Treści są ważne, aby odbiorcy poznali Twoją markę i biznes. Oferta sprzedażowa jest podstawą rozwoju Twojej firmy, ponieważ dzięki niej zarabiasz. W poniższym artykule przeprowadzę Cię przez 3 najważniejsze punkty tworzenia skutecznej oferty sprzedażowej.
Jak przedstawiać Twoje produkty i usługi w treściach do mediów społecznościowych, w newsletterze i innych kanałach komunikacji? To nie jest trudne, wystarczy zastosować moje wskazówki.
Obejrzyj poniższe wideo, a następnie, dla utrwalenia, przeczytaj tekst.
Powyższy materiał wideo jest częścią projektu „PROGRES, nie perfekcja: Treści”.
Twórz przyciągające treści i zmniejsz ilość czasu poświęconego na pisanie.
Dołącz do projektu wyzwania i zapomnij o komunikacyjnym chaosie.
Startujemy już 9 maja!
Kliknij baner i dowiedz się więcej!
3 punkty tworzenia skutecznej oferty sprzedażowej
Przedstawiam Ci 3 najważniejsze punkty, które musi zawierać oferta sprzedażowa, abyś dotarł do serc swoich odbiorców.
1. Zidentyfikuj problem i go opisz
Zastanawiasz się czasem, czego ludzie szukają w mediach społecznościowych? Najczęściej szukają rozrywki, kontaktu z bliskimi lub newsów. Scrollując media społecznościowe dowiadują się także o Twojej ofercie. Jeśli na nią trafią, wchodzą na Twój profil i sprawdzają.
Często, prowadząc live’y w mojej Akademii Smart Brand, kiedy analizuję profile uczestników, zauważam, że są dwie skrajne postawy w prezentowaniu swojej oferty. Pierwsza to postawa bardzo oszczędna. Boimy się wspominać o ofercie, że mamy coś extra do zaoferowania, że coś sprzedajemy. Druga postawa jest przeciwieństwem pierwszej. Komunikujemy wyłącznie o sprzedaży, co może sprawdzić się tylko raz.
Najważniejsze to znaleźć środek, aby Twoja oferta sprzedażowa była najlepsza. Ważne jest, żeby nasze posty, przedstawiające ofertę, nie były tylko sprzedażowe, ale przedstawiały Twojemu odbiorcy korzyści. Kluczowe jest, aby pokazywały problemy klienta, skłaniały do zastanowienia się nad ofertą, która może pomóc mu je rozwiązać.
Tutaj bardzo ważna jest znajomość Twojego klienta oraz problemy, z jakimi się boryka. Twój produkt musi doskonale trafiać w jego potrzeby. Twój produkt lub usługa może pomagać w rozwiązaniu wielu problemów, ale fajnie w komunikacji albo je wypunktować, albo skupić się na jednym problemie.
Przykład:
W Akademii Smart Brand mamy firmę, która produkuje kosmetyki do pielęgnacji bardzo suchej skóry. Firma pokazuje w komunikacji problemy osób, które mają tego typu problemy i czują dyskomfort. Są ekspertami w tej dziedzinie i proponują konkretne rozwiązania dla swoich klientów.
2. Pokaż Twoje rozwiązanie
Zaprezentuj rozwiązanie problemu Twoich odbiorców, opowiedz o korzyściach produktów i usług. Od problemu, przeprowadzasz Twojego odbiorcę do tego, że mam doskonałe rozwiązanie-zaprezentuj je. To naprawdę nie jest trudne, ale bardzo mało osób z tego korzysta.
3. Pokaż historię z sukcesem
Punkt trzeci naszej komunikacji to nic innego jak pokazanie historii z sukcesem. To jest ten moment, kiedy możesz wykorzystać opinie, rekomendacje Twoich zadowolonych klientów. Warto o tym pamiętać, że odbiorca, kiedy chce upewnić się w swoim wyborze, większą uwagę zwróci na to, czy masz na profilu, jakieś opinie, czy w Twoich treściach są jakieś rekomendacje.
Zastanów się, przeanalizuj, jakie problemy klientów rozwiązuję twoje produkty i usługi. Jakie rozwiązania możesz im zaproponować. Przygotuj historie sukcesów i rekomendacje.
Na koniec jeszcze jedna ważna podpowiedź. Nie musisz tych 3 punktów umieszczać w jednym poście. Możesz rozbić je na serię tekstów, ale pamiętaj, aby były prostą ścieżką, prowadzącą twoich odbiorców do celu.
Twoja komunikacja online to nie tylko media społecznościowe. Ten schemat sprawdzi się również w newsletterze, podczas prowadzenia transmisji na żywo i w każdej innej komunikacji. Powodzenia!