O współpracy z influencerami słyszymy coraz częściej.
Jeżeli czytasz ten wpis, być może zastanawiasz się czy również Twój biznes może wykorzystywać influencer marketing?
Pamiętam, jak w 2011 roku sama prowadziłam działania na Facebooku połączone ze współpracą z blogerkami modowymi. Tak, już wtedy to były influencerki, chociaż nikt nie używał tego słowa…
Bardzo szybko przekonałam się, że ten sposób promocji ma niesamowitą siłę oddziaływania! To była najlepsza decyzja dla mojego biznesu! Zasięgi rosły, produkty się sprzedawały. Minusem był utrudniony kontakt z tym osobami, dosyć długie negocjacje i wymiany maili dotyczące warunków naszej współpracy.
Dzisiaj Twoja marka może taką współpracę rozpocząć w kilkadziesiąt sekund!
Masz produkt lub usługę, którą chcesz zareklamować? Marzy Ci się, żeby osoby popularne i z dużymi zasięgami w mediach społecznościowych skorzystała z Twojego produktu i opublikowała u siebie post na jego temat?
Nie musisz być dużą marką, żeby rozpocząć swoje działania z influencer marketingiem. Click To Tweet
Influencer marketing – liczby na koncie już nie do końca mają znaczenie!
W dobie kupionych followersów, działań follow for follow i botów na Instagramie ilość obserwatorów przestaje mieć takie znaczenie. Dużo większą rolę przykłada się do ZAANGAŻOWANIA, czyli reakcji odbiorców na Twoje treści. Im ten współczynnik jest większy – tym lepiej.
Tutaj pojawia się pytanie – w jaki sposób zarządzać taką współpracą? Jak zmierzyć to zaangażowanie? Ile czasu zajmie nam taka analiza? W jaki sposób znaleźć odpowiednie profile i nawiązać współpracę? Na rynku pojawiają się coraz ciekawsze rozwiązania, które pomagają markom we współpracy z influencerami. Miałam możliwość przetestowania narzędzia indaHash Deal, poniżej opisałam cały proces.
Influencer marketing – Jak wygląda cała procedura?
- Rejestrujesz się na stronie indaHash – klikając w ten link do końca maja otrzymasz 15% na pakiet unlimited.
- Ustawiasz kampanię w panelu i określasz jakiego typu posty chcesz otrzymać.
- Określasz zniżkę na swój produkt, czekasz na zgłoszenia i wybierasz twórców najbardziej pasujących do Twojej kampanii.
- Influncerzy kupują produkt i publikują posty na Instagramie.
indaHash Deal pozwala Ci wymieniać zniżki na posty influencerów w prosty i automatyczny sposób. Masz pełną kontrolę nad tym z kim współpracujesz i jakiego typu posty otrzymasz.
Dodatkowo możesz wykorzystywać materiały przygotowane przez osoby biorące udział w Twoich kampaniach w celu zwiększenia sprzedaży. Możesz ich użyć w płatnych reklamach na Instagramie, Facebooku lub na swoich własnych platformach społecznościowych. Prawa do treści należą do Ciebie przez 10 lat!
Zobacz posty opublikowane w czasie mojej kampanii promocyjnej książki “Uwierz w swoją markę online”
Podoba Ci się Influencer marketing? Zastanawiasz się jak zacząć?
- Tu liczy się pomysł,
Zastanów się co chcesz osiągnąć, co możesz zaoferować i jakie masz wymagania. Zarejestruj się na indaHash i ustaw swoją kampanię. Podczas testowania moim celem była prezentacja mojej książki nowym odbiorcom. Nie bój się, platforma jest bardzo intuicyjna!2. Kampania opublikowana – czekasz na zgłoszenia.
Jeżeli zgłoszenie się pojawi masz możliwość przejrzenia profilu oraz sprawdzenia czy dana osoba i publikowane przez nią treści pasują do wizerunku Twojej marki. Nie zapomnij też sprawdzić współczynnika zaangażowania.
3. Wybór profili, ustawianie kodów rabatowych i kontakt
Platforma pozwala na bezpośredni kontakt z daną osobą. Wystarczy zaakceptować jej zgłoszenie i w formularzu i podać kod rabatowy do zamówienia.
Ja z moją ekipą poszliśmy o jeden krok dalej.
Żeby zwiększyć prawdopodobieństwo, że osoba skorzysta z mojego kodu i zamówi książkę oprócz kontaktu poprzez platformę indaHash postanowiliśmy wysyłać do niej również wiadomość e-mail. Wszystkie dane mieliśmy podane w systemie. Dzięki temu szybciej odpowiadaliśmy na ewentualnie pytania.
-
Monitorowanie przebiegu kampanii
Platforma indaHash pozwala na sprawne monitorowanie przebiegu kampanii. Zarówno Ty, jak i influencer masz możliwość zmiany statusów od zaakceptowania, po produkt zamówiony, produkt wysłany, post opublikowany. Dzięki temu nie musisz prowadzić żadnych dodatkowych tabelek, a opublikowane posty widzisz bezpośrednio w tym systemie. To jest bardzo wygodne.
Czujesz, że ten system promocji jest dla Ciebie? Chcesz spróbować?
Każdy kto się zarejestruje TUTAJ może bezpłatnie stworzyć kampanię, w której otrzymuje do 30 zgłoszeń influencerów. Później możesz wykupić pakiet unlimited, a dla moich odbiorców indaHash przygotowało specjalna ofertę, w której w pakiecie unlimited otrzymujesz 15% zniżki jeśli wykupisz go do końca maja 2019. Pamiętaj, żeby zarejestrować się z tego klinku. KLIK
Ale, uwaga! Owszem, nie musisz być dużą marką, żeby rozpocząć swoje działania z influencer marketingiem na Instagramie.
Jednak zadbaj wcześniej o to, żeby Twój profil był na tyle atrakcyjny, że odwiedzając go, odbiorca zechce na nim zostać i dać Ci “follow”.
Jak to zrobić? Zacznij od ustawień profilu, pomysłu na pokazanie siebie, swojej marki, usługi, produktu. W tym pomoże Ci kurs online “Instagram dla biznesu i marki osobistej”, który jeszcze do jutra możesz mieć w specjalnej promocji i z dodatkowymi BONUSAMI.