Sprzedaż w modelu subskrypcyjnym

Jesteśmy przyzwyczajeni do płacenia co miesiąc za kablówkę, coraz częściej płacimy w ten sam sposób za dostęp do muzyki, serialów i filmów, gazet, a nawet za paczki z kosmetykami, czy książkami. Jeżeli obserwujesz mnie od dłuższego czasu to na pewno wiesz, że w październiku 2018 r. do oferty moich kursów online dodałam wyjątkowy projekt – “Progres, nie perfekcja”. To pierwszy produkt, jaki sprzedaję w modelu subskrypcyjnym, inaczej zwanym abonamentowym.

Czym jest produkt subskrypcyjny?

To udostępnienie wartości w zamian za comiesięczną opłatę, najczęściej automatycznie pobieraną z karty płatniczej.

W tym wideo znajdziesz odpowiedź na pytanie, dlaczego zdecydowałam się na sprzedaż w modelu subskrypcyjnym i czy polecam go Tobie.

Jeżeli prowadzisz biznes to na pewno wiesz, że schemat w większości wygląda podobnie. Najpierw prowadzimy działania marketingowe, pozyskujemy nowych klientów i w kolejnym miesiącu wszystko zaczyna się od nowa. To niekończący się cykl. Właśnie dlatego większość z nas przez cały czas albo poszukuje klientów, albo stara się ich zatrzymać jak najdłużej i sprawić, żeby chcieli kupować regularnie.

Jeżeli też czujesz się przytłoczony tym mechanizmem, miewasz momenty zwątpienia to wiedz, że ja również miałam gorsze dni. Wówczas zaczęłam się zastanawiać, co zrobić, aby mój biznes miał co miesiąc stabilne przychody.

Wiedziałam, że najlepiej postawić na stałych klientów, regularnie dokonujący wpłat, jednak miałam świadomość, że muszę bardzo dobrze przemyśleć ścieżkę i powoli ją wdrożyć.

Dziś mogę powiedzieć, że się udało, dlatego chcę pokazać Ci, jak możesz model abonamentowy do usług wprowadzić u siebie.

Model subskrypcyjny. Naucz się tego ode mnie!

Model subskrypcyjny, czy abonamentowy to idealny sposób na stabilne comiesięczne przychody dla Twojej firmy. Dlatego, żebyś dobrze nauczył się tego mechanizmu, stworzyłam warsztaty Jak tworzyć produkt online w modelu abonamentowym.

Podczas warsztatów omawiam cały proces przygotowania biznesu do wprowadzenia modelu abonamentowego. Zajęcia odbywają się przez 3 dni, w bardzo kameralnym gronie. Wspólnie, w grupie 15 osób pracujemy, aby każdy mógł stworzyć model abonamentowy dopasowany do swojego biznesu.

Otrzymasz pełną mapę działań od A do Z, którą z powodzeniem wdrożysz i zaczniesz zarabiać na produktach online, skalując swój biznes. Otrzymasz pakiet materiałów, dzięki którym przejdziesz bez stresu całą drogę od pomysłu do premiery Twojego produktu opartego na modelu subskrypcyjnym.

 

Sprawdź wszystkie szczegóły warsztatów lub napisz do nas na adres szkolenia[@]joannaceplin.pl 

Ilość miejsc jest ograniczona, dlatego nie odkładaj decyzji! 

biznes subskrypcyjny

Model abonamentowy.

Na jakie pytania warto odpowiedzieć?

  • Co mogę dostarczyć w każdym miesiącu?
  • Jak spowodować, żeby klienci zostali ze mną dłużej niż miesiąc, dwa?
  • Jak rozwiązać technologicznie płatności i dostęp do materiałów?
  • Jak komunikować to klientom?
  • Jaki cel klienci osiągną korzystając z mojego produktu?

Skorzystałam z konsultacji u specjalistów, którzy takie modele już wdrażali, przemyślałam wszystko i tak powstał projekt „Progres, nie perfekcja”, który obecnie generuje co miesiąc rosnący przychód. Zarówno ja, jak i moi klienci są zadowoleni, bo co miesiąc otrzymują kompleksową strategię, którą od razu mogą wdrożyć, a ja mam stabilny przychód.

Wszystkie szczegóły dotyczące projektu znajdziesz klikając baner. model abonamentowy

Czy biznes subskrypcyjny jest dla Ciebie?

Jeżeli myślisz teraz, że model subskrypcyjny nie jest dla Ciebie to może Cię zaskoczę. Modele subskrypcyjne działają w bardzo wielu branżach i bardzo często nie zdajemy sobie z tego sprawy.

Mam dla Ciebie proste ćwiczenie – zastanów się przez moment, jakie płatności cykliczne są pobierane z Twojego konta co miesiąc?

W modelu subskrypcyjnym działają takie narzędzia i aplikacje biznesowe, jak: GetResponse, Canva, WebinarJam.

Pomyśl o Netflixie, czy abonamencie na siłownię. Model subskrypcyjny sprawdza się też świetnie w klubach książki, gdzie płacisz co miesiąc, aby pobierać kolejne e-booki.

Świat się zmienia i wiele firm już zauważyło, że subskrypcyjne modele biznesowe bardzo dobrze się sprawdzają i wprowadziło opłaty miesięczne, które pozwalają im na stały przypływ pieniędzy.

Ja widzę dwie główne zalety modeli abonamentowych:

  • po pierwsze, gwarancję stałego przychodu,
  • po drugie, wolność do tworzenia nowych kampanii i nowych produktów, bo mam na to czas.

Za każdym razem, gdy czujesz, że pracujesz za dużo i jesteś przez to pod wpływem dużego stresu, zastanów się, czy biznes subskrypcyjny nie będzie dobrym rozwiązaniem również dla Ciebie. Szczególnie, jeżeli Twój biznes oferuje produkty lub usługi, po które klient może wracać cyklicznie.

Po wdrożeniu modelu subskrypcyjnego będziesz czuć, że wielki ciężar spadł z Twoich barków. Click To Tweet

Jeżeli jesteś już ekspertem w swojej branży to tak naprawdę wprowadzenie modelu subskrypcyjnego czasami jest tylko nowym opakowaniem dla  istniejącego produktu lub usługi.

Stary model biznesowy musi walczyć za każdym razem o to, żeby klient wrócił, albo żeby zdobyć go na nowo. Subskrypcyjny model biznesowy zakłada, że zdobywasz klienta, który płaci Ci przez pewien okres opłatę miesięczną, a Ty masz czas na tworzenie kolejnych produktów, czy przyciąganie nowych klientów. Dzięki temu Twój przychód cały czas rośnie.

Po dwóch edycjach Projektu “PROGRES, nie perfekcja” postanowiłam podzielić się moją wiedzą na temat całego procesu tworzenia, promowania, sprzedaży i retencji w modelu subskrypcyjnym.

Jeżeli podejdziesz do modelu subskrypcyjnego, jak do prawdziwego biznesu, to gwarantuję Ci, że będziesz dbać o to, żeby co miesiąc dołączały do niego nowe osoby i żeby jak najmniej osób z niego rezygnowało.

Wiele osób myśli, że wystarczy stworzyć platformę, gdzie będzie udostępniać jakieś treści i to wystarczy za podstawę modelu abonamentowego. Niestety w ten sposób odbiorcy będą bardzo szybko rezygnować i po prostu przestaną płacić subskrypcję. Musisz mieć system, który spowoduje, że Twój klient będzie czekał na kolejny miesiąc, kolejne treści, kolejne pakiety grafik, czy kolejne pudełko z produktami od Ciebie.

Chcesz spotkać się ze mną na warsztatach w Warszawie i stworzyć własny system biznesu subskrypcyjnego?

W dniach 17-19 czerwca 2020 roku będzie taka możliwość. W kameralnym gronie, 15 osób, przez 3 dni wspólnie popracujemy nad stworzeniem doskonałego modelu abonamentowego Twojego biznesu. Sprawdź wszystkie szczegóły warsztatów lub napisz do nas pod adres szkolenia[@]joannaceplin.pl Aktualnie trwa przedsprzedaż w dużo niższej cenie. Ilość biletów promocyjnych ograniczona, dlatego nie odkładaj decyzji. Sprawdź szczegóły klikając w baner poniżej.

Sprawdź wszystkie szczegóły warsztatów lub napisz do nas na adres szkolenia[@]joannaceplin.pl 

Ilość miejsc jest ograniczona, dlatego nie odkładaj decyzji! 

biznes subskrypcyjny

Czego możesz się spodziewać po warsztatach?

  1. Zbudujesz strukturę Twojego projektu subskrypcyjnego, żeby wybrać, najlepszy model dla Twojej oferty.
  2. Określisz dokładnie grupę docelową, zastanowisz się, co tej grupie możesz zaoferować i w jakiej formie.
  3. Dowiesz się, dlaczego ludzie przystępują do stron członkowskich projektów subskrypcyjnych.
  4. Zmienisz swoje nastawienie do pozycjonowania swojej marki w świecie online.
  5. Dowiesz się, jakie potrzeby swojego odbiorcy zaspokoić, aby dołączył do projektu.
  6. Wybierzemy razem najlepszy model subskrypcyjny Twojego biznesu.
  7. Zbudujemy najlepszą strategię marketingową, zwiększającą sprzedaż.
  8. Omówimy content, który powinieneś tworzyć oraz to, jak będziesz treści dostarczać Twoim odbiorcom.
  9. Przejdziemy krok po kroku strukturę treści, aby czekali na kolejne moduły lub lekcje.

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest