Jak korzystać z Menedżera Reklam na Facebooku. Przewodnik dla początkujących

Zastanawiasz się, czy reklama na Facebooku, Instagramie, Messengerze działa i jest Ci potrzebna? Boisz się, że wydasz pieniądze, a nie będziesz widzieć efektów? Chcesz rozszerzyć swoje działania online, ale ustawienie reklamy w menedżerze reklam to dla Ciebie „czarna magia”? Spokojnie, jeżeli ja się tego nauczyłam, uczą się tego moi kursanci, to Ty też sobie poradzisz. 

Dzięki reklamie możesz dotrzeć do większej grupy odbiorców i zamienić ich w swoich klientów.

Menedżer reklam Facebooka

Na początek proszę Cię: zaprzyjaźnij się z Menedżerem reklam Facebooka.

Dowiedz się, jakie ma możliwości, jakie ma funkcje i jak możesz je wykorzystać. Uwierz mi, że efekty mogą być spektakularne. Nie wykręcaj się wiekiem, bo wśród moich uczestników szkoleń są osoby 72-letnie (tak, tak!) i świetnie sobie radzą. Sukces nie przyjdzie z dnia na dzień, ale po pewnym czasie.

Menedżer reklam to jest centralne miejsce dowodzenia dla Twojego biznesu i jego rozwoju przy wykorzystaniu Facebooka, Instagrama i Messengera. Click To Tweet

Wykonaj krok pierwszy na dziś; będąc na Facebooku, kliknij Utwórz reklamę. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta reklamowego, to właśnie zostanie ono stworzone.

Kolejny krok; kliknij 3 kreseczki w lewym górnym rogu, które ja nazywam hamburgerkiem. W tym materiale omawiam dokładnie, co w nim znajdziesz.

Menedżer reklam Facebooka – opcje

Po otwarciu głównego menu wszystkie opcje Menedżera reklam są podzielone na pięć sekcji:

  • Plan,
  • Tworzenie i zarządzanie,
  • Badania i raporty,
  • Zasoby,
  • Ustawienia.

Po uruchomieniu Menedżera reklam zobaczysz sekcję Często używane, która pokazuje najczęściej używane narzędzia dla łatwego dostępu. Rozwińmy teraz poszczególne elementy:

Plan

Zawiera narzędzia, które pomagają zebrać informacje o odbiorcach oraz podpowiada kreatywne pomysły na ustawianie reklam. Zwróć uwagę na funkcję Statystyki grup odbiorców, dzięki niej lepiej poznasz swoich odbiorców i będziesz celniej docierać do nich ze swoim przekazem oraz pozyskiwać kolejnych.

Tworzenie i zarządzanie

Miejsce, które odwiedzamy w Menedżerze reklam najczęściej. Tutaj tworzymy reklamę, sprawdzamy statystyki, zmieniamy budżety.

Jako pierwsze narzędzie widzisz Menedżera firmy:

Menedżer firmy – jest bardzo przydatny jeśli zarządzasz więcej niż jedną stroną lub masz zespół, który pomaga publikować reklamy.

Menedżer reklam – używasz tego narzędzia do prowadzenia kampanii reklamowych i analizowania danych z reklam. Możesz uzyskać Piksel Facebooka, dostosować raporty i pobrać dane, aby udostępnić je członkom zespołu.

Posty strony – to narzędzie pozwala zobaczyć wszystkie posty na stronie oraz wyniki, które pomogą ocenić czy ludzie angażują się w treść.

Reguły automatyczne – ta funkcja umożliwia reklamodawcom konfigurowanie reguł dla kampanii reklamowych. Ta funkcja jest cenna, ponieważ można zautomatyzować alerty lub podjąć działanie po spełnieniu określonych reguł.

Badania i raporty

Tutaj możesz nie tylko wygenerować raport dotyczący Twojej kampanii, ale możesz również porównywać kampanie. Dodatkowo masz funkcję Niestandardowe konwersje – w moich kursach i szkoleniach tłumaczę zasady śledzenia Twoich odbiorców również na Twoich stronach i wykorzystywania tej wiedzy w formie remarketingu.

Zasoby

Te elementy wykorzystujesz przy tworzeniu reklam.

Ja najczęściej wykorzystuję Grupy niestandardowych odbiorców.

Gdy ktoś odwiedzi Twój post, profil, obejrzy Twoje wideo, skomentuje pod Twoim wpisem, możesz wrócić do niego z kolejnymi informacjami dzięki reklamie.

Zwróć też uwagę na Piksel Facebooka.

Samodzielnie, przy wykorzystaniu wtyczek do WordPressa, czy poprzez wynajęcie specjalisty, który Ci pomoże, zainstaluj kod, który będzie mierzył, kto trafia i co robi na Twoich stronach. To wszystko po to, aby wykorzystać tę wiedzę i posegregować Twoich odbiorców w zależności od tego, jakimi materiałami się interesują.

Ustawienia

Tutaj znajdziesz wszystkie ustawienia dot. Twojego konta reklamowego w Menedżerze reklam. Możesz wpisać dane firmy, zobaczyć rozliczenia, pobrać fakturę.

Pamiętaj, że nie wszystko musisz wdrożyć od razu. Poznaj możliwości, jakie masz. W kolejnym materiale omówię najczęściej popełniane błędy w reklamie na Facebooku, a w kolejnym skuteczny schemat planowania i ustawiania reklam. Dopiero po obejrzeniu całego cyklu będę zachęcać Cię do spróbowania swoich sił i ustawienia reklamy.

Polecam Ci też zainstalowanie aplikacji dot. reklam na telefonie. Każdą reklamę w danym momencie możesz zatrzymać. Fenomenem reklam na Facebooku jest to, że są one tak elastyczne. Możesz je zmieniać, zamykać, dodawać budżety w każdym momencie poprzez swój telefon.


Poznaj działanie reklam w mediach społecznościowych.
Twórz reklamy przyciągające uwagę odbiorcy i realizujące Twoje cele.
Wystartuj bez stresu z reklamami, aby cieszyć się długotrwałymi efektami.
Dołącz do odświeżonego kursu nagranego w najnowszym widoku Menedżera Reklam!

joanna ceplin skuteczna reklama

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest