Na pewno już wiele razy słyszałeś o tym, że transmisje na żywo są angażujące i lepsze od wideo, ponieważ odbiorcy lepiej na nie reagują, mogą Cię poznać i widzą Twoją autentyczność. Jest to także świetny element prowadzenia biznesu, który można monetyzować, czyli sprzedawać produkty i usługi poprzez transmisje na żywo. Jeżeli prowadzisz biznes – musisz zainteresować się tym, jak prowadzić skuteczne transmisje na żywo.
>>> Zanim odtworzysz poniższy materiał, obejrzyj część pierwszą: Dlaczego robić transmisje na żywo, w której w dziewięciu punktach omawiam, jak dobrze przygotować się do transmisji na żywo, aby poprowadzić ją jak profesjonalista.
W poniższym wideo podpowiadam Ci co robić, aby dzięki transmisjom na żywo sprzedawać więcej. Jeżeli nie możesz w tej chwili obejrzeć tego materiału, bądź wolisz po prostu o tym przeczytać, pod filmem znajdziesz jego streszczenie.
Transmisje na żywo – buduj relacje
Po pierwsze pamiętaj, że ludzie kupują od tych marek/osób, które znają, lubią i którym ufają. Często pytamy znajomych o polecenie produktu lub marki, używając też do tego mediów społecznościowych. Z tego co obserwuję – obecnie transmisje na żywo są NAJSZYBSZĄ drogą do tego, żeby ktoś nas poznał, polubił i nam zaufał.
To, co jest ważne – transmisje są bardziej skuteczne niż tradycyjne wideo. Ludzie wiedzą, że to nie jest zmontowane wideo, a cała ekipa starała się, aby wszystko było super perfekcyjne. W obecnym marketingu warto je wziąć pod uwagę, dlatego poniżej opisałam jak Ty w swoim biznesie możesz taką transmisję zastosować.
Dzisiaj przede wszystkim musisz się skupić na budowaniu społeczności. Dzięki transmisjom na żywo odbiorcy dużo szybciej zaczną Ci ufać. Wiem, że może wydawać się to ciężkie i często wielu z Was nie ma pomysłu na to, jaką transmisję poprowadzić, żeby odbiorca chciał ją obejrzeć i się zaangażował. Proponuję Ci podejście do tematu na spokojnie, czyli zastanów się o co najczęściej pytają Twoi odbiorcy, albo co chciałbyś pokazać swoim odbiorcom, a potem zrobić RECYKLING treści. O co mi chodzi?
Patrz na transmisje na żywo nie jak na jeden element, którego nie możesz już nigdzie wykorzystać – możesz spisać jej treść i opublikować na blogu. Dodatkowo pamiętaj, że możesz osadzić z Facebooka z Twojego profilu firmowego post z transmisją w treści bloga. Tak jak ja zrobiłam to na końcu tego posta, osadzając swój ostatni LIVE z cyklu #znanamarkaonline. Możesz także wykorzystać jej fragmenty i opublikować na Instagramie.
Jak prowadzić transmisje live i na nich zarabiać?
Przejdźmy do przykładów jakie transmisje na żywo publikować i w jaki sposób je monetyzować.
Kulisy Twojego biznesu
KULISY nas ciekawią i świetnie sprzedają! Powodują, że nasi odbiorcy lepiej nas mogą poznać. Jeżeli będziesz w nich umiejętnie prezentować produkty, to odbiorca w pewnym momencie może poczuć, że on tych produktów po prostu potrzebuje. Dlatego coraz więcej osób dzieli się procesem np. pisania i druku książki. Ja oczywiście też tak robiłam przed wydaniem mojej książki “Uwierz w swoją markę online”. Pokazywałam projekt, spotkania z grafikiem, wyjazd do drukarni itd.
Jeżeli masz restaurację, salon fryzjerski, manufakturę czekolady, spa, hotel dla psów itd. na pewno masz wiele ciekawych momentów, które możesz pokazywać, tłumaczyć, omawiać. Dzięki takim działaniom odbiorcy poznają lepiej Ciebie i Twój biznes – rozwiewają obawy. Pokazuj jak pieczesz pyszne ciastka, obcinasz włosy, układasz nowe menu. Tego typu content ma niesamowitą siłę.
Sesje pytań i odpowiedzi
Kolejna strategia to prowadzenie sesji pytań i odpowiedzi. Bardzo prosty mechanizm i bardzo skuteczny. Jeżeli prowadzisz biznes, nie ma nic prostszego, niż słuchanie jakie pytania zadają nam odbiorcy. Jeżeli dopiero chcesz wystartować ze swoim biznesem, możesz odwiedzić grupy na Facebooku, bądź fora internetowe i zobaczyć jakie pytania zadają tam inne osoby.
Tego typu transmisje na żywo nie tylko bardzo angażują odbiorców, ale pokazują Ciebie jako eksperta. Jeżeli będziesz prowadzić je regularnie, to jest to plasowanie Twojej marki jako eksperta w danym obszarze, w danej niszy.
O niszy piszę także na moim blogu, przeczytaj ten artykuł! To specjalizacja może doprowadzić do tego, że Twoich klientów będzie więcej.
Gdzie tutaj są pieniądze? Jak zwiększyć sprzedaż?
W opisie posta z transmisją możesz umieścić produkty lub usługi powiązane z tematem, który akurat omawiasz. Dobrym sposobem jest też zaoferowanie rabatu. W naturalny sposób możesz zachęcać do zapoznania się z ofertą.
Prezentacja / recenzja produktu
To świetny sposób, aby pokazać produkt w użyciu. Możesz robić to sam lub może robić to zaproszony gość, który jest zainteresowany produktem i może podzielić się swoimi spostrzeżeniami na ten temat. Przypomnij sobie, jak funkcjonują telewizyjne kanały sprzedażowe, gdzie produkt jest omawiany, pokazany w użyciu oraz wypowiadają się osoby, które go użyły.
Teraz każdy z nas może sobie taki kanał stworzyć! Osoby, które mają wątpliwości, czy skorzystać z Twoich produktów / usług, jeżeli zobaczą rekomendację od osoby, która ich używa, dużo łatwiej podejmą decyzję. Recenzji produktów, w tym przypadku możesz poszukać u osób, które mają społeczność. To one u siebie na profilu mogą przeprowadzić transmisję na żywo, z recenzją Twojego produktu. Bardzo ważne jest to, że nie musisz szukać dużych influencerów. Wystarczy do tego osoba, która ma zaangażowaną społeczność, aby przeprowadziła taką ocenę rekomendacji produktów.
WAŻNE! Nigdy nie kieruj się liczbą followersów przy wyborze influencerów. Zawsze sprawdź, czy ich społeczność jest zaangażowana.
TOUR czyli wycieczka po obiekcie
Jeżeli prowadzisz agencję nieruchomości, spa, centrum zdrowia, klub fitness, restaurację, szkołę, hotel… możesz poprzez transmisje na żywo pokazywać, jak wygląda obiekt, jakie ma udogodnienia, gdzie znajdują się poszczególne pokoje lub gabinety… Wbrew pozorom, wiele osób nie lubi odwiedzać miejsc, których nie zna. Czują dyskomfort, bo nie wiedzą co tam zastaną, gdzie pójść, do kogo się zgłosić. Wejdź w buty nowych gości i poprowadź transmisję na żywo tak, aby od razu chcieli Cię odwiedzić.
Gdzie pieniądze? Tam, gdzie pojawią się w wyniku tych działań klienci, czyli moment, w którym skłonisz ich do odwiedzenia Twojej firmy.
PREMIERY produktów
To kolejny sposób, aby transmisje na żywo zwiększyły zaangażowanie i sprzedaż Twoich produktów / usług. Ja sama przeprowadziłam kilka premier online i wiem, że specjalna oferta w dniu premiery i dobrze poprowadzony live może doprowadzić, do niesamowitej sprzedaży. Pomyśl, jak zbudować napięcie i oczekiwanie na premierę i ogłoś podczas transmisji na żywo specjalną limitowaną ofertę. Zobaczysz od razu efekty! Fajnie jest też, przygotować cykl transmisji na żywo, który będzie zapowiadał produkt, pokazywał kulisy oraz start sprzedaży. Przeprowadzanie przez te wszystkie kroki może spowodować, że otrzymasz zwiększoną sprzedaż.
WYPRZEDAŻE
To jest petarda! To coś, co działa świetnie, a niewiele osób to robi!
Mam na myśli specjalne wyprzedaże, które działają tylko podczas trwania transmisji na żywo! Dzięki temu możesz podkręcać zaangażowanie i emocje na bieżąco oraz odpowiadać na pytania klientów i zachęcać do zakupu. Oczywiście sprzedawać możesz również poprzez transmisje na żywo przeprowadzane w zamkniętych grupach na Facebooku. Tylko wtedy ograniczasz zasięg, ponieważ takich transmisji nie możesz udostępnić ani reklamować.
Obejrzyj poniższą transmisję na żywo, o której wspominam na początku tego posta: