Marka osobista – 21 kluczowych pytań

To widać na każdym kroku. W obecnej rzeczywistości mediów społecznościowych liczy się dla nas szybkość i efekt. Publikujemy, udostępniamy, komentujemy i tak codziennie, setki komunikatów. Nie zawsze pamiętając o sobie. Nasza marka osobista traci wyrazistość i spójność.

Oglądałam ostatnio dokument o firmie Google. Opowiadał o osobach, którym  zdjęcia i publikacje z przeszłości psują życie, ciągnąc się za nimi wszędzie, konkretnie tam gdzie szukają pracy. W wynikach wyszukiwania Google, te niezbyt reprezentacyjne materiały pojawiają się na pierwszej stronie. Niestety firma ta, nie reaguje na prośby o ich usunięcie. Pomimo nagłaśniania tego typu historii przez media, codziennie widzę  publikacje, posty, filmy, komentarze które obniżają wartość marki osobistej autorów, podważając zaufanie do nich.

Dlatego dzisiejszy post potraktuj poważnie, kimkolwiek jesteś, online czy offline, dbaj o to co masz najbardziej wartościowego: twoją reputację i twoja markę osobistą.

W sieci, szczególnie dbaj o to co masz najbardziej wartościowego: twoją reputację i twoja markę osobistą. Click To Tweet

Czy skutecznie komunikujesz markę osobistą?

Często nie zdajemy sobie sprawy, że inni odbierają ją zupełnie inaczej. Tak naprawdę my mamy tylko wyobrażenie naszej marki osobistej, a jaka jest twoja marka powiedzą ci klienci, współpracownicy, znajomi.

Czy zastanawiałeś się kiedyś, czego ludzie od Ciebie oczekują?

Z czym cię kojarzą? Jaka jest twoja osobista marka?

Z czym powinna być kojarzona?

 

Z czego jesteś znany?

Myślałeś o tym kiedyś? Czy na pewno to, jak chciałbyś, aby cię postrzegali jest tym samym obrazem, który odbiorcy mają w głowie na twój temat?

Uff… dużo pytań.

Ale co z nich wynika już na wstępie?

Trzeba połączyć te dwa obrazy, czyli twój cel jak chcesz być postrzegany i obraz jaki nasi odbiorcy otrzymują.

Kim jesteś, z tym co inni myślą – kim dla nich jesteś.

To co dostarczasz światu, buduje twoją markę.

Komunikaty, które rozsyłasz powinny mieć wartość, jakość i styl. Nie wpadaj w pułapkę publikowania dużej ilości bezużytecznych informacji.

To co dostarczasz światu, buduje twoją markę. Click To Tweet

To teraz czas na sprawdzenie: spójrz na swoje profile.

Wszystkie. Prywatne, zawodowe, firmowe.

Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, YouTube – jaki obraz odbierasz?

Jakie komunikaty wysyłasz do świata poprzez twoje profile społecznościowe?

Może jesteś pozytywnie zaskoczony. Twój obraz jest spójny i od razu można wywnioskować w czym się specjalizujesz, jakie wyznajesz wartości, co dostarczasz światu.

Najczęściej jednak, nie do końca jesteśmy zadowoleni. Mogłoby być lepiej.

Podam ci przykład: mój znajomy mocno promował kiedyś zdrowy styl życia, był trenerem. Obecnie, już od kilku lat prowadzi firmę, ale na spotkaniach większość osób przedstawiała go nadal jako trenera.

Bardzo go to irytowało. Nie było może w tym nic złego, ale czasami tracił przez to ciekawe kontakty, bo ludzie myśleli, że działa w innej branży. Skąd ten obraz powstał w głowach innych?

Okazało się, że na swoich profilach społecznościowych jego komunikaty w 90% związane są nadal ze zdrowym stylem życia, udziałem w maratonach, poradach w tym zakresie.

Rozwiązanie było proste, wystarczyło zmienić proporcje publikowanych komunikatów. Teraz 80% jego postów jest związana z jego obecnymi działaniami zawodowymi, a aktywny styl życia to jedna z jego wartości  i jest przedstawiana jako jeden z elementów jego wizerunku.

Mam też drugi przykład braku spójności w komunikacji.

Czy pani zajmująca się coachingiem, mająca piękny profil na Facebooku, wzmacnia swoją markę? Niestety, nie wtedy, gdy na Instagramie publikuje zdjęcia  z imprez w infantylnych pozach.

Tak, to przykład z życia.

Nasi odbiorcy klikając przechodzą z naszego profilu na stronę www, potem na kolejny profil, czy wszędzie prezentujesz spójny wizerunek i przekaz?

Pamiętaj, że naszymi klientami są osoby podobne do nas. O podobnych wartościach i poglądach. Przyciągaj swoich wymarzonych klientów, także poprzez twoją markę osobistą. Jeżeli chcesz poznać swojego wymarzonego, idealnego klienta przeczytaj ten wpis >>> JAK DOBRZE ZNASZ SWOJEGO KLIENTA? 

Zaufanie potrzebuje czasu.

Aby zbudować zaufanie – potrzeba czasu.

Dlatego nie oczekuj, że swoją markę osobistą zbudujesz w miesiąc.

Zaufanie potrzebuje czasu. Click To Tweet

Dzień po dniu krok po kroku, swoim postępowaniem i komunikatami zbudujesz to o czym mówimy: swoją reputację i zaufanie.

Popatrz na osoby, które odniosły niebywałe sukcesy:

– w dużych korporacjach

– jako liderzy i eksperci (marki osobiste)

– w organizacjach

– w strukturach MLM

Zwróć uwagę: czy do tej pozycji doprowadziły ich przypadkowe zdarzenia lub produkty, które oferowali?

Na pewno nie. To ich wartości, spójność, autentyczność spowodowały, że dotarli tak wysoko. Ich marka osobista.

Dlatego za każdym razem, gdy umieszczasz post w mediach społecznościowych (także na prywatnych profilach), lub gdy publikujesz post na blogu, pamiętaj, w ten sposób utrwalasz swój „pewien” wizerunek. Od ciebie zależy jaki.

Sprawdź: Ile jest promowania produktów na twoich profilach, a ile twojej marki osobistej?

Co o Tobie mówią te wszystkie komunikaty (o Tobie, o twoim charakterze, poczuciu humoru).

Czy nie eksponujesz za bardzo jednego obszaru (np. publikujesz tylko wystylizowane zdjęcia z „kawką”, albo piszesz tylko o swoim hobby, a może skupiasz się tylko na komentowaniu spraw związanych z polityką).

Pomyśl nad swoimi wyróżnikami. Zapisz wszystkie myśli, jakie przyjdą ci do głowy. Poświęć na to trochę czasu. W końcu twoja marka osobista to bardzo ważny element.

Zapraszam na cykl transmisji na żywo pod hasłem #znanamarkaonline – obserwuj moją stronę na Faacebooku FB.COM/joannaceplinbiznes

#1 Po co mi znana marka online?

Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.

PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE

Tylko teraz w przedsprzedaży Twoja inwestycja to 197 zł

Cena regularna : 347 zł

Podczas szkolenia:

  • DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
  • Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
  • Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
  • Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.

MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.

3 komentarze do “Marka osobista – 21 kluczowych pytań”

  1. uwielbiam marki osobiste. jest w nich absolutna moc. uwielbiam wiedzieć, że nazwa firmy to nazwisko. Channel, Wittchen, Kupisz, Blahnik, SJP – moc absolutna. Już samo brzmienie tych nazwisk niesie ze sobą potencjał.

    Odpowiedz
  2. Czasem można się o sobie dużo dowiedzieć, kiedy spojrzymy na siebie z dystansu 😉 może okazać się, że nieświadomie przesyłamy jakieś komunikaty, które warto wyeksponować, a my o tym nie wiemy i niepotrzebnie próbujemy kreować się na kogoś innego?

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest