Dlaczego Linkedin jest ważny dla każdego przedsiębiorcy

Dostęp. Komunikacja. Szybkość.

 400 mln osób na platformie Linkedin to ogromny potencjał dla wszystkich, którzy budują swój biznes, chcą go rozwijać i nawiązywać kontakty. Jest to doskonałe narzędzie uzupełniające działania marketingowe, szczególnie biorąc pod uwagę możliwości wyszukiwarki i korzystania z tej bazy za darmo (w opcji podstawowej).

Mogłabym podać wiele powodów dlaczego Linkedin jest bardzo ważny dla “small biznesu”, ale najważniejsze to:

  1. Łatwość nawiązania kontaktu z ludźmi, do których offline byłoby ci bardzo trudno trafić.

To niesamowite, że dzięki nawiązaniu relacji na Linkedin mogę szybciej umówić się na osobiste spotkanie, niż w tradycyjny sposób. Jeżeli twoim celem jest kontakt z osobami np. z działów marketingu, lub sprzedaży, masz możliwość skorzystania z wyszukiwarki, która pomoże ci szybko wyszukać te kontakty. Co więcej możesz poprzez opcję „wyszukiwanie zaawansowane” wyszukiwać wg. wielu kryteriów.

  1. Możliwość zaprezentowania się przed tak dużą społecznością profesjonalistów.

Jeżeli zadbamy o dobre, wartościowe treści, które zaprezentujemy odpowiednim odbiorcom w odpowiedni sposób, zbudujemy nasz wizerunek, wiarygodność i zaufanie.

Nie skupiaj się tylko na błyszczeniu tzn. nie rób szumu i “marketingu” tylko wokół swojej osoby.

Zatrzymaj się i zastanów: co chcę osiągnąć?

Pamiętaj, że łatwo wpaść w proces „od kliku do kliku”, to moment, gdy zaczynasz z określonym celem, klikasz w linki np. profilu z danej osoby, odwiedzasz strony, czytasz blogi i po pół godzinie nie pamiętasz w jakim celu to robisz i od czego zacząłeś. Po takim schemacie, nie mów, że Linkedin nie działa dla twojego biznesu. Trzymaj się wytyczonego kursu.

Twój podstawowy plan obecności na LinkedIn to:

– wypełniony w odpowiedni sposób profil, tak aby zaprezentować siebie

– budowanie swojej sieci kontaktów, wyszukiwanie odpowiednich osób

– nawiązywanie i rozwój relacji, udział w dyskusjach, komentowanie, udział w grupach.

Linkedin_plan_joannaceplin

 

Czy Linkedin to Facebook dla biznesu?

 Można na to tak spojrzeć, jednak pamiętaj, że nie zbudujesz relacji, jeżeli jedyną twoją aktywnością będzie założenie konta.

To tak jakbyś przyszedł na spotkanie biznesowe, konferencję lub spotkanie networkingowe, usiadł w kącie pokoju, otworzył laptopa i czekał aż inni zaczną do ciebie podchodzić. Postaraj się rozmawiać z innymi tak samo jak na spotkaniu networkingowym lub przyjęciu.

Nie zaczynaj od opowiadania o swoim produkcie, o swojej firmie, o możliwościach rozwoju twojego biznesu. Posłuchaj innych, rozmawiaj na tematy związane z twoim biznesem, ale nie bezpośrednio. Są osoby, które wyczuwają w którym momencie mogę zacząć biznesową rozmowę, ale najpierw przygotowują grunt. Jak? Komentarze, polubienia, gratulacje, rekomendacje – na Linkedin mamy wiele możliwości pokazania swojego zaangażowania. Tak jak na co dzień w kontaktach na żywo, tak samo na Linkedin – tylko tutaj jest szybciej, prościej i wygodniej przypominać się wybranym osobom.

Podtrzymanie kontaktu z osobami poznanymi podczas konferencji, spotkań biznesowych jest o wiele łatwiejsze, jeżeli masz konto na Linkedin i po spotkaniu wyślesz prośbę o dodanie do sieci kontaktów.

Czy wykorzystujesz ten prosty sposób poszerzania twojej sieci połączeń i możliwość bycia na bieżąco?

Jak możesz wykorzystać Linkedin?

 Ta platforma w świetny sposób łączy B2B, mniej działa na B2C. Martwi mnie, że większość z nas patrzy na Linkedin tylko jak na bazę potencjalnych klientów.

A przecież, jeżeli jesteś niedużym producentem np. specyficznych skarpetek dla biznesmenów, pewnie możesz odnaleźć na Linkedin grupę docelową, jednak nie zapominaj, że jest to świetne narzędzie do wyszukania partnerów biznesowych. Dystrybutorzy (np. nawiązanie kontaktów z zagranicznymi dystrybutorami), partnerzy, inwestorzy, wykonawcy, doradcy, konsultanci. Oni mogą polecać ciebie, o ile zbudujesz w nich odpowiedni poziom zaufania i wiarygodności.

Na Linkedin nie skupiaj się na szukaniu klienta docelowego, ale na ogniwach, które pomogą ci rozwinąć biznes na szerszą skalę, na nawiązywaniu kontaktów, które otworzą przed tobą nowe możliwości.

Na Linkedin nie szukaj klienta docelowego, ale ogniw, które pomogą ci rozwinąć biznes. Click To Tweet Na Linkedin skupiaj się na nawiązywaniu kontaktów i nowych możliwościach dla biznesu. Click To Tweet

Najlepiej jeżeli przed podjęciem jakichkolwiek działań przemyślisz następujące rzeczy:

Osiągnięcie jakiego sukcesu (celu) mi pomoże?

Z czym mam problem i jak odnaleźć osoby, które mogą mi pomóc go rozwiązać.

Aby to osiągnąć weź pod uwagę 4 punkty:

  1. Z kim chcę rozmawiać?
  2. Jakie cele chcę osiągnąć?
  3. Kogo chcę wysłuchać?
  4. Jaki komunikat chcę wysyłać?

Do zobaczenia na Linkedin!

Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.

PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE

Tylko teraz w przedsprzedaży Twoja inwestycja to 127 zł

Podczas szkolenia:

  • DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
  • Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
  • Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
  • Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.

MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.

metamorfoza_cover_828x315_jc222

1 komentarz do “Dlaczego Linkedin jest ważny dla każdego przedsiębiorcy”

  1. Dobrze jest się tego nauczyć i konsekwentnie wprowadzać…Podoba się mi pomysł udostępnienia mojego komentarza w innych mediach społecznościowych….

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest