Chcesz się dowiedzieć, jak w trzech prostych krokach pisać ciekawe i angażujące teksty do mediów społecznościowych? Założę się, że każdy, kto tworzy treści, czasem zderzy się ze ścianą i nie wie jak ubrać w słowa to, co chce przekazać. Bywa, że teksty, które tworzymy, nie łapią za serce naszych odbiorców. Wtedy przychodzi zwątpienie, mamy ochotę rzucić wszystko. Dlatego zapraszam Cię do obejrzenia i przeczytania materiału, w którym Marta z mojej Ekipy powie Ci, jak w 3 krokach napisać dobry tekst do mediów społecznościowych.
Tworzenie tekstów do mediów społecznościowych wcale nie jest trudne. Wystarczy znać kilka podstawowych zasad, które ułatwią ułożenie treści w spójną całość. Celem tego materiału jest prosty: chcę, abyś docierał ze swoimi treściami znacznie szerzej niż dotychczas.
Koniecznie obejrzyj poniższe wideo, a następnie przeczytaj post.
Materiał pochodzi z projektu „PROGRES, nie perfekcja: Treści”.
Twórz przyciągające treści i zmniejsz ilość czasu poświęconego na pisanie.
Dołącz do projektu wyzwania i zapomnij o komunikacyjnym chaosie.
Startujemy już 9 maja!
Kliknij baner i dowiedz się więcej!
Pisanie tekstów do mediów społecznościowych
Za pomocą kilkudziesięciu lub kilkuset słów możesz zamienić odbiorcę w lojalnego klienta. Warto jednak pamiętać, że wszyscy jesteśmy przebodźcowani i często tylko scrollujemy wiadomości, nie czytamy ich, nie zatrzymujemy się. Ty jednak nauczysz się teraz co zrobić, aby tego uniknąć.
Na początku zadaj sobie cztery podstawowe pytania dotyczące tekstu, który masz zamiar napisać:
- co chcesz osiągnąć?
- do czego chcesz zachęcić swoich odbiorców?
- gdzie chcesz skierować swoją społeczność?
- jaką czynność powinni wykonać w kolejnym kroku?
Jeśli odpowiesz na te pytania uda Ci się stworzyć taki tekst, który będzie jasnym komunikatem dla odbiorców, co powinni zrobić dalej. Przejdźmy teraz do najważniejszej części tego materiału.
3 kroki do dobrego tekstu do mediów społecznościowych
1 krok: Problemy
Gdy jesteś najedzony, szukasz jedzenia? Gdy jesteś zmęczony, szukasz kolejnych zajęć? Raczej nie. Co innego, gdy jesteś głodny. Wtedy chcesz się najeść. Kiedy czujesz zmęczenie, masz potrzebę, aby odpocząć.
Każdy człowiek klasyfikuje swoje potrzeby według pewnej hierarchii ważności. Im potrzeba jest ważniejsza, tym bardziej dążymy do tego, aby ją zaspokoić. Często jesteśmy skłonni zapłacić dużo więcej, jeśli potrzeba jest naprawdę silna. Twoim zadaniem jest przekonać klienta, że właśnie ta POTRZEBA jest bardzo silna. Wiesz, jaka potrzeba jest najsilniejsza? NIEZASPOKOJONA. Proste, prawda? Ta niezaspokojona potrzeba staje się PROBLEMEM, który trzeba szybko rozwiązać.
W tym kroku wypisz w punktach wszystkie problemy swojego odbiorcy, układając je według ciężaru. Na pierwszym miejscu wpisz ten najtrudniejszy do pokonania problem, a na ostatnim błahostkę.
2 krok: Korzyści
Dobry tekst w mediach społecznościowych musi sprzedawać korzyści, ale samo wyliczenie cech produktu czy usługi to zdecydowanie za mało. Współczesny klient jest bardzo wymagający i chce zdecydowanie więcej. Bombardowany dziesiątkami komunikatów często staje się głuchy i ślepy na wartościowe oferty. Dlatego trzeba znaleźć sposób, który go zainteresuje, zatrzyma, zachęci.
Co jest potrzebne, aby zwrócić uwagę potencjalnego klienta i zmotywować go do działania?
3 krok: Rozwiązanie
Twoim zadaniem jest wywołać niezaspokojoną potrzebę, która staje się problemem. Wówczas klient sam wykona ruch, aby się go pozbyć. Jeśli Twoje komunikaty będą skierowane personalnie do klienta, szybciej złapiesz jego uwagę i poprowadzisz ścieżką do zakupu.
Daj klientowi rozwiązanie problemu, które jest wzmocnione przez ważną potrzebę.
W kontekście problemów i potrzeb – często nawet tych nieuświadomionych – rośnie w kliencie pragnienie rozwiązania. Poprzez połączenie problemów z korzyściami zyskasz bardzo silny przekaz. Klient poczuje, że MUSI TO MIEĆ!
Pokażę Ci teraz, jak to zrobić w praktyce:
- Określ swojego wymarzonego klienta. Dla ułatwienia przeczytaj artykuł, Jak dobrze znasz swojego klienta, 30 pytań pomocniczych, pobierz PDF i odpowiedz na pytania.
- Wybierz bohatera swojego tekstu. Niech to będzie jedna osoba (klienci z tą samą silną potrzebą).
- Odpowiedz na kilka pytań. Stań się na chwilę swoim klientem i wyobraź sobie sytuację, w której Twój produkt/usługa będzie miał zastosowanie:
a. Strasznie mnie denerwuje… – strasznie mnie denerwuje, że te plamy na skórze są takie widoczne,
b. Chcę, żeby wreszcie… – chcę, żeby wreszcie moja cera była zdrowa,
c. Bardzo mnie męczy… – bardzo mnie męczy, kiedy żadne kremy nie działają,
d. Brakuje mi… – brakuje mi osoby, która zadba o moją cerę,
e. Zbyt dużo czasu poświęcam na… – zbyt dużo czasu poświęcam na pielęgnację twarzy,
f. Nie cierpię, gdy… – nie cierpię, gdy na mojej twarzy pojawiają się nowe przebarwienia,
Widzisz to?
Wywołane NIEZASPOKOJONE POTRZEBY bez problemu teraz przekujesz w korzyści, które ROZWIĄŻĄ PROBLEM klienta.
Możesz użyć takich słów: unikać, pozbyć się problemu, poradzić sobie, pokonać, powstrzymać, poprawić, zniwelować, usunąć, ułatwić, pomóc, wesprzeć, doradzić i wiele, wiele innych.
Aby dobrze przedstawić ROZWIĄZANIE PROBLEMU, odpowiedz na kolejnych 7 pytań:
- Co? – laser na przebarwienia,
- Kto? – Anna Kowalska, dermatolog/kosmetolog [w skrócie napisz, dlaczego właśnie Ty],
- Gdzie? – w gabinecie kosmetycznym/dermatologicznym [adres],
- Kiedy? – [tutaj podajesz konkretny termin],
- Ile? – po… [ilu] zabiegach,
- Jak? – [jakim sprzętem będziesz wykonywać zabiegi],
- Dlaczego? – bo sprzęt, którym wykonuję zabiegi, jest najlepszy na rynku.
Przykład:
Denerwuje Cię, że plamy na skórze są widoczne? Męczy Cię to, że żadne kremy nie działają? Masz wrażenie, że zbyt dużo czasu poświęcasz na pielęgnację?
Jeśli potrzebujesz osoby, która zadba o Twoją skórę i sprawi, żeby Twoja cera wreszcie była zdrowa i promienna to dobrze trafiłaś. Nazywam się Anna Kowalska, jestem kosmetologiem z 10-lenim stażem. Oferuję Ci zabieg laserowy najnowszym sprzętem, dzięki któremu pozbędziesz się przebarwień na skórze twarzy. Wystarczy 5 zabiegów, aby Twoja cera stała się gładka i nieskazitelna.
Widzisz już, że w łatwy sposób możesz stworzyć naprawdę dobry tekst? Być może teraz wydaje Ci się, że to strasznie dużo pracy, ale wierz mi, że wcale nie. Chociaż nawet jeśli przyjdzie Ci poświęcić na to godzinę albo dwie, to gra jest warta świeczki!