Trzy najczęściej popełniane błędy vs. cel w mediach społecznościowych

Prowadzisz biznes, budujesz swoją markę? Chcesz rozwinąć swój nowy pomysł?

Dzisiaj piszę o trzech błędach, których mam nadzieję nie będziesz robił po przeczytaniu tego posta.

To co słyszę na temat mediów społecznościowych podczas spotkań i wydarzeń to skupianie się na takich szczegółach jak:

– ilu fanów mam na mojej stronie na Facebooku?

– ile osób polubiło moje zdjęcie na Instagramie?

– ile komentarzy pojawiło się dzisiaj?

– ile serduszek otrzymałam podczas transmisji Periscope?

– ile osób przestało mnie obserwować?

– i tak dalej …..

Zamartwiamy się tymi szczegółami, zastanawiając się czy wszystko robimy dobrze. Chcemy docierać do nowych osób, zdobywać klientów, a przede wszystkim rozwijać się. Nie wiemy czy Snapchat pomoże nam w tym lepiej czy Instagram? A może pojawi się inny trend albo platforma i zaczniemy od nowa, bo wierzymy, że nasz biznes rozwinie się, gdy pojawimy się w kolejnym miejscu.

metamorfoza_cover

Wokół nas jest dużo sprzecznych informacji. Nie wiemy ile tak naprawdę czasu poświęcać na te działania i jakich efektów oczekiwać. Jest na to sposób! Polecam go każdemu. Chcecie wiedzieć jaki?

  1. Zamiast skupiać się tylko na treściach w twoich kanałach społecznościowych – zadbaj o mechanizm budowania swojej listy mailingowej!

Zrób sobie tydzień przerwy od mediów społecznościowych i przemyśl taką rzecz: Nie będę prowadził działań dopóki nie opracuję swojej strategii komunikacji i skupię się na budowaniu WŁASNEJ bazy mailingowej.

Nie będę prowadził działań dopóki nie opracuję swojej strategii komunikacji i skupię się na budowaniu WŁASNEJ bazy mailingowej. Click To Tweet

Aby rozwijać swój biznes musisz zadbać o TEN jeden podstawowy element.

Dlaczego to takie ważne? Ja też trzy lata temu w większości moich działań byłam skoncentrowana na pozyskiwaniu fanów i na angażowaniu odbiorców, ale w pewnym momencie zorientowałam się, że to już nie przynosi takich efektów jakich oczekiwałam. Moje doświadczenie z prowadzenia sklepu internetowego pozwoliło mi szybko wyciągnąć wnioski i dzięki temu skupiłam się na budowaniu mojej listy mailingowej!

Zapytasz jak? Napisałam mój pierwszy ebook „11 lekcji jak wykorzystać Linkedin do rozwoju twojej marki”  i w ten sposób, udostępniając go rozpoczęłam budowę bazy danych.

Oczywiście duża ilość fanów na twoich profilach, pozytywnie wpływa na wizerunek marki, jednak nie może być to nasz priorytet i cel naszych działań.

Aby dotrzeć do wszystkich fanów twojej marki musisz obecnie przeznaczyć dodatkowy budżet na reklamę lub sponsorowanie postów. Twoje posty organicznie docierają do ok. 4-6% fanów. „Pay to play: – mówi Facebook. Inne platformy też powoli zmieniają reguły gry. Mając własną bazę kontaktów, nie płacisz za newsletter, który do nich wysyłasz!

Więc od dzisiaj zanim umieścisz kolejny post i poświęcisz swoją energię na kolejne działania w mediach społecznościowych zastanów się:

Czy naprawdę nie powinieneś najpierw obmyśleć (i wdrożyć) mechanizmu zbierania nowych kontaktów? Nowych adresów mailowych, którymi będziesz zarządzał według własnej strategii? Teraz to twój priorytet. Twoja rosnąca z dnia na dzień baza mailingowa.

Jeżeli myślisz, że wysyłanie maili (newslettera) to zaśmiecanie skrzynek (spamowanie) to uwierz mi, gdy robisz to dobrze jest to najlepsza droga do budowania relacji. Pomyśl na jakie maile będę czekać twoi idealni klienci, w czym możesz im pomóc, czym zainspirować? Wartościowe wiadomości nie wylądują w koszu, będą pomocne i wyczekiwane. Jeżeli będziesz wysyłał tylko nachalną promocję, nie bądź zaskoczony małą skutecznością tej formy kontaktu. Nasi odbiorcy mają tak wiele możliwości do wyboru, nowe aplikacje, nowe platformy, że naprawdę warto przestać skupiać się na budowaniu bazy fanów na „obcym gruncie”.

Kolejny błąd:

  1. Nie skupiaj się tylko na wzroście popularności.

To naprawdę nie ma znaczenia czy twoja marka w tej chwili ma więcej fanów niż konkurencja –  jeżeli tych wszystkich osób nie ma w twojej bazie mailingowej.

Fakt, że kliknęłam jakiś śmieszny obrazek na profilu danej marki, wcale nie oznacza, że będę kontynuowała tą relację w kolejnym dniu. Pamiętaj że zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie miał ciekawsze treści w danym momencie. Nie prowadź swoich mediów społecznościowych jak uczeń szkoły podstawowej, patrząc tylko na liczbę polubień i nowych fanów.

Nie prowadź swoich mediów społecznościowych jak uczeń szkoły podstawowej, patrząc tylko na liczbę polubień i nowych fanów. Click To Tweet

Prowadź je zgodnie z planem, celem, analizuj, wyciągaj wnioski, ulepszaj i skupiaj się na konkretnym efekcie, najlepiej na codziennym wzroście twojej bazy danych (nie zawsze muszą to być maile, w punkcie usługowym możesz pozyskiwać np. numery telefonów).

  1. Nie odsyłaj swoich fanów w kółko z jednej platformy na drugą.

Na Facebooku zapraszasz na Instagram. Na Instagramie zachęcasz do odwiedzenia profilu na Twitterze. Na Twitterze przekierowujesz na YouTube lub Linkedin, a tam znowu informujesz o Facebooku. I zabawa trwa. Zapraszaj na swoją stronę www! Zapraszaj na landing page, gdzie mogą otrzymać interesujące ich treści w zamian za adres mailowy.

Jeżeli ktoś czyta twoje treści, dają mu one wartość, na pewno chce utrzymać relacje z tobą i twoją marką, aby dowiadywać się od ciebie więcej ciekawych rozwiązań jego problemów.

To ty musisz mieć kontrolę nad kierunkiem tej relacji.

To ty musisz mieć kontrolę nad kierunkiem tej relacji. Click To Tweet

Jak?

Dam ci prosty przykład. Jeżeli spotykasz ciekawą osobę, macie wiele wspólnych tematów to przy pożegnaniu na pewno będziecie chcieli przekazać sobie kontakt czyli najczęściej numer telefonu. Inaczej do powtórnego spotkania pewnie nie dojdzie. Możecie oczywiście odnaleźć się w mediach społecznościowych, ale nr telefonu to jednak w takim przypadku najlepsze rozwiązanie.

I dokładnie tak samo musisz kierować relacją z twoim potencjalnym klientem. Jeżeli on czuję się dobrze czytając twoje treści, będzie doceniał twoje newlsettery i chętnie pozostawi adres mailowy w twojej bazie.

Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.

PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE

Tylko teraz w przedsprzedaży Twoja inwestycja to 127 zł

Podczas szkolenia:

  • DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
  • Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
  • Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
  • Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.

MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.

metamorfoza_cover

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest