Linkedin – od czego zacząć

Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, Snapchat, Pinterest, Google+ i wiele innych portali społecznościowych. Jest ich tak dużo, że trudno zdecydować się, gdzie warto być w sieci, aby sprzedawać swoje produkty i usługi. Dlatego tak ważne jest, aby przeanalizować, co Twoi odbiorcy robią w Internecie, czego poszukują, gdzie przebywają. Być może okaże się, że jedną z platform, na której powinieneś się znaleźć jest właśnie Linkedin.

Linkedin już dawno przestał być wyłącznie platformą dla poszukujących pracy i szukających pracowników. To też nie tak, że to taki “Facebook dla dorosłych”. Linkedin jest często określany jako platforma dla profesjonalistów. Jej celem jest ułatwienie kontaktów zawodowo-biznesowych pomiędzy jej użytkownikami. Zatem – jak najbardziej nadaje się do tego, by prezentować tu swoją markę, umiejętności oraz doświadczenie.

baner_markaonline

Linkedin – od czego zacząć

Przede wszystkim – od szczegółowego uzupełnienia swojego profilu. Po jego utworzeniu (pamiętaj, aby to było Twoje imię i nazwisko) dodaj swoje zdjęcie. Powinno być ono profesjonalne – niekoniecznie w garniturze, ale zdjęcia z plaży, “słit focie” czy kiepskiej jakości fotografie nie wchodzą w grę. Możesz, podobnie jak na Facebooku, dodać swoje zdjęcie w tle.

Po drugie – dodaj chwytliwy opis z najważniejszymi informacjami i słowami kluczowymi. Jeśli tego nie zrobisz, przy Twoim nazwisku wyświetli się po prostu Twoje stanowisko.

2016-11-29-00_08_20-greenshot

Kolejnym krokiem jest uzupełnienie swojego profilu tak dokładnie, jak tylko się da. To czyni Cię wiarygodnym w oczach Twoich potencjalnych partnerów biznesowych. Oczywiście, nie musisz uzupełniać swojego profilu informacjami o myciu okien w czasie studiów. Chodzi tutaj o informacje, które uwiarygodnią Cię w oczach odbiorców, pokażą Twoje doświadczenie. Swój profil możesz uzupełnić poniższymi informacjami:

  • wykształcenie
  • doświadczenie zawodowe
  • zainteresowania
  • umiejętności
  • wolontariat (oraz doświadczenie w tym zakresie)
  • organizacje
  • wyróżnienia i nagrody
  • wyniki testów
  • kursy
  • patenty
  • ważne dla mnie akcje
  • projekty
  • publikacje
  • certyfikaty
  • podsumowanie
  • wskazówki dotyczące nawiązania kontaktu.

Zastanów się, jakie informacje będą przydatne z punktu widzenia Twojego partnera biznesowego. Co innego będziesz przedstawiać, kiedy szukasz nowej pracy na etacie, a co innego, kiedy promujesz własny biznes. Zakładając profil (lub aktualizując go) nie zapomnij o zmianie adresu URL Twojego profilu na taki, który będzie zawierał Twoje imię i nazwisko. Zrobisz to edytując profil i klikając w link pod zdjęciem. [Jak to zrobić krok po kroku przeczytasz TUTAJ]

Linkedin spersonalizowny link

Kontakty na Linkedin

Linkedin umożliwia pobranie kontaktów z książki adresowej już od pierwszego momentu, kiedy założysz tu konto. Zwróć jednak uwagę, czy na pewno zależy Ci na szerokiej grupie znajomych. Działanie Linkedin polega bowiem m.in. na tym, że jego użytkownicy mogą się powoływać na znajomość z Tobą w kontaktach z innymi. Warto się zatem zastanowić nad tym, kto znajduje się gronie naszych znajomych.

2016-11-29-00_12_21-greenshot

Rekomendacje i umiejętności

Rekomendacje to istotny element na Linkedin – świadczą o Tobie i Twojej marce. Aby poprosić kogoś o rekomendację, należy edytować swój profil i rozwinąć “V”, gdzie znajdziesz opcję “Poproś o rekomendację”. Możesz tu także udzielić rekomendacji innym osobom.

Biznes opiera się na rekomendacjach Click To Tweet
Swoje umiejętności możesz wyszczególnić edytując profil. Dodajesz je spośród dziedzin dostępnych, gdy wpisujesz początkowej litery nazwy umiejętności. Twoi znajomi z Linkedin mogą potwierdzać Twoje umiejętności klikając ”+” przy ich wyszczególnieniu na Twoim profilu.

2016-11-29-00_09_55-greenshot

Twoja aktywność na Linkedin

Podobnie, jak w przypadku innych platform społecznościowych, na Linkedin chodzi o to, aby utrzymywać kontakt z innymi. Służy temu “aktualizacja statusu”, czyli odpowiednik tablicy na Facebooku. Masz również możliwość korzystania z “Linkedin Pulse”, czyli rodzaju bloga, na którym możesz publikować dłuższe treści tzw. Publikacje. Wyświetlają się one na Twoim profilu i pozytywnie wpływają na Twój wizerunek. Poniżej przykłady publikacji na profilu Tonego Robbinsa.

zrzut-ekranu-2016-11-29-11-31-06

… i jeszcze grupy

Tutaj także, na zasadach podobnych do działania Facebooka, możesz tworzyć grupy i w nich uczestniczyć. Grupy odnajdziesz w zakładce “Zainteresowania” na głównym pasku Twojego profilu. Kliknij “Odkryj”, aby wyszukać interesujące Cię grupy. Możesz je również znaleźć wpisując słowo kluczowe w okno wyszukiwarki na stronie głównej Linkedin i zaznaczając “Grupy” w rozwijanym pasku po jego lewej stronie. Uczestnicząc w grupach masz możliwość rozwijania swojej sieci kontaktów, dotarcia do swoich potencjalnych klientów lub partnerów biznesowych. Dzięki udziale w dyskusjach, polecaniu czy pomaganiu kreujesz swój wizerunek jako eksperta w określonej dziedzinie.

Profil firmowy na Linkedin

Jeśli chcesz stworzyć profil firmowy na Linkedin, wystarczy w zakładce “Zainteresowania” wybrać “Firmę”, kliknąć “Stwórz” w oknie “Stwórz swoją stronę firmową” i uzupełnić dane kontaktowe i nazwę firmy. Co da Ci strona firmowa? Pozwoli innym poznać Twoją markę oraz produkty i usługi, które oferujesz. Być może dzięki niej zdobędziesz nowych pracowników, którzy za pośrednictwem Linkedin będą ubiegać się o pracę u Ciebie. W końcu, jak wszystkie działania w mediach społecznościowych, służy ona kreowaniu wizerunku marki w sieci. Na stronie firmowej możesz zamieszczać informacje o nowościach, działaniach Twojej firmy, poszukiwaniu pracowników. 

Kilka rad na koniec

Stworzenie samego profilu na Linkedin to nie wszystko. [Dlaczego Linkedin jest ważny dla każdego przedsiębiorcy – przeczytasz TUTAJ] Podobnie, jak w przypadku pozostałych platform, konieczna jest tu aktywność i przemyślane działanie. Zastanów się nad tym, co Cię wyróżnia, do kogo kierujesz swoje treści i czego powinny one dotyczyć. Występuj w roli eksperta w Twojej dziedzinie i bądź użyteczny dla innych – zarówno w grupach, w prezentowanych treściach, jak i w indywidualnych kontaktach. Zadbaj o rekomendacje Twojej osoby, jednocześnie doceniając innych.
Pamiętaj – posiadanie profilu na jakiejkolwiek platformie społecznościowej wymaga zaangażowania czasu i wysiłku w tworzenie treści.

 

Jeżeli czujesz, że Twoje działania w mediach społecznościowych

nie przynoszą zamieszonych rezultatów, spotkajmy się na szkoleniu 

“Ty i Twoja marka Online”.

Skorzystaj i kup bilety w przedsprzedaży!

Zobacz jak wyglądało w Warszawie:

 

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest