Transmisje na żywo to dzisiaj jedne z najbardziej pożądanych treści. Ludzie bardzo lubią oglądać materiały video, live’y i Stories. W poniższym artykule podzielę się Tobą sprawdzoną ścieżką kroków, które warto wdrożyć, aby Twoje transmisje były efektywne — wykorzystaj je jak najszybciej w strategii marketingowej.
Od 2017 roku systematycznie prowadzę transmisje na żywo pod wspólnym tytułem #znanamarkaonline. Dzięki tym cyklicznym spotkaniom stałam się rozpoznawalna i znacznie powiększyłam grono odbiorców. Jeśli jeszcze nie oglądałeś moich środowych transmisji na żywo, koniecznie odwiedź playlistę, na której znajdziesz dziesiątki wartościowych treści.
Zapraszam Cię do wysłuchania materiału, w którym opowiadam, w jaki sposób dobrze wykorzystać transmisje na żywo w marketingu. Po wysłuchaniu materiału przeczytaj poniższy artykuł, aby utrwalić wiadomości.
Żeby Twoje transmisje na żywo przynosiły efekty, warto na początku zastanowić się nad kilkoma sprawami:
czy Twoje treści są oryginalne?
czy potrafisz angażować swoich widzów?
czy Twoja społeczność z niecierpliwością wyczekuje kolejnego odcinka?
Warto szczerze odpowiedzieć sobie na te trzy pytania, a gdy już to zrobisz, przejdź do najważniejszych punktów przygotowywania i prowadzenia transmisji na żywo.
Transmisje na żywo — zdefiniuj odbiorców
Z pewnością wiesz, co lubią algorytmy Facebooka, ale nie tworzysz treści tylko dla niego. Przede wszystkim musisz zapewnić wartość swoim odbiorcom. Mam nadzieję, że już wiesz, do kogo chcesz dotrzeć ze swoimi transmisjami na żywo? Poświęć trochę czasu i przeanalizuj, kto będzie widzem, o czym chcesz rozmawiać i jaką wartość przekazać. Pomoże Ci w tym ten post: WYMARZONY KLIENT
Analiza odbiorców uświadomi Ci, jakie tematy mogą ich zainteresować. Jakie kwestie przyciągną ich uwagę, jacy goście będą dla nich interesujący.
Określ cele biznesowe dla swoich transmisji
Podobnie jak w przypadku wszystkich treści w mediach społecznościowych, każda transmisja na żywo powinna mieć wcześniej ustalony cel. Najprościej jest odpowiedzieć na pytanie: co chcesz osiągnąć dzięki tej transmisji?
Jak zacząć generować potencjalnych klientów i przychody dla swojej firmy?
Informacje o tym, kim są Twoi widzowie na żywo i jak długo ją oglądali, trzeba uwzględnić w Twojej analizie. Dowiedz się, z jakimi treściami ludzie się angażują i gdzie się wycofują podczas transmisji. Skorzystaj z tych informacji, aby poprawić swoją transmisję na żywo i budować świadomość marki dla swojej strony, produktu lub usługi.
Pamiętaj też, że nie zawsze chodzi o to, ile osób ogląda, a ile się angażuje. Tysiąc wyświetleń z zaledwie 10 aktywnościami nie uczyni Facebooka (ani Ciebie) tak szczęśliwym, jak 100 osób zaangażowanych, komentujących i klikających w reakcje podczas transmisji na żywo. Duża liczba interakcji zwiększa również prawdopodobieństwo, że Facebook umieści Twoje wideo na żywo w proponowanych filmach i dotrzesz do szerszej publiczności.
Przyciągaj nowych klientów
Transmisje na żywo mogą pomóc Ci zwiększyć rozpoznawalność Twojej osoby jako eksperta w danej dziedzinie. Jednocześnie, mogą również pomóc w przyciągnięciu potencjalnych klientów do Twojego lejka sprzedażowego.
Proces budowania ścieżki punktów styku z Twoimi odbiorcami dokładnie omawiam w mojej Akademii Smart Brand.
Podczas transmisji na żywo, możesz również sprzedawać w bardziej agresywny sposób, ale pamiętaj, że odbiory mogą się szybko zniechęcić do twoich transmisji, wiedząc, że jest tam zawsze sprzedaż. Staraj się w pierwszej kolejności lepiej poznać odbiorców, zaangażować ich w dyskusję poprzez zadawanie pytań, buduj zaufanie do Twojej marki, a dopiero potem sprzedawaj.
Jeśli prowadzisz biznes i boisz się robić transmisję na żywo, ta strategia jest właśnie dla Ciebie!
Inwestując w tę strategię:
🔺zaplanujesz treści poszczególnych transmisji na żywo i skończysz z zastanawianiem się godzinami, o czym mówić,
🔺ułożysz harmonogram live’ów i zaczniesz działać systematycznie według planu,
🔺dowiesz się, w jaki sposób urozmaicić swoje transmisje, żeby były ciekawe i przyciągające.
Jak możesz zarabiać na transmisjach na żywo
Oprócz sprzedaży własnych produktów lub usługi (tak, jak ja to robię) istnieją jeszcze inne sposoby zarabiania na transmisjach.
Współpraca z markami
Jeżeli masz skupioną wokół siebie zaangażowaną społeczność i ta społeczność ufa Ci na tyle, że chętnie kupuje polecane przez Ciebie produkty, to rozwiązanie jest dla Ciebie. Na pewno istnieją marki, które chcą dotrzeć do grupy Twoich klientów i mogą opłacać prezentację ich produktów w Twojej transmisji.
Affiliacje
Jeżeli korzystasz z narzędzi, czy produktów, z których jesteś zadowolony i często polecasz je osobom, możesz współpracować poprzez affiliację, czyli udostępnianie linków do zakupu. W takim przypadku za każdy zakup z Twojego linku otrzymujesz prowizję.
Zdecyduj, jaki typ transmisji na żywo wybierasz
Gdy już lepiej zrozumiesz odbiorców, zastanów się, jakiego rodzaju treści będą ich interesować oraz w jaki sposób chcesz je prezentować. Oto kilka różnych rodzajów transmisji na żywo, które możesz tworzyć.
Transmisje typu: nauczę Cię, jak to zrobić
Możemy je nazwać transmisjami edukacyjnymi, czyli dzielenie się wiedzą i praktycznymi wskazówkami, które będą pomocne i wartościowe dla naszych odbiorców.
Wywiady z ekspertami lub ciekawymi osobami dla naszej społeczności
Wywiady to bardzo ciekawa opcja zarówno dla Ciebie, jak i dla Twojej publiczności. Goście mogą zapewnić widzom inną perspektywę na temat związany z Twoją branżą, opowiedzieć swoje historie i podzielić się doświadczeniem. Dodatkowo zazwyczaj pomagają promować Twoją transmisję i przyciągają nowe osoby do Twojej społeczności.
Wywiady możesz przeprowadzać zdalnie. Ja korzystam z dwóch narzędzi, które mogę Ci polecić:
Inną opcją jest zaproszenie gościa i transmisja wywiadu z Twojego miejsca.
Dzielenie się newsami
Udostępnianie aktualności z obszaru, w którym się specjalizujesz to świetny sposób na duże zasięgi. Informowanie odbiorców o tym, co się ważnego wydarzyło, zmiany przepisów, nowe wytyczne, najświeższe informacje, a nawet promocje mogą być powodem, dla którego Twoja społeczność będzie Cię obserwować.
Zaplanuj działania
Systematyczność ma kluczowe znaczenie dla powodzenia każdego planu marketingowego, a nadawanie transmisji na Facebooku w tym samym dniu tygodnia i o tej samej godzinie pozwala Twojej społeczności zapamiętać i zarezerwować stały termin.
Wiele osób nie bierze pod uwagę prowadzenia regularnych transmisji na żywo ze względu na strach przed technologią(czyli co się stanie, gdy…) oraz strach przed wystąpieniem przed ludźmi.
Jeśli chodzi o sprawy techniczne, to potrzebujesz tylko trzech rzeczy: smartfona lub komputera, z którego będziesz nadawać, mikrofonu i solidnego połączenia internetowego. Najważniejsze w transmisji na żywo jest to, że widzowie mogą Cię widzieć i słyszeć. Wszystko inne jest tylko dodatkiem.
Jeżeli chodzi o strach przed wystąpieniami publicznymi, warto wcześniej poćwiczyć np. w zamkniętej grupie. Na początku nagraj kilka transmisji tylko dla siebie, potem dodaj zaufaną publiczność, a następnie wystartuj ze swoim kanałem na żywo.
Zaplanuj transmisję na żywo
Możesz zaplanować swoją transmisję na Facebooku, do 6 dni wcześniej. Upewnij się, że wybrałeś chwytliwy tytuł i opis. Dodaj odpowiednie tagi. Jeśli planujesz mieć gościa w programie, oznacz go tagami i oznacz również jego stronę biznesową(fanpage), aby zmaksymalizować zasięgi. Możesz również zachęcać swoją społeczność do udostępniania zaplanowanej transmisji.
Uwierz mi, że warto zaangażować się w prowadzenie transmisji na żywo. Zaangażujesz odbiorców, zbudujesz rozpoznawalność, zaczniesz więcej zarabiać, ale zanim do tego dojdzie, poznaj kilka wskazówek, które zapewnią, że odbiorcy nie przegapią Twojej transmisji.
Utwórz wydarzenie na Facebooku
Utworzenie wydarzenia na Twojej stronie na Facebooku pozwali zapraszać osoby, które mogą być zainteresowane Twoją transmisją na żywo. Możesz również użyć reklam na Facebooku, aby promować swoje wydarzenie. To świetny sposób, szczególnie że nie możesz promować transmisji do jej zakończenia.
Aby zmaksymalizować zasięg i przyciągnąć widzów do transmisji na żywo na Facebooku, promuj je na innych kanałach mediów społecznościowych. Stwórz grafiki w odpowiednich formatach w zależności od platformy.
Optymalizuj
Po zakończeniu transmisji na żywo edytuj swój post z transmisją, aby zoptymalizować jego wyświetlanie.
Zacznij od napisania chwytliwego, odpowiedniego tytułu i zaktualizowania wiadomości za pomocą wszelkich niezbędnych linków. Następnie prześlij niestandardową miniaturę(lub wybierz ujęcie z transmisji) i dodaj odpowiednie tagi. Włącz opcję napisów, aby Facebook automatycznie generował podpisy dla Ciebie. Nawet jeśli nie będą idealne, lepiej je mieć.
W sekcji Wideo na swojej stronie na Facebooku dodaj nagranie do odpowiedniej playlisty. Listy umożliwiają organizowanie filmów w grupy na podstawie wspólnych tematów. Następnie możesz łatwo udostępniać je widzom, którzy są zainteresowani powtórkami transmisji na żywo lub konkretnymi tematami.
Zmień przeznaczenie swojej transmisji na żywo na różne platformy
Wspaniałą rzeczą związaną z produkcją dowolnego filmu jest to, że masz teraz jedną treść, którą możesz wykorzystać w innych działaniach marketingowych:
wykorzystaj nagranie audio, zamień live w podcast tak, jak ja to teraz robię (sprawdź moje podcasty),
zmontuj materiał w formatach również na inne platformy,
wyślij link do transmisji w swoim newsletterze,
umieść nagranie również na Twoim blogu.
Transmisje na żywo na Facebooku pozwolą Ci systematycznie prezentować się widzom, budować społeczność, angażować odbiorców, zwiększać zasięgi, wykorzystywać ten sam kontent w wielu miejscach i zwiększać sprzedaż.
XKorzystanie ze strony internetowej joannaceplin.pl wiąże się z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, w tym danych zebranych za pośrednictwem plików cookies. Jeśli nie masz nic przeciwko ich zbieraniu, kliknij w przycisk „akceptuję”. Jeśli chcesz dokonać zmian w zakresie zbieranych plików, możesz to zrobić klikając w przycisk: „ustawienia”. Więcej szczegółów dotyczących plików cookies jak i informacji o sposobie przetwarzania Twoich danych w naszej Polityce Prywatności.
Nasza witryna internetowa korzysta z plików cookie, aby poprawić Twoje wrażenia podczas jej przeglądania. Pierwszym ich typem są pliki cookie sklasyfikowane jako niezbędne, gdyż pozwalają na poprawne działanie podstawowych funkcji strony internetowej. Używamy również plików cookie stron trzecich, które pomagają nam analizować i zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Rezygnacja z ich przechowywania może jednak negatywnie wpłynąć na komfort przeglądania.
Pliki cookie niezbędne są potrzebne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcjonalności oraz funkcje zabezpieczeń strony internetowej w sposób anonimowy.
Cookie
Czas przechowywania
Opis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki cookie są używane do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki cookie są używane do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki cookie są używane do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki cookie są używane do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki cookie są używane do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii "Wydajnościowe".
viewed_cookie_policy
11 months
Plik cookie ustawiony przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na korzystanie z plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają w wykonywaniu określonych funkcji, takich jak udostępnianie treści ze strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii oraz korzystanie z innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie wydajnościowe służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności strony internetowej, co pomaga w dostarczaniu lepszych doświadczeń użytkownika dla odwiedzających.
Analityczne pliki cookie są wykorzystywane do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają dostarczyć informacji na temat metryk, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą użytkowników między stronami internetowymi i zbierają informacje, aby dostarczać spersonalizowane reklamy.