Strona na Facebooku – co warto wiedzieć?

Wczoraj był niesamowity dzień. Odbyło się kolejne moje szkolenie “Ty i Twoja marka online”. Jestem pod wrażeniem pozytywnego nastawienia uczestników, ich celów i energii. Zainspirowana dużą ilością pytań podczas szkolenia o podstawowe informacje dotyczące zakładania strony firmowej na Facebooku, postanowiłam w tym poście wyjaśnić główne kwestie. Mam nadzieję, że osoby które już prowadzą swoje fanpage również odnajdą kilka nowych wskazówek.

  1. Po co strona firmowa na Facebooku?

Dlaczego powinieneś mieć stronę firmową na Facebooku? Gdy piszę te słowa Facebook ma ok. 2 miliardy użytkowników. Ta liczba oczywiście cały czas rośnie. Wśród tych osób są twoi klienci, którzy cały czas sprawdzają co dzieje się na ich tablicy. Naprawdę warto być ze swoją marką w takim miejscu. Życie na Facebooku zaczynasz od swojego prywatnego profilu. To tam mamy znajomych, przyjaciół, rodzinę, nasze osobiste informacje. Jednak profil prywatny nie powinien służyć do rozwoju naszego biznesu. Profil prywatny nie powinien służyć do rozwoju naszego biznesu. #AkademiaSMARTbrand Click To Tweet Po pierwsze – masz ograniczenie do 5000 znajomych. Prowadząc biznes nie będziesz przecież ograniczać się do tej liczby osób. Po przekroczeniu tej liczby, twój profil zamieni się w publiczny. Po drugie – nie masz dostępu do statystyk i możliwości publikowania reklam czyli do bardzo istotnych rzeczy, jeżeli chcesz rozwijać swój biznes. Gdy założysz stronę marki (fanpage) jednym z twoich celów będzie, aby jak najwięcej osób ją polubiło. Dlaczego? Każdy kto polubi twój fanpage będzie mógł zobaczyć posty twojej marki na swoich tablicach (newsfeed). Napisałam „będzie mógł”, ponieważ algorytm Facebooka decyduje komu wyświetla twoje posty, a co najważniejsze określa też do ilu z twoich fanów twoje wiadomości dotrą. Obecnie zasięg twoich postów to ok. 4% twoich fanów. Jesteś zaskoczony? No cóż, prawda jest taka, że Facebook to firma która ma przynosić zyski. Co w takim razie możemy zrobić? Warto starać się tworzyć wartościowe, angażujące treści, a do tego opłacać czyli sponsorować posty i docierać do nowych odbiorców za pomocą reklam. Nie buntuj się, że musisz płacić. Facebook to niesamowite narzędzie marketingowe, które możesz wykorzystywać aby dotrzeć do twoich wymarzonych klientów, a do tego nadal niedrogie. Pamiętaj tylko, że samo założenie strony niewiele ci da. Trzeba o nią SYSTEMATYCZNIE dbać, zaplanować swoją komunikację, przemyśleć kto jest naszym odbiorcą, jakie informacje będą go interesować, jakie cele chcemy osiągnąć.

  1. Od czego zacząć?

 Link do tworzenia strony: https://www.facebook.com/pages/create/ Zobaczysz 6 kategorii spośród których możesz wybierać. To bardzo ważny krok, nie śpiesz się. Tworząc profil biznesowy wybierz dobrze kategorię i nazwę. Czy jesteś firmą dla której lokalizacja ma znaczenie? Chcesz, aby klienci szybko cię odnaleźli i łatwo trafili? W takim razie musisz wybrać opcję „Lokalna firma lub miejsce”, aby podać swój adres, aby można było cię łatwo zlokalizować. Również po to, aby klienci mogli odznaczyć się w tym miejscu. Uwaga: Jeżeli to możliwe wybierz krótka nazwę dla twojego profilu. Ma to znaczenie przy publikacji reklam, ilość znaków w nagłówku reklamy jest ograniczona do 25 znaków, jeżeli to się nie zmieni, mając długą nazwę możesz mieć kłopot ustawiając reklamy. Jeżeli to możliwe wybierz krótka nazwę dla twojego profilu. Click To Tweet Kolejny krok: spersonalizuj adres URL. Możesz swój adres url, który składa się teraz z mnóstwa znaków zmienić w Ustawieniach. strona na Facebooku URL Tak wygląda mój skrócony url: https://www.facebook.com/joannaceplinbiznes/ Po co? Zawsze ładniej to wygląda np. na drukowanych materiałach, twojej wizytówce lub w stopce maila. Skrócony adres łatwo podać potencjalnemu klientowi podczas rozmowy, gdy zachęcasz go aby sprawdził twoje albumy ze zdjęciami z ostatnich realizacji twoich usług.

  1. Zdjęcie profilowe (avatar)

 Dużo marek wkleja w tym miejscu swoje logo. Jeżeli jeszcze nie rozrosłeś się do wielkich rozmiarów – polecam umieszczenie swojego zdjęcia. Twoja marka osobista, uśmiech i profesjonalne ujęcie, dużo bardziej przekona potencjalnych klientów. To twój pierwszy krok do budowania relacji z odbiorcami. Biznes wolimy robić z ludźmi! Najczęściej z takimi, których lubimy. Niech cię polubią od pierwszego wejrzenia. Statystyki podają, że osoba odwiedzająca twój profil ocenia cię w ciągu 3 sekund, właśnie na podstawie twojego zdjęcia.

  1. Zdjęcie w tle (cover photo)

To bardzo ważny element, rzadko poprawnie wykorzystywany. Po pierwsze – zaprojektuj je tak, aby:

UWAGA! Do zdjęcia w tle koniecznie dodaj opis. Gdy klikniesz na opublikowane zdjęcie, otworzy się w dodatkowym oknie, wyedytuj opis i dodaj tam wszystkie ważne informacje, które chcesz przekazać osobie odwiedzającej twój profil. Przykłady: wprowadzasz nowy produkt poinformuj o tym na zdjęciu w tle. Podaj link lub telefon. Zachęć do działania np. zapoznania się z nową ofertą. Za każdym razem gdy zmienisz zdjęcie w tle, fanom twojego profilu pokazuje się informacja na ich tablicach jako nowy post. Dzięki temu przyciągasz uwagę odbiorców. Uważaj: nie zmieniaj zdjęcia w tle kilkanaście razy w ciągu godziny na próbę, zirytujesz twoich odbiorców.

Podsumowując: wykorzystuj zdjęcie w tle do:

  • Brandingu (prezentowanie cech twojej marki)

  • Informowania

  • Wezwania do działania

TIP: Chcesz by twoi znajomi z prywatnego profilu też widzieli twoje zmiany zdjęcia w tle? Oznacz swój prywatny profil w opisie zdjęcia lub w poście. Przy okazji warto wspomnieć, iż mając prywatny profil możesz również zakładać grupy na Facebooku. Grupy dzielą się na otwarte, zamknięte i tajne. Grupy są idealnym rozwiązaniem, aby skupiać ludzi zainteresowanych danym tematem w jednym miejscu. Możecie tam dyskutować na tematy które was interesują, doradzać, odpowiadać na pytania.

 


 

Czy masz wrażenie, że nie nadążasz za zmianami na Facebooku, Instagramie

i innych platformach?

Chcesz opanować chaos w działaniu i rozwijać MARKĘ ONLINE?

➡ Najlepszy wybór szkolenie “Ty i Twoja marka ONLINE” – potwierdziło go już ponad 3000 osób.

 – poznasz kluczowe kroki na platformach: Facebook, INSTAGRAM, LINKEDIN, YouTube,

– zobaczysz przykłady sukcesów i porażek,

– znajdziesz odpowiedź jak przyciągać nowych klientów, – nauczysz się nowych metod przyciągania klientów!

 

2 komentarze do “Strona na Facebooku – co warto wiedzieć?”

  1. Sorki ale chyba przesadziłaś z liczbą użytkowników fb, 2 biliony użytkowników to 300 razy więcej niż ludzi na ziemi. Myślę, że zadziałał tu częsty błąd w tłumaczeniu z angielskiego. Bilion u nich to po naszemu miliard, a nie nasz bilion, który u nas oznacza tysiąc miliardów. Z angielskiego bilion to tysiąc milionów, czyli miliard. Nie znam się na fb, ale wydaje mi się niemożliwe, aby miał tylu użytkowników. Oczywiście nie ma to żadnego wpływu na wartość merytoryczną artykułu :), pozdrawiam

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest