3 fazy budowania marki osobistej

Do budowania marki osobistej i personal brandingu trzeba podejść poważnie. Przygotowałam wideo i post, w którym poprowadzę Cię przez 3 fazy budowania marki osobistej. W świecie, w którym żyjemy, bardzo ważne jest, aby przyjrzeć się swoim działaniom i spojrzeć na nie oczami odbiorców. Dlatego właśnie zachęcam Cię do zapoznania się z poniższym materiałem.

Czas, który spędzamy w sieci i wszystkie działania przez nas podejmowane są w pewien sposób oceniane przez odbiorców. Jednak nie każdy zastanawia się, jak jest postrzegany. Nie chodzi mi o to, aby przejmować się każdym komentarzem, czy brać do siebie wszystkie uwagi. Warto jednak zatrzymać się na chwilę i spojrzeć oczami odbiorców, klientów, współpracowników czy potencjalnych pracodawców, w której fazie budowania marki osobistej jesteś.

Koniecznie obejrzyj poniższe wideo, a następnie przeczytaj post.

3 fazy budowania marki osobistej

Prawda jest taka, że każdy z nas ma jakąś markę osobistą. Twoi znajomi, odbiorcy, współpracownicy, partnerzy biznesowi coś o Tobie myślą, mają w głowie pewien obraz. Warto zdać sobie sprawę, że ważne jest to, co komunikujemy, zarówno w świecie offline, jak i online. Pomyśl przez chwilę, co z publikowanych przez Ciebie treści w mediach społecznościowych może wyczytać o Tobie potencjalny pracodawca lub współpracownik? Jeżeli zaangażujesz się w ten proces, przejdziesz fazy budowania marki osobistej od etapu bycia usługodawcą, który wykonuje pewne prace i ma pewne kwalifikacje do etapu, kiedy to inni będą zabiegać, aby współpracować właśnie z Tobą.

1 faza budowania marki osobistej: Marka, która się nie wyróżnia

W fazie pierwszej jesteś przeciętny, nie wyróżniasz się niczym szczególnym. Wykonujesz swoje obowiązki skrupulatnie, ale nie oferujesz nic ponadto, co sprawiałoby, że pracodawca lub partner biznesowy doceniałby i wiedział, że tylko Ty spełnisz tę funkcję albo tylko Ty masz konkretne umiejętności. Osoby, z którymi chcesz współpracować, nie widzą w Tobie nic nadzwyczajnego.  Jesteś dla nich podwykonawcą, takim, jak każdy inny. Dla Ciebie jest to o tyle stresująca sytuacja, że musisz ciągle aktywnie poszukiwać zleceń, współpracowników, zleceniodawców.

2 faza budowania marki osobistej: Marka, która jest interesująca

W fazie drugiej jesteś już marką, która się wyróżnia. Oznacza to, że wszystkim osobom, które zetknęły się z Twoją marką, zdecydowanie łatwiej jest podjąć decyzję o współpracy. Zauważają Twoje unikalne cechy, pewne zdolności i umiejętności, na których im zależy. W tej fazie budowania marki osobistej jest Ci o wiele łatwiej znajdować zlecenia i podejmować coraz ciekawsze współprace. Twoje świadome i systematyczne działania powodują, że zaczyna działać marketing szeptany. Ludzie o Tobie mówią i chcą Cię mieć w swoim zespole, co więcej sami się z Tobą kontaktują. Ty nie musisz już tak aktywnie szukać zleceń.

3 faza budowania marki osobistej: Marka, która jest pożądana

W trzeciej fazie Twoje działania skierowane są na to, aby komunikować odpowiednie treści, wspierające Twój wizerunek. Jesteś już marką pożądaną, czyli wszystkim zależy, aby pojawiać się w Twoim otoczeniu, współpracować i tworzyć wspólne projekty. Jest to zdecydowanie najwygodniejsza faza budowania marki osobistej. Aby dojść do tego miejsca, musisz włożyć spory wysiłek i budować świadomie swój branding. W świecie online musisz zadbać o miejsca, w których Twoi odbiorcy mogą Cię odnaleźć i poznać.

Obecność w tej fazie powoduje, że nie musisz szukać możliwości, to one Cię znajdują. Dodatkowo zyskujesz ambasadorów, ponieważ osoby, które z Tobą współpracują, komunikują o tym, są z tego dumne i niosą w świat informacje, że warto z Tobą współpracować. Praca, którą włożyłeś w budowanie marki osobistej, zaczyna przynosić efekty.

Mam nadzieję, że przekonałam Cię do tego, że warto podążać w stronę trzeciej fazy budowania marki osobistej. Zanim jednak zaczniesz komunikować swoje treści, budować swoją markę w sieci, w mediach społecznościowych przede wszystkim zbuduj fundamenty, poznaj dobrze siebie i określ, w jakim kierunku chcesz zmierzać.

Pamiętaj, aby obejrzeć wideo, ponieważ znajdziesz w nim więcej przydatnych podpowiedzi.

Zapraszam Cię do przeczytania ciekawych artykułów o budowaniu marki osobistej:

  1. Marka osobista – 5 najważniejszych kroków
  2. Jak i dlaczego warto budować markę eksperta

Silna marka osobista to najcenniejszy zasób, o jaki warto dbać.
Zwłaszcza dziś – w niepewnych czasach pełnych zmian.

Zapisz się i odbierz bezpłatne nagranie szkolenie i zrób razem ze mną
„Audyt Twojej marki osobistej”!


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest

undefined
undefined
Follow by Email
Facebook
Twitter
Follow Me
YouTube
LinkedIn
Instagram
Joanna Ceplin Blog
Facebook Pagelike Widget
Follow by Email
Facebook
Twitter
Follow Me
YouTube
LinkedIn
Instagram