Reels – nowość, która podbija Instagram

Chcesz publikować Reels i Stories systematycznie? Zapraszam Cię do obejrzenia wideo i przeczytania posta blogowego. Dowiesz się, jak w trzech krokach ułożyć dobrze działający system regularnych publikacji Rolek i Relacji.

Prowadzenie biznesu, tworzenie treści, a do tego dostosowywanie się do nowych formatów, nauka nowych funkcji w mediach społecznościowych jest dla nas wszystkich coraz trudniejsze. W tym materiale chcę przedstawić Ci mój sprawdzony sposób na organizację kontentu sprytniej, tak aby ułatwiać sobie życie, osiągać efekty i być na czasie.

Zanim zdradzę Ci te trzy kroki, przypomnij sobie, dlaczego jesteś obecny w mediach społecznościowych?
Zadaj sobie pytanie:

  • dlaczego prywatnie zaglądasz na portale?
  • które treści najbardziej Cię interesują i angażują?

To ważne, aby oddzielić biznes, pomyśleć o Twoich prywatnych motywacjach. Być może, przypomnisz sobie wówczas, że jesteś w social media, bo chcesz mieć dobre relacje z ludźmi, których lubisz, chcesz mieć kontakt z przyjaciółmi i szukasz rozrywki.

Gdy tworzysz Stories lub inne treści, to Twoim celem zapewne jest przyciąganie uwagi odbiorcy i zaangażowanie go. Dlatego bardzo ważne jest, aby się zastanowić, czy to, co tworzysz, wpisuje się w to, czego potrzebują Twoi odbiorcy i czego oczekują.

Jeśli jednak potrzebujesz pomocy i wsparcia w tworzeniu kontentu, zapraszam Cię do mojego bestsellerowego projektu „Progres, nie perfekcja: Treści”, gdzie znajdziesz posty na każdy dzień miesiąca, grafiki do edycji, filmów instruktażowych z tworzenia projektów w Canvie, z wykorzystania ciekawych aplikacji i wiele, wiele więcej.


Twórz przyciągające treści i zmniejsz ilość czasu poświęconego na pisanie.
Dołącz do projektu wyzwania i zapomnij o komunikacyjnym chaosie.
Startujemy już 9 maja!
Kliknij baner i dowiedz się więcej!

wyzwanie progres nie perfekcja tresci


3 kroki do systematycznego tworzenia Reels i Stories

Gdyby każdy z nas miał mnóstwo czasu, tworzenie nie byłoby dla nas problemem, ale wiemy, jak jest. Podzielę się teraz z Tobą przepisem na sprytne tworzenie treści. Wystarczy, że cały proces podzielisz na trzy kroki.

KROK 1 – Wybierz ścieżkę

W kroku pierwszym podzielimy nasz system na dwie ścieżki. Wybierz najlepszą dla siebie ścieżkę i taką, którą będziesz w stanie kontynuować przez następne cztery tygodnie:

  • Ścieżka nr 1: w tygodniu publikujesz 3 x Stories i 1 Reels
  • Ścieżka nr 2: w tygodniu publikujesz 5 x Relację i 3 Rolki

To ważne, aby Twoje publikacje pojawiły się systematycznie, dlatego zastanów się, ile masz czasu na wybranie ścieżki i realizację.

KROK 2 – Opracuj treści

Opracuj i stwórz treści na cały tydzień. Oczywiście nawiązuję tutaj do strategii tworzenia treści partiami, czyli systemu, w którym rezerwujesz sobie raz w tygodniu czas i przygotowujesz nie tylko tematy i pomysły na Stories lub Reels, lecz także grafiki lub filmy.

Dlaczego właśnie w ten sposób? Dzięki temu, za jednym posiedzeniem, opracujesz wszystkie treści i oszczędzisz mnóstwo czasu.

Mam dla Ciebie kilka wskazówek:

  • przygotuj scenariusz swoich Rolek lub Stories,
  • jeżeli nagrywasz filmy partiami i to materiały, na których Cię widać, pamiętaj o zmianie ubrania albo jakimś dodatku, aby treści publikowanie w kolejnych dniach nie wyglądały identycznie,
  • ustal czas publikacji i się go trzymaj np. rano.

Podpowiem Ci teraz, jak powinien wyglądać taki scenariusz. Jest to opracowanie treści według formuły (rozwinięcie tych podpunktów znajdziesz w wideo):

  • przyciągnij uwagę,
  • rozwiń temat,
  • zastosuj wezwanie do działania (CTA),
    Przykład:
    – zadaj pytanie,
    – zostaw naklejkę z pytaniem,
    – stwórz quiz, na który będą odpowiadać,
    – zaproś na blog, do sklepu lub do innego ważnego dla Ciebie miejsca.

Tworzenie Reels wcale nie jest takie trudne, jak Ci się wydaje. Słyszę jednak sporo obiekcji np. że nie chcesz tańczyć, nie chcesz się pokazywać, śpiewać itd. A prawda jest taka, że Rolki możesz tworzyć ze zdjęć, dodać muzykę, nadać im dynamiczny charakter. Możesz oczywiście pokazać siebie i stworzyć Reels edukacyjny i wskazywać na dodane wcześniej napisy.

Chcę Cię przekonać, żeby nie przekreślać Rolek. Na początku wszystko wydaje się trudne, ale z czasem zobaczysz, że jest to świetna forma przyciągania odbiorców i budowania z nimi relacji. Zapraszam Cię na mój profil na Instagramie, gdzie możesz podejrzeć, jak ja robię Rolki. Być może zainspiruje Cię to i wpadniesz na świetny pomysł, który zrealizujesz.

KROK 3 – Zrealizuj plan

W zależności od wybranej ścieżki w kroku 1, przez najbliższe 4 tygodnie publikuj systematycznie Stories i Reels.
Bądź kreatywny, testuj swoje autorskie pomysły, patrz, jak reaguje społeczność, zaglądaj i śledź statystyki. Sprawdzaj, co podoba się Twojej społeczności.

Jestem bardzo Ciekawa Twoich Rolek i Stories. Trzymam kciuki!


Twórz przyciągające treści i zmniejsz ilość czasu poświęconego na pisanie.
Dołącz do projektu wyzwania i zapomnij o komunikacyjnym chaosie.
Startujemy już 9 maja!
Kliknij baner i dowiedz się więcej!

wyzwanie progres nie perfekcja tresci


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest