Jeśli tworzysz treści do mediów społecznościowych i chcesz mieć jeszcze lepsze efekty, większe zaangażowanie i szybciej realizować założone cele, koniecznie przeczytaj ten materiał i obejrzyj wideo. Redystrybucja jest nieodłącznym elementem tworzenia dobrego kontentu i powiem Ci dlaczego.
Częste rozmowy z moimi odbiorcami skłoniły mnie do nagrania tego materiału, który jest dostępny w projekcie „PROGRES, nie perfekcja: Treści”. Podczas tych rozmów bardzo często pojawia się stwierdzenie, że trzeba tworzyć ciągle nowe treści. Więc wpadamy w taki kołowrotek, jak te chomiki, i kręcimy się w kółko. Oczywiście tworzenie systematycznie nowego kontentu jest bardzo ważne, ale równie ważne jest, aby robić to sprytnie.
Pewnie słyszałeś już o mojej Akademii Smart Brand. Uczę w niej między innymi tego, aby działać sprytnie w różnych obszarach, osiągać więcej w krótszym czasie z mniejszymi nakładami finansowymi i z mniejszym zaangażowaniem. Jeśli potrzebujesz takiego wsparcia, zapraszam Cię do odwiedzenia strony Akademia Smart Brand! Znajdziesz tam szczegółowe informacje o tym, w czym Akademia Ci pomoże i co dzięki niej zyskasz.
Zapraszam Cię teraz do obejrzenia wideo, a w kolejnym kroku przeczytaj post, aby utrwalić sobie wiadomości.
Czym jest redystrybucja treści
Redystrybucja treści to działania, które mają na celu wielokrotne wykorzystanie stworzonego wcześniej kontentu. Oczywiście nie chodzi o to, aby jeden post publikować na różnych platformach w tej samej formie i w podobnym czasie. Bardziej chodzi o to, aby zastanowić się, jak ten post wykorzystać w innych formatach, na różnych platformach. Przykładowo: gdy stworzyłeś post blogowy, możesz stworzyć z niego krótkie materiały do mediów społecznościowych i nagrać wideo. To jest prawdziwa redystrybucja.
Możesz się teraz zastanawiać, po co to robić?
Każdy z nas preferuje różne formy przekazu. Jedni lubią czytać, inni słuchać a jeszcze inni oglądać. Jeśli chcesz trafić z przekazem w formie wideo do osoby, która lubi czytać, efekt będzie raczej marny. Mam nadzieję, że tym argumentem przekonałam Cię, że redystrybucja treści jest potrzebna.
Jeśli jesteś ciekawy, jak w mojej Ekipie przebiega ścieżka redystrybucji kontentu, koniecznie obejrzyj wideo.
Redystrybucja treści – pięć powodów
Przedstawię Ci teraz pięć powodów, dla których warto redystrybuować swoje treści:
- Zwiększanie zasięgów – dzięki temu, że Twój kontent pojawia się w różnych formatach, w kilku miejscach masz możliwość dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
- Optymalizacja – dzięki temu, że Twoje treści pojawiają się wielu miejscach, możesz optymalizować swoje treści pod kątem wyszukiwarki Google.
- Więcej punktów styku – często mówię o tym, że im częściej odbiorcy będą stykać się z Twoją marką, tym lepsze relacje, oparte na zaufaniu, będziesz z nimi budować.
- Wybór – to, że odbiorcy mogą wybrać format treści, daje im poczucie wolności; nie zmuszają się do czytania, gdy nie lubią i odwrotnie.
- Autorytet i wiarygodność – każde systematyczne działanie dodaje Ci wiarygodności, wzbudza zaufanie społeczności.
Redystrybucja treści to temat bardzo obszerny. Nie sposób w jednym materiale przedstawić całości zagadnienia. Wierzę jednak, że stawiając małe kroki, można zajść bardzo daleko. Zastanów się teraz, jakie treści możesz redystrybuować i jakie formaty do tego wykorzystasz. Zaplanuj dobrze swoje działania i koniecznie daj mi znać o postępach.