Instagram to narzędzie, które ma ogromny potencjał. Jest w szczytowym okresie swojej popularności i pozwala na organiczne docieranie do klienta.
Niezależnie od tego, czy zależy Ci na budowaniu społeczności, zwiększaniu świadomości marki czy docieraniu do nowych klientów – Instagram Ci pomoże! Zapraszam Cię do przeczytania artykułu o tym, jak postawić pierwsze kroki na Instagramie i o co zadbać na starcie.
Zanim przejdziemy do tego, jak założyć konto na Instagramie chcę Cię przekonać do tego, że warto to zrobić. Myślę, że moja argumentacja przemówi do każdego, kto prowadzi markę i biznes w Internecie.
- Instagram to doskonała platforma do promowania siebie i swojej działalności. Dzięki obecności na Instagramie zyskasz możliwość dotarcia do odpowiedniej grupy odbiorców i zbudowania pozytywnego wizerunku.
- Instagram to również świetne miejsce do zarabiania pieniędzy. Jeśli Twój profil gromadzi zainteresowaną i zaangażowaną społeczność, sprzedaż nie będzie stanowić dla Ciebie żadnego problemu. Na profilu możesz promować swoje produkty i usługi.
- Instagram daje duże możliwości nawiązywania nowych ciekawych relacji z innymi użytkownikami. Dzięki temu zyskujesz nie tylko obserwujących Twój profil, ale nierzadko także nawiązujesz współprace biznesowe.
- Na Instagramie można znaleźć również wiele wartościowych i profesjonalnie prowadzonych kont praktycznie na każdy temat np. budowania marki online, podróży, rękodzieła, prowadzenia pensjonatu, zajęć fitness i wielu innych.
Pierwsze kroki na Instagramie
Przejdźmy teraz do tego, jak w kilku krokach założyć konto na Instagramie.
Pobierz aplikację, a następnie zdecyduj, czy chcesz połączyć aplikację z adresem e-mail, czy z kontem na Facebooku. W obu przypadkach Instagram poprosi Cię o podanie numeru telefonu. Jest to bardzo ważne, ponieważ będziesz mieć uwierzytelnienie dwuskładnikowe, które zabezpieczy Twoje konto przed włamaniem.
Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.
1. Wybierz nazwę profilu. Najlepiej, żeby nazwa odzwierciedlała to, czym się zajmujesz (jeśli na przykład będziesz prowadzić profil firmowy).
2. Po tym, jak wybierzesz opcję logowania, otrzymasz kod weryfikacyjny, który należy przepisać we wskazane miejsce.
3. W tym kroku wpiszesz hasło. Polecam Ci generator haseł.
4. W czwartym kroku Instagram poprosi Cię o wpisanie daty urodzenia. Jest to konieczne ze względu na ograniczenia, które zostały wprowadzone, np. brak możliwości wysyłania wiadomości nieletnim, którzy nie obserwują osoby pełnoletniej, która tę wiadomość wysłała.
5. Po konfiguracji konta przyjdzie moment na optymalizację profilu i uzupełnienie bardzo ważnych informacji, na których podstawie będzie można odszukać Twój profil.
6. To, co w pierwszej kolejności widzą użytkownicy Instagrama to Twoje zdjęcie profilowe i nazwa. Dobrze się zastanów, jakie zdjęcie dodać i jaką nazwę wprowadzić. Wyszukiwarka Instagrama obsługuje 4 elementy, dzięki którym można odnaleźć Twój profil. Są to: nazwa użytkownika, nazwa firmy lub Twoje imię i nazwisko, hashtagi i lokalizacje. Najlepiej stosuj tę samą nazwę we wszystkich profilach w mediach społecznościowych, jeśli to możliwe.
W tym punkcie bardzo ważne jest także uzupełnienie Twojego Biogramu, w skrócie BIO. To Twoja wizytówka, zadbaj o to, aby w tych 160 dostępnych znakach zawrzeć maksymalnie najwięcej informacji. Twój odbiorca po przeczytaniu wszystkich informacji powinien być na tyle ciekawy, żeby zacząć obserwować Twój profil. BIO oraz inne dane są edytowalne, więc możesz je zmieniać i poprawiać do woli.
To są najważniejsze pierwsze kroki na Instagramie, które musisz przejść, aby stworzyć swój profil. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszam Cię do kursu Instagram Smart Brand Masterclass 2022.