Schemat skutecznej reklamy w mediach społecznościowych zmieni zarówno Twoje reklamy, postrzeganie całej ścieżki podróży Twojego klienta, jak i punktów styku, które zaoferujesz. To z kolei przełoży się na transakcje, sprzedaż i lojalność klientów.
Nasz cykl zaczęliśmy od poznania centrum dowodzenia, czyli Menedżera reklam. Jeżeli nie widziałeś tego materiału >>> Obejrzyj teraz WIDEO 1.
W drugim materiale omówiłam 4 najczęściej popełniane błędy w reklamie na Facebooku. >>> Obejrzyj WIDEO 2. Jeżeli nie widziałeś wideo nr 1 i 2, obejrzyj je, zanim przejdziesz dalej. To bardzo ważne!
Schemat skutecznej reklamy na Facebooku, Instagramie i Messengerze.
>>> W dzisiejszym, trzecim wideo przedstawię Ci sekret, który odmieni Twoje działanie. POZNAJ SCHEMAT SKUTECZNEJ REKLAMY!
Reklamy w social mediach – wykorzystaj je dobrze w swoim biznesie
Wierzę w to, że widzisz, jakie masz możliwości. Jedyne co musisz zrobić, to zacząć ustawiać i publikować reklamy. Już wiesz, że to nie musi kosztować dużo, że wszystko możesz monitorować. W każdej chwili możesz zakończyć kampanię, publikować reklamy odbiorcom, którzy znają Twoją markę oraz tym, którzy jeszcze jej nie poznali. Kontrolujesz komu, jaka reklama i w jakim miejscu ma się wyświetlać.
Nie wiem jak Ty, ale ja i osoby, z którymi często rozmawiam, mamy już dość reklam „specjalistów od wszystkiego”, którzy w wypożyczonych super wozach obiecują niesamowite zyski, miliony na koncie i wiele więcej…
Można oczywiście wykorzystywać takie marketingowe sztuczki, ale pomyśl, czy to są wartości, które chcesz przedstawiać w swoich działaniach marketingowych? Mam nadzieję, że nie. Te powielane schematy, tak naprawdę są smutne i nie mają nic wspólnego z nauczaniem prowadzenia skutecznych działań i budowania marki.
To autentyczność i zaufanie będzie odgrywało w przyszłości najważniejszą rolę, dlatego dziś powiem o schemacie, który zupełnie inaczej będzie przedstawiał Twoją markę, a Ty dzięki temu będziesz przyciągał takich klientów, jakich chcesz.
Na pewno wiele razy słyszałeś takie określenia jak: lejki, tunele itd. Ja unikam tego typu określeń. Bardziej omawiam to w kontekście ścieżki Twojego klienta.
Dziś chcę skupić się na tym, abyś zrozumiał, jaki jest najnaturalniejszy sposób, aby Twój idealny klient:
- znalazł Twoją markę,
- zapoznał się z Twoimi treściami,
- zainwestował w Twoje rozwiązania.
Duży nacisk kładę tu na zwrot NATURALNY SPOSÓB. Może być to reklama, ale ma być zrobiona w sposób interesujący i wartościowy dla Twoich odbiorców.
Skuteczna reklama w social mediach – zastosuj schemat
Poniżej opisuję 3 punkty schematu, który warto brać pod uwagę, planując kampanię reklamową.
-
INTERESUJĄCE TREŚCI
W pierwszym punkcie styku klient powinien otrzymać od Ciebie nienachalne i przyciągające uwagę treści. To ma być materiał, który go ZAINTERESUJE. Dlatego powinieneś się zastanowić, czego tak naprawdę Twój odbiorca potrzebuje? Często nie będą to od razu poważne treści, darmowy e-book, webinary, ale na przykład zwykły post z cytatem. Jeśli zainteresuje go ta treść, chętnie zacznie relację z Tobą.
-
STWORZENIE ŚCIEŻKI PUNKTÓW STYKU
Brzmi tajemniczo, ale tak naprawdę w tym przypadku możesz wykorzystywać reklamę do tego, żeby wracać do tych odbiorców, których wcześniej zainteresowałeś i zaciekawić ich kolejnymi postami. W tym przypadku zaprosisz na webinar, zaoferujesz kod rabatowy, zachęcisz do przeczytania ciekawego artykułu na stronie, czy przygotujesz specjalną ofertę zakupową.
-
MOMENT PODJĘCIA DECYZJI ZAKUPOWEJ
To etap, kiedy po wcześniejszych udanych punktach styku z Twoim odbiorcą, następuje moment podjęcia decyzji zakupowej. I to jest czas, kiedy klient jest pewny swojego wyboru. Może się wydawać, że ten proces jest długi i pracochłonny, ale chcę zwrócić Twoją uwagę na to, że publikowanie reklamy sprzedażowej do odbiorców, którzy nigdy wcześniej nie znali Twojej marki, mija się z celem, dlatego też dużo kosztuje.
Nie atakuj od razu sprzedażą osoby, która nie ma pojęcia, czym się zajmujesz. Najpierw zdobądź jej zainteresowanie, dopiero potem zaproponuj jej swój produkt / usługę. W przeciwnym razie taka reklama będzie Cię dużo więcej kosztować.
To wszystko może wydawać się skomplikowane, ale może właśnie otwierają się przed Tobą nowe możliwości, bo zaczynasz rozumieć jaki błąd popełniałeś.
Cały ten proces, krok po kroku omawiam w odświeżonym kursie nagranym z nowym widokiem Menedżera Reklam Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie. Podkreślam te 3 platformy, ponieważ znajomość Menedżera reklam umożliwi Ci dotarcie do klientów w tych miejscach, gdzie spędzają bardzo dużo czasu. Możesz nawiązywać z nimi relacje, ale musisz wiedzieć jakie cele reklamowe wybierać i jakie treści dopasowywać do poszczególnych etapów tej ścieżki. Ten kurs bardzo różni się od pozostałych. To nie jest tylko kurs o tym, co i gdzie znajdziesz w Menedżerze reklam i w którym miejscu masz kliknąć. Mój kurs nauczy Cię ścieżki docierania do klientów i to jest NAJWAŻNIEJSZY element.
Jeżeli publikujesz reklamy na Facebooku, to pomyśl, czy odnosisz sukcesy i widzisz efekty? Zadam to pytanie inaczej, czy inwestujesz w reklamę na Facebooku więcej niż 10 tys. zł miesięcznie? Wyobraź sobie, że sukces osiągniesz wtedy, kiedy będziesz wydawał 10, 20, a może 50 tys. zł, dlatego, że będzie Cię na to stać, ponieważ reklamy będą przyprowadzały do Ciebie klientów. Będziesz mógł pozwolić sobie na coraz większe inwestycje, a Twoja marka będzie mogła się rozwijać na zupełnie inną skalę i w mega szybkim tempie.
Schemat reklamy: WYŚWIETLAJ REKLAMY DOBRYM ODBIORCOM, W NAJLEPSZYM CZASIE
Wspomniałam wcześniej o ciepłych kontaktach, czyli osobach, które już miały kontakt z Twoją marką. To prowadzi do tego, że możesz wyodrębnić grupy niestandardowych odbiorców – mam nadzieję, że pamiętasz tę lekcję z materiału drugiego.