Reklama na Instagramie i w Stories – jak wybrać najlepszą opcję

Masz konto na Instagramie? Publikujesz reklamy na Instagramie i w Stories? Coraz więcej osób obserwuje profile marek właśnie na tej platformie.
Coraz więcej osób również zauważa, że to świetne miejsce, aby pozyskiwać nowych klientów. Dowiedz się, jak publikować skuteczne reklamy na Instagramie.

Na temat Instagrama mówiłam już kilka razy. Mam nadzieję, że obserwujesz konto moje @joannaceplin_pl oraz mojej ekipy @markaonline_pl.

Zajrzyj też do wcześniejszych artykułów, w których poruszam ten temat, bo dzisiaj chcę porozmawiać z Tobą konkretnie na temat REKLAMY na Instagramie.

>> artykuły na temat prowadzenia konta na Instagramie

Aby wszystko było dla Ciebie bardziej czytelnie, omówmy to w punktach.

Reklama na Instagramie – czy każdy może ją publikować?

Jest jeden warunek: aby móc uruchomić reklamę na Instagramie (nawet z poziomu aplikacji), musisz mieć konto biznesowe. Jak je stworzyć? To proste.

  • Otwórz aplikację na telefonie,
  • Wejdź na swój profil,
  • Kliknij menu w prawym górnym rogu,
  • Na dole w lewym rogu zobaczysz koło zębate „Ustawienia” – kliknij to,
  • w kolejnym kroku znajdź funkcję „Konto”,
  • na samym dole znajdziesz informację „Przejdź na konto profesjonalne”,
  • Połączysz konto ze stroną na Facebooku, zgodnie z instrukcją,
  • Uzupełnisz dane kontaktowe, które chcesz udostępnić.

Dzięki zamianie konta w biznesowe masz teraz kilka funkcji więcej np. statystyki lub możliwość publikowania reklam.

Po zamianie konta na firmowe, pod Twoimi postami pojawi się przycisk „Promuj post”.

Możesz znać już podobną funkcję z Facebooka.

reklama na instagramie

Gdy klikniesz przycisk „PROMUJ” zobaczysz następujące ustawienia:

reklama na instagramie

Miejsce docelowe  – tutaj wybierasz, gdzie chcesz skierować osobę, która zobaczy Twój post: czy na Twój profil, czy na Twoją witrynę www, czy do wiadomości bezpośredniej.

Grupa odbiorców – to tutaj ustawisz, komu ma wyświetlać się reklama, możesz wybrać opcję automatyczną (reklama będzie wyświetlana osobom podobnym do osób, które Cię obserwują) lub możesz utworzyć własną grupę.

Budżet i czas trwania – tutaj ustawiasz budżet dzienny i czas wyświetlania się reklamy.

Podsumowanie: wykorzystując przycisk „Promuj” pod opublikowanym postem, możesz spowodować, że więcej osób dowie się o Twoim profilu i może zaczną go obserwować.

Możesz też przekierować te osoby np. na Twojego bloga lub możesz zainicjować rozmowę.

Jeżeli planujesz wykorzystać tę ścieżkę tworzenia reklamy, przemyśl przed publikacją posta jego treść i grafikę,  aby utworzona reklama była jak najbardziej skuteczna w zależności od wybranego celu.

Czasem jednak reklama nie działa, lecz powodem może być błąd: gdy nie rozumiemy, jak działa reklama na FacebookuInstagramie i jak ją widzi odbiorca.

No dobrze, wykorzystanie przycisku PROMUJ to nic trudnego, ale… co z bardziej zaawansowanymi kampaniami? Co z publikowaniem reklam w Stories lub ustawianiu kampanii na grupy niestandardowych odbiorców.

Aby lepiej przygotować kampanie, trzeba skorzystać z menedżera reklam, o którym mówiłam już w poście: Jak korzystać z Menedżera reklam na Facebooku. Przewodnik dla początkujących.

Powodzenia! Trzymam kciuki za Twoje działania.


Poznaj działanie reklam w mediach społecznościowych.
Twórz reklamy przyciągające uwagę odbiorcy i realizujące Twoje cele.
Wystartuj bez stresu z reklamami, aby cieszyć się długotrwałymi efektami.
Dołącz do odświeżonego kursu nagranego w najnowszym widoku Menedżera Reklam!

joanna ceplin skuteczna reklama

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest