Od pewnego czasu Twoje cover photo na Facebooku może bardziej angażować odbiorcę. Wystarczy, że umieścisz w nim wideo. A wideo na Facebooku przecież rządzi!
To doskonały sposób, aby przedstawić swoją markę w dynamiczny, zauważalny sposób.
Jeśli nie wiesz, jak to zrobić i szukasz inspiracji – ten tekst jest dla Ciebie.
Wideo publikowane jako cover photo mają służyć zwiększeniu interakcji. Przyciąga uwagę bardziej niż statyczny obraz. To dodatkowy sposób na zaprezentowanie swojej marki i wyróżnienie się.
Zdjęcie w tle na FB jako video
Jak dodać wideo jako zdjęcie w tle na FB?
-
- Przeciągnij kursor na cover photo na Twoim fanpage’u i kliknij “Zmień zdjęcie w tle”, gdy pojawi się na ekranie.
- W rozwijanym menu wybierz “Prześlij zdjęcie/film”.
- Przesuń obraz tak, aby uzyskać najlepszy efekt.
- Włącz guzik, aby automatycznie odtwarzać film w pętli, jeśli chcesz, aby tak się stało.
- Wybierz miniaturę filmu.
- Opublikuj.
Cover photo na FB – o czym jeszcze trzeba pamiętać?
Podobnie, jak w przypadku “zwykłego” cover photo masz możliwość uzupełnienia filmu o tekst. Aby to zrobić, kliknij w film gdy już jest opublikowany, rozwiń menu w prawym górnym rogu i wybierz “Edytuj film”. Możesz tu umieścić informacje o Twojej marce, przekierowanie na Twoją stronę internetową czy podać numer telefonu. Tak jak w przypadku każdego filmu na Facebooku, cover photo możesz zatytułować i uzupełnić znaczniki, aby był łatwiejszy do wyszukania. Jeśli chcesz – masz możliwość wgrania napisów lub udostępniania go w wielu lokalizacjach.
O czym warto pamiętać?
Oto kilka wskazówek i rzeczy, o których warto wiedzieć podczas przesyłania i konfigurowania filmu wideo:
- Obraz cover photo jest szerszy, niż standardowy film wideo. Zatem prześlij go, a następnie przeciągnij, aby zmienić jego pozycję. Spróbuj również użyć filmu zawierającego najważniejszą treść znajdującą się w środku obrazu, tak aby nie została przycięta.
- Wideo musi mieć co najmniej 20 sekund, jednak nie więcej niż 90 sekund.
- Facebook zaleca używanie wymiarów 820 x 312 pikseli, 1080 pikseli.
- Wybierając miniaturę filmu wybierz zdjęcie, które dobrze prezentuje Twoją markę.
Zainspiruj się
Kto wykorzystuje już tą opcję? Obserwuj wiodące marki na Facebooku i zainspiruj się tym, w jaki sposób wykorzystały cover photo do promocji. Patrząc na cover photo marek związanych z mediami społecznościowymi zwracają na siebie uwagę Buffer, Easil, czy Mari Smith. To dynamiczne prezentacje, które przyciągają wzrok. Buffer wykorzystał połączenie filmu z drona i nagrania wideo, Mari Smith – kolaż zdjęć i fragmenty wideo ze studio, a Easil statyczne nagranie, na którym prezentuje w jaki sposób korzystać z programu.
Inspiracje znajdziesz nie tylko w tej branży. Coraz więcej marek korzysta z tej funkcji, m.in. National Geographic, który ma niemal 45 mln fanów, a na swoim cover photo pokazuje fascynujący świat przyrody. Miłośnicy serialu “Narcos” zapewne zahipnotyzowani oglądają obecnie sceny filmu – wcześniej mieli możliwość przyglądania się przesuwającym plikom studolarówek.
A co na naszym podwórku?
Onet pokazuje Jarosława Kuźniara myjącego zęby – w ten sposób promuje program Onet Rano, regionalna telewizja TVP3 Kielce pokazuje swoją czołówkę, a Kamila Rowińska – prezentuje swoją osobę.
Jak widzisz – pomysłów na cover photo jest naprawdę wiele.
Zamierzasz opublikować wideo w tle? Daj znać w komentarzu!
Czy masz wrażenie, że nie nadążasz za zmianami na Facebooku, Instagramie
i innych platformach?
Chcesz opanować chaos w działaniu i rozwijać MARKĘ ONLINE?
➡ Najlepszy wybór szkolenie “Ty i Twoja marka ONLINE” – potwierdziło go już ponad 3000 osób.
– poznasz kluczowe kroki na platformach: Facebook, INSTAGRAM, LINKEDIN, YouTube,
– zobaczysz przykłady sukcesów i porażek,
– znajdziesz odpowiedź jak przyciągać nowych klientów, – nauczysz się nowych metod przyciągania klientów!
Cześć!
Fajnie się czytało. Na “filmy w tle” zwróciłem uwagę niedawno, fajna sprawa, wydaje się bardziej pracochłonna, niż grafika. Z drugiej strony – można przekazać więcej informacji, no i lepiej to wygląda (jeśli dopracujemy). Szczególnie dzięki za polecenie kilku przykładów – Buffer, Easil, Mari Smith. Przejrzałem je i… Przyszło mi parę pomysłów, które mógłbym wdrożyć na zarządzanych przez siebie fanpejdżach 😉 Tylko dron by się przydał ;D
Taka sugestia – jak dodajesz linki do artykułu to może lepiej dawać je formie “kliknięcie otwiera nową kartę”? Teraz jak kliknę to otwiera mi się nowa strona w tej samej karcie, no i muszę cofnąć, znowu kliknąć prawym przyciskiem, dać “otwórz w nowej karcie” – lekko irytujące 😉
Dziękuję za info o linkach, faktycznie nieraz tak się śpiesze, że zapominam dodac opcję “otwieraj w nowej karcie”, a ja sama tez wolę takie rozwiązanie.
No wiadomo, zdarza się zapomnieć 😉
cześć Joasiu, dziękuję za artykuł – bardzo przydatny. Jak zawsze upraszczasz doskonale!
Dziękuję Dawid, że jeszcze tu zaglądasz 🙂