Przerwa na reklamę podczas transmisji na żywo?

W każdym tygodniu Facebook informuje o nowych funkcjach, zmianach i planach.Przypomniało mi się, jak już w 2013 roku, pomyślałam sobie: FB to będzie największa marketingowa machina! Z jednej strony jesteśmy coraz bardziej przywiązani do tej platformy (łatwość kontaktu ze znajomymi, mnóstwo udogodnień, intuicyjna obsługa, proste zasady promocji, świetne targetowanie) z drugiej strony zaczyna nas otaczać coraz więcej komunikatów marketingowych. Czy Facebookowi uda się zrównoważyć interesy obu stron?  W jakim kierunku idą najbliższe zmiany?

Reklama podczas Facebook Live?

800x1200--1BS1GSN

Właśnie ogłoszono testy 15 sekundowych mini reklam podczas trwania transmisji na żywo (Facebook Live). Już na początku zaznaczam, że nie wiadomo, czy funkcja ta trafi do szerszego odbiorcy. Obecnie trwają testy i być może ta opcja nie zostanie wdrożona.

Założenia są takie: spoty reklamowe  przerywają transmisję na żywo i mogą trwać maksymalnie 15 sekund. Wątpię, aby ta funkcja pojawiła się w najbliższym czasie, transmisje na żywo jeszcze nie są masowo wykorzystywane, a reklamy tylko zniechęciłyby odbiorców. Pamiętacie rekordową transmisję na żywo: Chewbacca mom? Nie wyobrażam sobie, aby odniosła ten sam sukces, gdyby jej śmiech przerwano reklamą. Z drugiej strony, wierzę, że mogą nas zaskoczyć nowe formaty reklamowe, mniej “inwazyjne”, które zaakceptujemy.

 

Już 25% reklam na Instagramie jest w formie wideo

Media społecznościowe stawiają na wideo. Widziałeś mój ostatni live o Instagram Stories? Jeżeli nie to Cię zapraszam: Nie popełniaj tego błędu – Instagram Stories

Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez  “Ad Intelligence Data Digest”, 25% reklam na Instagramie stanowią wideo. Trwają średnio 15-25 sekund. Główne kategorie produktów reklamowanych w ten sposób to gry, rozrywka, zakupy i lifestyle. Inne badania, przeprowadzone przez Animoto mówią, że prawie 71% marketingowców planuje rozpocząć kampanie reklamowe w formie wideo w mediach społecznościowych w 2017 roku. Wiodącą platformą pod tym względem będzie Facebook (65,8%), tuż za nim (42,3%), Instagram (27,4%), Twitter (21,6%) and LinkedIn (10,3%).

Co ciekawe, w grudniu 2015 roku to YouTube był najcześciej wybieranym medium (72%), a Facebook był na drugim miejscu (46 %). Zatem już widać, że koncentracja Facebooka na rozwijaniu form wideo opłaci się.

Automatyczne odtwarzanie filmów na FB z dźwiękiem?

No i na koniec, coś co mnie bardzo (prywatnie) zirytowało. Facebook testuje automatyczne odtwarzanie filmów z dźwiękiem. Do tej pory w naszych aktualnościach filmy odtwarzają się automatycznie, ale bez dźwięku. Po kliknięciu w wideo włącza się dźwięk. To pozwałało mi na przeglądanie postów gdziekolwiek byłam. No i oto, od kilku dni ta funkcja jest testowana (obecnie w Australii) na wszystkich rodzajach wideo, łącznie z reklamami i Facebook Live. Czasem dźwięk włącza się od początku odtwarzania nagrania, czasem jest ikonka bezpośrednia ułatwiająca wyciszenie.

Będzie można tę funkcję włączyć lub wyłączyć w ustawieniach, ale doświadczenie mi podpowiada, że większość osób tego nie zrobi.

Użytkownicy Facebooka rzadko korzystają z ustawień, jakie daje im ich profil Click To Tweet

I co ty na to? Jako użytkownik FB, pewnie preferujesz autoodtwarzanie bez dźwięku, ale jako marketingowiec i osoba promująca swoją markę, pomyśl jak może zwiększyć się oddziaływanie materiału wideo i możliwości jego wykorzystania.

Czy wiesz, że:

Jeżeli chcesz skutecznie wykorzystywać media społecznościowe:

Instagram, Facebook i Linkedin

do promowania swoich produktów i usług,

to koniecznie spotkaj się ze mną na szkoleniu

METAMORFOZA – Ty i Twoja marka online.

Ostatnie bilety w cenie 127 zł i 197 zł .

Kliknij i Zarezerwuj swoje miejsce!

metamorfoza_cover

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest