Strategia działań na Linkedin

Coraz więcej osób zarządzających firmami wyszukuje wartościowe treści na Linkedin. Według przewodnika Sophisticated Marketers Guide po LinkedIn, 91% dyrektorów marketingu wymienia LinkedIn jako najlepsze miejsce do znalezienia wysokiej jakości treści. Jednak tylko 1 % użytkowników Linkedin publikuje własne treści. Teraz jest dobry moment, żeby pomyśleć jaką Ty masz strategię, aby Twój biznes był bardziej zauważony, rozpoznawalny? Na czym skupić swoje działania na tej platformie? O tym dowiesz się w tym materiale.

W tym wideo omawiam sześć kluczowych kroków na Linkedin:

LinkedIn w biznesie – jak robić to dobrze?

Zastanawiasz się jak zwiększyć swoją widoczność i wiarygodność na Linkedin? Poniżej streszczenie najważniejszych punktów:

1. Uaktualnij swój profil

Potraktuj go jak swoją najlepszą wizytówkę.

Profile Linkedin pojawiają się bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania w Google, dlatego pomyśl o Twoim profilu jak o banerze, który mogą zaobaczyć osoby zainteresowane Twoją osobą. Wykorzystaj pierwsze zdania do wzbudzenia ciekawości, zaoferuj coś do pobrania, dodaj zdjęcia, pamiętaj o słowach kluczowych.

2. Zadbaj o relacje i kontakty

Linkedin bardzo ułatwia budowanie relacji biznesowych. Jeżeli będziesz aktywnie prowadzić rozmowy indywidualne i grupowe z takich znajomości mogą narodzić się owocne współprace lub oferty pracy. Nie czekaj aż Ciebie odnajdą, wystarczy 10 minut dziennie spędzić aktywnie na aplikacji Linkedin, a zobaczysz szybko efekty takiej strategii.

3. Publikuj aktualności

Nie bój się pisać dłuższe posty. Potraktuj swoje publikacje jak posty blogowe. Jeżeli masz wartościową treść, strategia z pkt. 2 czyli zadbanie o relacje, teraz przyniesie efekty. Dzięki rozpoznawalności wypracowanej przez aktywność pod postami innych osób zyskasz więcej udostępnień i poleceń twoich treści. Dzięki temu dotrzesz do większej ilości osób i zbudujesz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.

4. Wyrażaj uznanie dla innych użytkowników – KUDOS

LinkedIn wprowadził nowy sposób na wyrażenie uznania dla innych użytkowników. Nowa funkcja serwisu pozwala na udostępnianie pochwał w formie graficznej, dzięki którym docenimy naszych współpracowników lub osoby z sieci kontaktów. Lubisz jak inni doceniają Ciebie, zaczynaj dzień od opublikowania uznania dla osób współpracujących.

linkedin dla kogo
Pochwała Linkedin

 

5. Używaj Hashtagów – Hashtag Communities

Gdy użyjesz odpowiedniego # w poście trafi on przed oczy zainteresowanej tematem społeczności. Warto obserwować kluczowe hashtagi i dodawać do swoich postów.

Przykłady hashtagów na Linkedin
Przykłady hashtagów na Linkedin

6. Publikuj wideo (NATIVE VIDEO)

Wgrywaj wideo bezpośrednio na Linkedin. Wtedy osiągniesz lepszy efekt niż publikując link z YouTube. Pamiętaj, żeby dodać opis oraz kilka punktów – co zobaczą w wideo. Oznacz osoby i dodaj słowa kluczowe.

Wideo na Linkedin
Wideo na Linkedin

7. Bonus

Czytasz mój blog?

Będzie mi miło, gdy nawiążemy kontakt na Linkedin.

Wystarczy, że w aplikacji Linkedin zeskanujesz mój QR kod (w tym celu dotknij funkcji SZUKAJ – wyświetli Ci się okno “zeskanuj kod QR”) i dodasz mnie do swojej sieci kontaktów.

linkedin w biznesie

 

Dodatkowo, polecam Ci wykorzystanie jeszcze jednej funkcji “w pobliżu”, dzięki której osoby, które obecnie z niej korzystają mogą wyszukać się wzajemnie. Świetnie się sprawdza podczas spotkań firmowych i na konferencjach.

Chcesz dowiedzieć się więcej o Linkedin – zapraszam na szkolenie stacjonarne “Ty i Twoja marka online”  (TUTAJ sprawdź najbliższe terminy) lub dołącz do projektu “Progres, nie perfekcja” (TUTAJ znajdziesz opis projektu).

http://www.progresnieperfekcja.pl

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest