Planujesz już strategię działań na 2022 rok? Jeśli nie, to zapraszam Cię do przeczytania tekstu i obejrzenia wideo, gdzie opowiadam o tym, w jaki sposób planuję swoje działania na przyszły rok. Być może będzie to dla Ciebie inspiracją do zaplanowania również swoich najważniejszych obszarów.
Zanim zaproszę Cię do przeczytania tekstu, obejrzyj wideo. Podzielę się z Tobą strategiami, które planuję wdrożyć w 2022 roku.
Jeżeli mnie obserwujesz to wiesz, że prowadzę moją komunikację w wielu miejscach: blog, podcast, Instagram, Facebook, YouTube, Linkedin.
Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, iż nie robię tego sama. Tworzyłam i publikowałam treści sama w 2015 i 2016 roku. czyli na początku mojej działalności. Teraz moja ekipa składa się z ośmiu osób, a w ostatnich tygodniach dołączyły do nas kolejne 2 osoby.
Nieważne na jakim etapie biznesu jesteś, czy dopiero masz pomysł, czy zaczynasz albo masz już zespół, który Cię wspiera. Ten materiał może być dla Ciebie interesujący, chociażby dlatego, że podzielę się z Tobą kulisami moich działań.
Podsumowanie działań w 2021 roku
Zanim omówię cel na kolejny rok, podsumuję wydarzenia ostatnich dwunastu miesięcy. A działo się bardzo dużo!
W 2021 roku, bardzo ciężko pracowaliśmy nad stworzeniem nowych produktów i nad uaktualnieniem naszych bestsellerów.
Stworzyliśmy 3 kompleksowe nowe kursy i uaktualniliśmy 3 kursy z Akademii Smart Brand. Teraz każdy kto dołączy do mojej Akademii, otrzymuje kompleksowy pakiet strategii i narzędzi. Oprócz modułów o fundamentach budowania marki i biznesu online dostaje dodatkowo m.in.:
- Instagram Smart Brand Masterclass,
- Jak stworzyć i sprzedać kurs online,
- Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie,
- Turbolista mailingowa,
- Progres, nie perfekcja: Treści, do którego cały czas tworzymy nowe materiały.
Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do cyklu bezpłatnych warsztatów.
Strategia działań na 2022 rok
Nie wiem, czy jesteś w stanie to sobie wyobrazić, ale tak intensywna praca nad nowymi produktami wymagała od nas dużego skupienia i mniej energii wkładaliśmy w inne działania. Dlatego mój główny CEL na rok 2022 to przede wszystkim zwiększanie zasięgów.
Jest jeszcze tak wiele osób, do których mogę dotrzeć i pomóc im w rozwijaniu dochodowej marki online, że na pewno w 2022 roku postawimy z moją Ekipą na jeszcze większe zasięgi. Ta strategia nie obejmuje tylko obecności w social media, obejmuje również mój udział w eventach zewnętrznych (które ograniczyłam w 2021 roku praktycznie do zera), nowe współprace, gościnne posty i rozmowy z nowymi gośćmi w moim podcaście. Zdradzę Ci, że podczas ostatnich miesięcy trwały przygotowania do nowego projektu z dużym graczem na rynku e-commerce – o szczegółach opowiem wkrótce.
Teraz na to wszystko będę miała więcej czasu i będę na tym skupiona. Być może, jest to dla Ciebie podpowiedź i jedna z opcji do rozpatrzenia, czy nie zacząć dbać o nowe punkty styku z odbiorcami, aby zwiększyć w ten sposób rozpoznawalność swojej marki.
Przejdźmy do strategii działań w 2022 roku, ponieważ tutaj szykuje się kilka zmian:
1. Instagram
Po wielu obserwacjach zauważyłam, że nie zawsze super dopracowany post ma najlepszy odbiór. Czasami warto szybciej stworzyć wartościowy komunikat, niż odkładać jego publikację. Po prostu kłania się zasada “progres, nie perfekcja”. Jeśli jeszcze nie słyszałaś tego hasła, albo nie odwiedziłeś nigdy strony www.progresnieperfekcja.pl koniecznie zrób to czym prędzej.
Kolejnym spostrzeżeniem jest to, że powinno być mniej wypieszczonych graficznie postów, więcej wartościowych informacji, szybciej tworzonych.
W związku z dużą ilością zadań moja systematyczność publikowania na Instagramie bywała różna. To, co na pewno chcę utrzymać to systematyczność, o której tak dużo mówię, i którą mam w postach na Facebooku, na blogu, ale niestety mniej mi to wychodzi, jeżeli chodzi o podcast, czy YouTube.
Publikując systematycznie i często możesz zauważyć, że spada Ci liczba polubień lub zaangażowanie, ale zachęcam Cię do sprawdzania statystyk – możesz się zdziwić, że pomimo mniejszego zaangażowania zasięgi są większe.
Nie każdy post musi zawierać długi tekst. Czasami krótsze posty lepiej się sprawdzają i w tym kierunku będę szła. Maximum wartości i minimum tekstu, tak aby mi nie zajmowało to dużo czasu przy tworzeniu a odbiorcom w czytaniu. Oczywiście, czasami mogą pojawić się dłuższe teksty w postach, ale na pewno będzie ich mniej.
To, co na pewno będzie często się pojawiać na moim koncie na Instagramie to Rolki, które pojawiły się na polskim Instagramie dopiero pod koniec 2021 roku. Ten format jest o tyle ważny, że przyciąga uwagę odbiorców, żyje dłużej, czyli jest przez algorytm Instagrama dłużej wyświetlany nowym odbiorcom. Być może na początku nie wiesz, co robić z Rolkami, jak je stworzyć i jak wykorzystać dla swojej marki, o tym wszystkim możesz usłyszeć na moim Instagramie.
Jeżeli prowadzisz swoje działania samodzielnie, nie polecam od razu naśladowania moich działań. Nie staraj się być w tych wszystkich miejscach, o których tutaj mówię, pamiętaj, że ja mam zespół, który pomaga mi zorganizować cały ten system. Natomiast możesz się zainspirować i wykorzystać wycinek z mojego systemu i wdrożyć go u siebie.
2. YouTube
Na pewno moim celem będzie większa regularność w tworzeniu filmów wideo, które będę publikować na YouTube, ale również na blogu, Facebooku, IGTV i Linkedin.
Jak widzisz, film lub jego fragmenty można wykorzystać w wielu miejscach i to świetna metoda, aby tworząc jeden typ treści, zwiększyć jego zasięg. Oczywiście, ważne jest, aby dostosować przekaz do konkretnych platform, czyli dodać odpowiedni opis, wprowadzenie, czasami tylko fragment, ale dzięki zaplanowaniu tych wszystkich działań cały proces nie zajmuje dużo czasu.
Jeżeli nie masz tylu rąk do pomocy, warto skupić się na jednej lub dwóch platformach i dbać o te społeczności, niż narzucić sobie zbyt dużo.
Oczywiście może Cię kusić chęć błyszczenia we wszystkich możliwych miejscach, ale uważaj, aby to nie pochłonęło Cię zbyt mocno. Domyślam się, że to nie jedyna rzecz na Twojej liście zadań.
3. Podcast
W ostatnich miesiącach spotkałam dużo osób, które gratulowały mi mojego podcastu i mówiły, że to ciekawe odcinki. Problem polega na tym, że przez dużą ilość pracy nad nowymi projektami, moje nowe podcasty zaczęły coraz rzadziej się pojawiać.
Dlatego chcę się mocno skupić w 2022 roku na nagrywaniu kolejnych ciekawych rozmów z gośćmi i również więcej rozmów z uczestnikami mojej Akademii Smart Brand. Takie rozmowy dają bardzo dużo wartości, wiele osób identyfikuje się z problemami osób, które są na podobnym etapie rozwoju marki lub biznesu i ich rady są dla nich bardzo pomocne.
Jeżeli nigdy nie słuchałeś mojego podcastu, a chcesz posłuchać inspirujących rozmów na temat budowania znanej marki online, poszukaj odcinków na moje stronie www.joannaceplin.pl/podcast.
4. Newsletter
Kolejna rzecz, którą będziemy rozwijać to mój newsletter, ale nie tylko, jeżeli chodzi o liczbę zapisanych osób, lecz także o treści. Chciałabym, abyś otwierał newsletter ode mnie z ciekawości, co nowego się dowiesz i w takim kierunku będziemy iść.
Na pewno dodamy jakieś ciekawostki, zdradzimy kulisy naszych działań, opowiemy o planach, będziemy polecać, co ciekawego można przeczytać, obejrzeć. Chciałabym odzyskać lepszy kontakt z moimi czytelnikami i nie chcę zamieniać newslettera na bardzo formalny biznesowy ton, jak to robi wiele firm i marek osobistych. Także w 2022 roku możesz się spodziewać regularnych newsletterów z dużą ilością wartościowych wskazówek, informacji z życia mojej firmy i mojego życia prywatnego. Ale to, co najważniejsze, te treści będą publikowane tylko w newsletterze.
5. Grupy na Facebooku
Tutaj powiem Ci szczerze, że nie wiem, jak potoczy się życie moich grup. Na pewno będzie funkcjonować grupa VIP dla uczestników mojej Akademii Smart Brand oraz grupy, które będziemy tworzyć jako towarzyszące specjalnym wydarzeniom.
Grupy ostatnio przestały mnie ekscytować i mam wrażenie, że jest przesyt i inni też mniej uczestniczą w grupach. Myślę intensywnie, jaką strategię wdrożyć. Jeżeli masz jakieś porady lub doświadczenia odnośnie do grup – daj znać w komentarzu.
To tyle, jeśli chodzi o strategię działań w 2022 roku w mojej firmie. Mam nadzieję, że Cię zainspirowałam i też ułożysz plan działań w swoim biznesie. Jest to ważne, żeby wiedzieć dokąd iść i jaki cel realizować. Jestem bardzo ciekawa Twoich planów na 2022 rok. Jeśli masz ochotę, podziel się nimi w komentarzu pod tym postem.