Masz dość nietrafionych postów?

Ile razy przeglądasz swoje posty na Facebooku i masz wrażenie, że piszesz do “nikogo”? Dużo mówimy o komunikacji z naszymi odbiorcami, potencjalnymi klientami, ale czy na pewno nasze komunikaty (szczególnie jeżeli chodzi o media społecznościowe) są dla nich czytelne? Opisują ich problem, oferują rozwiązanie?  Czy pamiętamy, czego klient potrzebuje, czy komunikujemy jasno czym się zajmujemy, w czym pomagamy? A może pod wpływem przeczytanych porad, raczej robisz to co inni i liczysz, że zadziała?

kurs online

Dzisiaj w moim poście duuużo pytań. Nie, nie odpowiadaj na nie. Po co? Zazwyczaj przecież wszystko wiemy. A może jednak odpowiedz i zapisz odpowiedzi na kartce, te 10 minut może zmieć twoje spojrzenie jak mają wyglądać twoje posty. Co te pytania mają wspólnego z mediami społecznościowymi? Wszystko. To co publikujemy powinno być związane z naszym produktem i klientem. Aby nasze treści trafiały do osób na których nam zależy, musimy doskonale znać powody ich zainteresowania naszym produktem.

No to do roboty!

 

Czy pamiętasz, dlaczego twoi klienci cię potrzebują? Do czego mają cię wynająć? Jaki produkt lub usługę mają kupić od ciebie?

Zawsze pamiętaj o kliencie i jak pomaga mu twój produkt. Jeżeli będziesz mieć to na uwadze, pomoże ci to w tworzeniu interesujących treści dla odbiorców. Poniżej 3 główne powody, dla których klient rozważa zakup od ciebie. Połącz poniższe powody z twoim produktem.

joannaceplin-3glownepowody

Pierwszy powód: czy twój produkt zaspokaja podstawowe potrzeby?

Podstawowe czyli takie jak: kupowanie jedzenia, ubrań itp.

Dlaczego twój produkt ma go zainteresować? Wyobraź go sobie i zastanów się:

– czy twój klient chce się wyróżnić,

– jak chce się poczuć,

– czy chce mieć wygodne i praktyczne ubranie czy może chce się poczuć ważny,

– czym go możesz zaskoczyć w pozytywny sposób,

– czy potrzebuje specjalnych rozwiązań (np. jest na określonej diecie – szuka określonych produktów i przepisów).

-jakie inne marki lubi i kupuje, dlaczego?

Obserwuj, zadawaj pytania, rób ankiety. Im więcej odpowiedzi, tym lepiej zrozumiesz co warto przekazać odnośnie twoich usług, o czym informować, jakie cechy podkreślać.

Im więcej odpowiedzi, tym lepiej zrozumiesz co warto przekazać odnośnie twoich usług, o czym informować, jakie cechy podkreślać. Click To Tweet

Drugi powód: czy twój produkt rozwiązuje jakiś problem?

Czy klienci przychodzą do ciebie po pomoc i rozwiązanie?

Chcą abyś im doradził? Chcą poczuć się bezpiecznie? Czy wzbudzasz w nich zaufanie?

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym: jak twój klient czuje się teraz, a jak będzie się czuł gdy problem zniknie?

To bardzo ważne. Gdy mnie coś boli, np. ząb lub stopa, szukam rozwiązania – produktu (tabletka) lub specjalisty np. (dentysta lub podolog). Jeżeli podkreślisz w swoich komunikatach uczucia i emocje towarzyszące sytuacji kiedy klient ma problem i kiedy problem znika, dotrzesz do osób które właśnie to czują i potrzebują właśnie ciebie. Czy w swojej komunikacji podkreślasz te emocje?

Trzeci powód: czy twój produkt wpływa na ich rozwój?

Twoi klienci chcą ulepszyć swoje życie, ciało, biznes. Chcą zmiany.

Pomyśl o jakich zmianach mówi swoim fankom Ewa Chodakowska? Jak im to przekazuje? Pokazuje mnóstwo zdjęć z metamorfozami czyli przed i po. Pokazuje też jak wygląda proces. Angażuje się, motywuje i ćwiczy razem z dziewczynami. Czy widzisz ile tutaj można znaleźć pomysłów na treści! I to takie, które zaangażują odbiorców, bo dokładnie mówią im co mają robić, jak się będą czuć.

A może twoi odbiorcy jeszcze nie wiedzą, że potrzebują zmiany, którą TY im możesz zaoferować. Co wtedy?

Uświadamiaj (to dotyczy wszystkich 3 powyższych punktów).

Czasami to ty uświadamiasz innym, że mają problem, który TY pomożesz im rozwiązać. Click To Tweet

Śmiesznie brzmi? Może tak, ale czyż nie otrzymujemy setek informacji w reklamach jaki jest nasz problem?

Uświadamiaj klientów
Uświadamiaj klientów

– Szara koszula, a nie biała jak u przyjaciółki która używa określonego proszku.

– Nie umiesz przemawiać – my cię nauczymy.

– Nie umiesz być „Perfeckcyjną Panią Domu” – kup książkę.

Tworząc swoje treści będziesz u niektórych wywoływać efekt „Achaaa, nie pomyślałem o tym. To co mam teraz zrobić?”

Jeżeli dojdą już do tego etapu – SPOWODUJ, ŻE BĘDĄ ZAINTERESOWANI twoimi treściami. Bo będą chcieli usłyszeć więcej na ten temat.

Połącz wybrany powód (z powyżej 3 opisanych) w twojej komunikacji z twoim produktem lub usługą.

Jeżeli chcesz być źródłem wiedzy, pokazuj jaką wiedzę posiadasz.

Jeszcze jedna rzecz, która mi się przypomniała.

Jest takie powiedzenie w USA, a ponieważ oddaje to co chcę ci przekazać zacytuję je.

Kiedyś wg zasad starego biznesu mówiono o zasadzie „ABC” czyli „Always Be Close” – czyli nie prezentuj swojej wiedzy innym, nie tłumacz, nie otwieraj się za bardzo. Teraz jeżeli chcesz trafić do swoich idealnych klientów stosuj zasadę „ABV” – „Always Bring Value” – „zawsze oferuj wartość”.

Nie bój się prezentować innym swoją wiedzy, umiejętności. To najlepszy sposób, aby poznali ciebie, aby zobaczyli jaki jesteś, jak możesz im pomóc, zdobędziesz ich zaufanie. Czy pojawią się tacy którym się nie spodobasz? Oczywiście. Ale to oznacza, że nie jest to twój idealny klient. Nie przejmuj się, przyciągaj wartością twoich wymarzonych klientów.

Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.

PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE

Tylko teraz w przedsprzedaży Twoja inwestycja to 127 zł

Podczas szkolenia:

  • DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
  • Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
  • Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
  • Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.

MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest