka, która jest pożądana

W trzeciej fazie Twoje działania skierowane są na to, aby komunikować odpowiednie treści, wspierające Twój wizerunek. Jesteś już marką pożądaną, czyli wszystkim zależy, aby pojawiać się w Twoim otoczeniu, współpracować i tworzyć wspólne projekty. Jest to zdecydowanie najwygodniejsza faza budowania marki osobistej. Aby dojść do tego miejsca, musisz włożyć spory wysiłek i budować świadomie swój branding. W świecie online musisz zadbać o miejsca, w których Twoi odbiorcy mogą Cię odnaleźć i poznać.

Obecność w tej fazie powoduje, że nie musisz szukać możliwości, to one Cię znajdują. Dodatkowo zyskujesz ambasadorów, ponieważ osoby, które z Tobą współpracują, komunikują o tym, są z tego dumne i niosą w świat informacje, że warto z Tobą współpracować. Praca, którą włożyłeś w budowanie marki osobistej, zaczyna przynosić efekty.

Mam nadzieję, że przekonałam Cię do tego, że warto podążać w stronę trzeciej fazy budowania marki osobistej. Zanim jednak zaczniesz komunikować swoje treści, budować swoją markę w sieci, w mediach społecznościowych przede wszystkim zbuduj fundamenty, poznaj dobrze siebie i określ, w jakim kierunku chcesz zmierzać.

Pamiętaj, aby obejrzeć wideo, ponieważ znajdziesz w nim więcej przydatnych podpowiedzi.

Zapraszam Cię do przeczytania ciekawych artykułów o budowaniu marki osobistej:

  1. Marka osobista – 5 najważniejszych kroków
  2. Jak i dlaczego warto budować markę eksperta

Silna marka osobista to najcenniejszy zasób, o jaki warto dbać.
Zwłaszcza dziś – w niepewnych czasach pełnych zmian.

Zapisz się i odbierz bezpłatne nagranie szkolenie i zrób razem ze mną
„Audyt Twojej marki osobistej”!


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest