Strategia w mediach społecznościowych cz. II

PIERWSZYM KROKIEM zapoznasz się w moim poprzednim poście.

Strategia w mediach społecznościowych: 3 podstawowe kroki, aby osiągnąć efekty. Cz. I

Teraz przechodzimy do DZIAŁANIA czyli DRUGIEGO  KROKU  naszej strategii.

Jeżeli już wiesz wyznaczyłeś swój cel, nadszedł czas na taktykę.

Poniżej rozpisałam to, o czym codziennie powinieneś pamiętać czyli podstawowe działania na wybranych platformach społecznościowych, aby zwiększyć zaangażowanie, kierować  ruch na twoją stronę, no i oczywiście zwiększyć sprzedaż.

Wybierz 2 kanały, na których się skupisz. Tylko dwa. Media społecznościowe wymagają systematyczności i rozpisane poniżej działania zajmą ci około 30-40 minut dwa razy dziennie (rano i wieczorem). Możesz skupić się tylko na jednym kanale.

metamorfoza_cover

Jeżeli jednak nie masz wystarczająco dużo czasu, aby poświęcić go na komunikację z odbiorcami, zastanów się na wynajęciem (zatrudnieniem) osoby, która będzie to robić za ciebie.

FACEBOOK

  1. Odpowiedz na wszystkie wiadomości, pytania, komentarze. Pokazuj, że doceniasz zaangażowanie osób odwiedzających twoją stronę, nawet polubienie komentarza to sygnał dla osoby która go napisała, że czytasz i reagujesz na aktywność innych.
  2. Zastanów się, gdzie udzielają się osoby z twojej grupy docelowej. Poszukaj grup na Facebooku, stron z produktami i usługami komplementarnymi. Udzielaj się w dyskusjach, komentuj, pomagaj, podpowiadaj rozwiązania. W ten sposób docierasz do nowych osób.
  3. Zaplanuj posty, przygotuj grafiki.
  4. Jeżeli prowadzisz grupę, przynajmniej raz dziennie rób w nich aktualizację.
  5. Zaplanuj posty na blogu.
  6. Zaplanuj w postach odpowiedne CTA (wezwanie do działania – call to action).

TWITTER

  1. Monitoruj słowa kluczowe, śledź trendy.
  2. Odpowiedz na wszystkie pytania, komentarze.
  3. Dziękuj osobom, które zaczęły cię obserwować i za udostępnienie.
  4. Pamiętaj, ze na Twitterze możesz publikować na bieżąco, nawet kilka tweetów w ciągu godziny.
  5. Oznaczaj w tweetach osoby, dodawaj hashtagi.
  6. Zaplanuj posty na blogu, które udostępnisz z odpowiednim CTA.

LINKEDIN

  1. Zatwierdź otrzymane zaproszenia, zaproś nowe osoby do swojej sieci.
  2. Odpowiedz na wiadomości.
  3. Opublikuj aktualizację (min. 4-5 razy w tygodniu).
  4. Udzielaj się w wybranych grupach. Prezentuj ciekawe tematy, bierz udział w dyskusjach

INSTAGRAM

  1. Obserwuj swoje otoczenie, rób ciekawe ujęcia.
  2. Zwracaj uwagę na kompozycję na zdjęciach, zestawienia kolorów, temat.
  3. Pod zdjęciem w treści posta publikuj ciekawe informacje, porady, wykorzystaj to miejsce maksymalnie. Zainteresuj innych swoim tematem, produktem. Dodaj emoji.
  4. Wykorzystuj wyszukiwarkę: monitoruj słowa kluczowe, hashtagi, obserwuj trendy.
  5. Komentuj posty innych osób, zainteresuj innych swoim profilem.
  6. Wysyłaj wiadomości bezpośrednie w przemyślany sposób, nie spamuj!

PINTEREST

  1. Zarządzaj swoimi tablicami. Codziennie dodawaj pięć nowych „pinów”, a pięć przepinaj z tablic innych osób.
  2. Sprawdzaj powiadomienia.
  3. Udzielaj się na tablicach grupowych.
  4. Optymalizuj opisy i tytuły.
  5. Linkuj zdjęcia do treści na twojej stronie.

Rozpisz swoje działania w postaci tabeli (z podziałem na dni tygodnia i platformy) lub mapy myśli, będzie ci łatwiej spojrzeć na całość tego procesu i zapanowania nad całością działań.

KROK TRZECI: Obserwuj, monitoruj,  dopasuj

Zastanawiasz się czy idziesz dobrą drogą?

Czy publikujesz te treści,  których szuka twój rynek docelowy?

Obserwuj reakcje twoich odbiorców, na jakie treści reagują? Co lubią, czym się interesują?

Wykorzystuj do tego statystyki, które oferują ci serwisy.

Przeglądaj regularnie dostępne na facebooku statystyki twojego profilu, obserwuj reakcje na innych platformach: ilośc polubieni, komentarzy, udostępnień.

Możesz dodatkowo korzystać z serwisów, które oferują dodatkowe analizy np. Brand24, Sotrender, Sentione, Google Analitics.

Wiele wskazówek uzyskasz analizując obecnie modne trendy. Śledź słowa kluczowe, hashtagi, obserwuj konkurencję.

Jeżeli będziesz systematyczny i spójny w swoich działaniach zaobserwujesz reakcje osób do których chcesz dotrzeć i efekty twoich działań.

Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.

PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE

Tylko teraz w przedsprzedaży Twoja inwestycja to 127 zł

Podczas szkolenia:

  • DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
  • Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
  • Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
  • Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.

MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.

 

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest