Zaplanuj premierę kursu online

Masz swój kurs online lub produkt cyfrowy i zastanawiasz się, co dalej? Zaplanuj premierę kursu online! Zapraszam Cię do obejrzenia wideo i przeczytania tekstu, gdzie omawiam sposoby na udany start kampanii Twojego produktu.

Ten materiał jest na pewno ważny dla wszystkich, którzy prowadzą swoje kampanie lub planują w najbliższym czasie przeprowadzenie np. premiery kursu online. Przyda się wszystkim sprzedającym online. Najpierw obejrzyj wideo, a dla utrwalenia wiadomości przeczytaj podsumowanie.

Pomysł na nagranie tego materiału pojawił się, podczas planowania kolejnej kampanii mojego kursu, w którym uczę nie tylko jak tworzyć, lecz także jak sprzedać z sukcesem kurs online. Zauważyłam, że wiele osób zachęca do tworzenia własnych produktów cyfrowych, ale mało kto zdradza jak spowodować, aby sprzedawały się z sukcesem.

Zaplanuj premierę kursu online – najważniejsze kroki

1. Dobry PLAN

Najważniejsze są przygotowania. Zaplanowanie wszystkiego to bardzo skomplikowana operacja. Nieważne czy planujesz wystartować rakietę, czy stworzyć swój pierwszy mały produkt cyfrowy, musisz dobrze się przygotować. Wiedza, doświadczenie, badania, testy – cały ten proces wymaga przemyśleń, planów i wdrożeni

Im większy masz cel, im większy przychód chcesz osiągnąć, im większe są Twoje plany, tym wcześniej musisz zacząć planować.

Jeżeli publikujesz nowy post na blogu lub podcast nie wymaga to aż takiego przygotowania. Natomiast premiera lub kampania nowego kursu już tak, a start przygotowań zaplanuj minimum kilka tygodni wcześniej, a czasami kilka miesięcy.

Uwaga: to w tym momencie ustalasz cele – również ilościowe, czyli im konkretniej opiszesz wynik np. według metody smart tym lepiej rozpiszesz kolejne kroki.

Zamiast mówić: chcę pomóc wielu ludziom bądź bardzo konkretny i wyznacz konkretny cel np.

  • chcę sprzedać 20 kursów pierwszego dnia a 100 kursów w całej kampanii,
  • chce pozyskać piętnastu nowych klientów.

Możesz też być dużo bardziej konkretny i określić np. ile chcesz pozyskać nowych kontaktów albo ile wejść na stronę, ile osób kliknęło, a ile było na Twoim webinarze.

Oczywiście możesz planować bardzo odważnie np. milionową sprzedaż pierwszego e-booka, ale warto być realistą, szczególnie jeżeli ten e-book kosztuje 9 zł, a Ty nie masz dużej społeczności. Nie zakładaj rzeczy niemożliwych do zrealizowania.

Jak to mówią, dream big, but be realistic.

Dobrym sposobem na oszacowanie swoich szans jest podglądanie tego, co robią inni, jakie osiągają efekty, jak prowadzą swoje działania. Czy zwracasz uwagę: jak brzmią ich teksty, jak długo trwa kampania, co wysyłają w newsletterze, jak angażują społeczność?

Warto też zwrócić uwagę na ceny ich produktów, szczególnie jeżeli mają produkty podobne do Twoich lub oferuję je tej samej społeczności.

Im więcej analizujesz, tym więcej uczysz się na ich sukcesach i porażkach.

Jeżeli planujesz stworzyć swój kurs online, zachęcam Cię do przemyślenia, jaki rodzaj kursu powinieneś stworzyć na obecnym etapie rozwoju. Weź udział w bezpłatnym quizie. Ten quiz pomoże Ci zrozumieć, jak dobrze zbudować swój ekosystem produktów online, a to doprowadzi do lepszego zaplanowania poszczególnych etapów Twojego biznesu.


Chcesz zrealizować pomysł na kurs online, ale wydaje Ci się, że nie dasz rady?
Potrzebujesz wsparcia doświadczonej osoby, która poprowadzi Cię sprawdzoną ścieżką aż do celu?

Wykorzystaj swoją wiedzę i stwórz zyskowny kurs online!

jak stworzyć kurs online joanna ceplin


2. Rozpisanie najważniejszych kroków

Drugim ważnym krokiem w planowaniu Twojej kampanii jest rozrysowanie lub rozpisanie najważniejszych kroków, a najlepiej prowadzenie całego projektu w aplikacji lub programie do planowania.

Kiedyś używałam Trello, teraz używamy Asany. Nieważne, jakiego narzędzia użyjesz, ważne, aby cały plan był w jednym miejscu, z wyznaczonymi krokami i działaniami, aby widzieć dokładnie, jaka droga jest przed nami i aby dobrze oszacować czas potrzebny na przygotowania.

Możesz nawet używać dokumentu Google – ważne, aby uporządkować i przygotować np. teksty postów, teksty e-maili, linki, banery, grafiki, filmy.

Jeżeli interesuje Cię, jakich innych narzędzi używam z moją ekipą, polecam Ci post blogowy 6 aplikacji najczęściej używanych w naszej Ekipie.

3. Docieranie do nowych odbiorców

Zastanów się, jak docierasz do nowych odbiorców. Jeżeli słuchasz podcastów, (koniecznie posłuchaj mojego – tytuł to #znanamarkaonline) oglądasz live’y, czytasz blogi, pewnie zauważyłeś, że często zapraszani są goście, którzy opowiadają o tym, co robią. To jeden ze sposobów na poszerzanie swoich zasięgów i budowanie wizerunku Twojej marki. To po prostu wykorzystywanie możliwości dotarcia do społeczności, którą ktoś już zgromadził.

4. Zaplanuj premierę kursu online w mediach społecznościowych

Kolejna ważna kwestia to jakie media społecznościowe wykorzystasz w trakcie kampanii? Czy wszystkie kanały, czy wybierzesz i skupisz się np. na dwóch?

Zaplanuj cały proces redystrybucji plus Twojej obecności. Jeżeli zupełnie nie masz pojęcia, od czego zacząć angażowanie i gromadzenie społeczności wokół Twojej marki – w moim kursie Jak stworzyć i sprzedać kurs online znajdziesz cały plan łącznie ze schematami prezentacji sprzedażowej, strony sprzedażowej, sekwencją e-maili i treściami postów. Wszystko po to, abyś nie utknął, tylko jak najszybciej osiągnął swoje cele.

5. Określenie ram czasowych kampanii

W kolejnym kroku zastanów się, jak długo będzie trwała Twoja kampania i jak długo będzie trwała sprzedaż? Czy oferujesz możliwość zakupu cały czas? Czy raczej prowadzisz kampanię i otwierasz rejestrację przez 7 lub 14 dni? A może chcesz zorganizować krótką, 3-dniową promocję?

Jeżeli chcesz pozyskać uwagę wielu nowych osób, Twoja kampania musi trwać dłużej niż kilka dni i trzeba zaplanować premierę kursu online, podczas której pojawi się więcej punktów styku z odbiorcami:

  • posty blogowe,
  • wideo na YouTube,
  • podcast,
  • posty w mediach społecznościowych,
  • transmisje na żywo.

6. Pomoc przy organizacji kampanii promocyjnej

Zorganizuj sobie pomoc – mam na myśli płatna pomoc. Wynajmij asystentkę wirtualną lub zatrudnij osobę, która pomoże Ci w tym czasie, ponieważ kampania promocyjna to bardzo ciężki okres.
Dużo się dzieje, trzeba odpowiadać klientom na pytania, publikować treści, być aktywnym, obsługiwać klientów, faktury itd.

Aby móc skupić się na sprzedaży – zadbaj o pomoc na backstage.

Wierzę, że ten materiał pomoże Ci zaplanować kampanię kursu online skutecznie i że sprzedaż okaże się sukcesem! Trzymam za Ciebie kciuki.


Przygotuj swój biznes na nowe wyzwania w przyszłym roku.
Stwórz swój pierwszy kurs online lub produkt cyfrowy.
Poznaj najlepsze rozwiązania i uniknij błędów w procesie tworzenia.

quiz joanna ceplin


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest