Wszystko, co musisz wiedzieć o ALGORYTMIE.

Jak działa ten algorytm?! To pytanie zadaje sobie większość osób publikujących w mediach społecznościowych. Od eksperta rozwijającego markę osobistą po specjalistę ds. mediów społecznościowych. Można słuchać długich wykładów o różnych czynnikach i ich wagach, można też podejść do tematu prościej i… też skutecznie. Zapraszam Cię do przeczytania artykułu o tym, co musisz wiedzieć o algorytmie.

Doradzam w obszarze komunikacji online od 2014 roku i polecam Ci zastosować prostą zasadę.

ALGORYTM pomoże Ci, za każdym razem, gdy skupisz się na optymalizowaniu treści pod kątem jednego, prostego wskaźnika. Ten wskaźnik możesz określić, zadając sobie pytanie przed publikacją: czy Twoje treści przyciągają uwagę i zatrzymują odbiorców na dłużej?

Niezależnie jaką platformę wybierzesz: LinkedIn, Instagram, TikTok… każda z nich dba o to, aby użytkownicy spędzali jak najwięcej czasu, przeglądając treści właśnie w ich aplikacji.

Algorytm – można z nim wygrać

Ponieważ każda z tych platform to po prostu firma dbająca o swoje przychody, a przychody rosną, gdy reklamodawcy mają komu wyświetlać reklamy. Dlatego, każdy właściciel profilu, który tworzy ciekawe treści, będzie dostawał w bonusie od algorytmu większe zasięgi.

  • Czy zwracasz uwagę na to, ile osób komentuje Twoje posty?
  • Ile odtworzeń ma Twoje wideo?
  • Jakie interakcje masz pod rolkami?

Oczywiście możemy ponarzekać na tę sytuację, ale chyba szkoda czasu, prawda?
Nie mamy na to wpływu, a nie da się ukryć, że media społecznościowe mogą pomóc Ci w dotarciu do Twoich odbiorców.

Dlatego, zamiast „obrażać się” na algorytm i zasady nim rządzące, zdecydowanie więcej skorzystasz, gdy znajdziesz sposób na tworzenie treści, które utrzymują zaangażowanie odbiorców.

Algorytm a tworzenie wartościowych treści

Tworzenie wartościowych i angażujących treści wymaga przemyślanej strategii. Dawno minęły czasy losowego publikowania postów. Dlatego warto poznać zasady prowadzenia działań w social mediach, ale nie zaczynać od trendów i tego, co obecnie modne, a od analizy potrzeb biznesowych, od dobrej strategii, planowania, realizacji, analizy raportów.

Jeżeli szukasz pomocy i inspiracji w tworzeniu treści, zapraszam do projektu Progres, nie perfekcja: Treści – najlepszego subskrypcyjnego kursu o strategiach systematycznego tworzenia skutecznych oraz interesujących treści idealnie dopasowanych do Twojej marki! Wykorzystuj gotowe rozwiązania oraz pomysły, aby oszczędzić: czas, energię, pieniądze. Korzystaj ze sprawdzonych pomysłów przygotowanych dla Ciebie na każdy dzień!


Dołącz do Progres, nie perfekcja: Treści. Zapomnij o chaosie.
Niech Twoje treści w końcu zaczną działać na odbiorców.
Zyskaj spójną komunikację, wartościowy przekaz i czas.


8 zasad – Twoje treści pokonają algorytm!

Możesz skorzystać z moich 8 prostych zasad. Zapisz lub wydrukuj te punkty, powieś w widocznym miejscu, a Twoje treści pokonają każdy algorytm.

  1. Jakość – twórz ciekawe treści, skierowane do konkretnych osób potrzebujących Twojego doświadczenia i Twojej pomocy. Aby wiedzieć jakich treści poszukują, poznaj ich jak najlepiej!
  2. Spójność – pamiętaj o konsekwencji – nie tylko pod względem tego, kiedy i gdzie się pojawiasz (systematyczność), ale także co do treści, które udostępniasz (tematy).
  3. Relacje – buduj relacje online! Szukaj nowych, wzajemnie korzystnych możliwości, polecam kierować się zasadą win-win. Wzajemna promocja wśród podobnych marek lub twórców to doskonały sposób na rozwój.
  4. Aktywność – nie możesz tylko oczekiwać, aby inni angażowali się pod​​ Twoimi treściami. Komentuj, lajkuj, udostępniaj i bądź aktywnym uczestnikiem pod ważnymi dla Twojej marki profilami. Algorytm Ci to odda.
  5. Dostępność – niezależnie od tego, jak duża jest Twoja społeczność, pamiętaj o odpowiadaniu na wiadomości i komentarze. Zaplanuj zaglądanie w powiadomienia minimum 1-2 razy dziennie, aby nikt nie pozostał bez odpowiedzi.
  6. Punkty styku – im lepiej zaplanujesz miejsca, gdzie odbiorca spotka Twoją markę, tym mocniejsza będzie wasza relacja i wynikające z niej zaufanie. Nie jest to łatwe, ponieważ codziennie bombardują nas tysiące komunikatów, wiadomości, reklam… dlatego zamiast na ilość, stawiaj na jakość i mądrą redystrybucję treści.
  7. Rozrywka – platformy społecznościowe to dla wielu osób po prostu możliwość rozrywki i relaksu, pamiętaj o tym. Szukaj płaszczyzn do spędzenia miłego, lekkiego czasu z Twoimi odbiorcami. Gdy odbiorcy, czytając, oglądając Twoje posty, uśmiechną się, lub poczują radość, podzielą się nią, a gdy się nią podzielą, dotrzesz do nowych odbiorców i urośniesz.
  8. Progres, nie perfekcja – utrzymywanie i zwiększanie obecności w mediach społecznościowych jest coraz trudniejsze i przytłaczające, dlatego w trudnych momentach pamiętaj o moim haśle „progres, nie perfekcja”. Daj sobie czas i nie porównuj się do osób i marek, które rozwijają swoje konta od wielu lat.

Wszystko, co musisz robić, to przed publikacją treści zapytać siebie: Czy ta treść zaciekawi i zatrzyma moich odbiorców na dłużej?


Dołącz do Progres, nie perfekcja: Treści. Zapomnij o chaosie.
Niech Twoje treści w końcu zaczną działać na odbiorców.
Zyskaj spójną komunikację, wartościowy przekaz i czas.


Pin It on Pinterest