Rozwijasz swój biznes? Zastanawiasz się, czy Instagram jest dobrym miejscem żeby zacząć prowadzić swoje działania? A może masz już tam konto, ale nie wiesz czy wykorzystujesz cały jego potencjał?
Zachęcam Cię do obejrzenia poniższego materiału wideo, w którym omawiam 6 korzyści, dlaczego warto mieć konto biznesowe na Instagramie oraz jak je wykorzystać, aby zwiększyć sprzedaż! Pod filmem znajdziesz opisane kluczowe punkty.
Konto biznesowe na Instagramie – 6 powodów, dla których warto je mieć
Instagram ma niesamowite tempo wzrostu! Jego funkcje i coraz nowsze możliwości sprawiają, że bardzo lubimy tam przebywać. Jest prosty i przyjemny w użytkowaniu i na tym polega jego siła. To prosta aplikacja na smartfony, a jak wiesz (i co często podkreślam na moich szkoleniach), coraz więcej czasu spędzamy właśnie z tym urządzeniem.
Obecnie jest tam już 6 milionów użytkowników w Polsce i liczba ta cały czas się zwiększa. I to jest argument do tego, aby zacząć zastanawiać się, czy nasze działania na tej platformie nie powinny wyglądać bardziej profesjonalnie.
Ta aplikacja zaczyna stawać się obowiązkowym miejscem do działań wizerunkowych i biznesowych, szczególnie dla biznesów lokalnych (restauracji, szkół językowych, zakładów rzemieślniczych, salonów, sklepów internetowych i przede wszystkim dla małych firm, marek osobistych, trenerów, coachów, konsultantów, autorów (restauracje, sklepy, porady prawne, dietetyczne itp.). Jak sam widzisz Instagram jest bardzo atrakcyjnym miejscem do tego, żeby pozyskiwać nowych klientów, ale oczywiście trzeba mieć odpowiednią strategię do działania!
Jeżeli zastanawiasz się gdzie i w jaki sposób pozyskiwać nowych klientów, Instagram jest coraz bardziej atrakcyjnym miejscem. Tylko uwaga – trzeba to robić z głową. To znaczy ze strategią. Bo z samych serduszek nie wyżyjesz.
O budowaniu samej strategii mówię podczas mojego szkolenia stacjonarnego “Ty i Twoja marka online”, ale dziś przedstawię Ci 6 korzyści, dla których warto mieć konto biznesowe na Instagramie.
1. Możliwość tworzenia reklam
Prywatne konto możesz przekształcić w konto biznesowe na Instagramie w ustawieniach. Dzięki temu, że zmienisz konto prywatne na biznesowe, połączysz się z kontem firmowym na Facebooku. Jednocześnie otrzymasz możliwość (poprzez menedżera reklam) publikowania reklam zarówno na tablicy głównej oraz w relacjach na Instagramie. Relacje (czyli Stories) są świetnym sposobem na utrzymywanie kontaktu z Twoimi odbiorcami, a do tego reklamy w Stories są jeszcze bardzo tanie!
2. Możliwość monitorowania statystyk
Każdy biznes powinien interesować się cyferkami. Dzięki statystykom na Instagramie możesz zobrazować sobie to, czy dane treści na Twoim profilu są dla Twoich odbiorców interesujące, które treści komentują, jakie mają pytania. To są bardzo ważne informacje zwrotne dla Twojego biznesu. Obserwuj je!
3. Możliwość oznaczania produktów na zdjęciach
To niesamowita korzyść! Dzięki tej funkcji możesz na zdjęciach oznaczyć swoje produkty i poprzez aktywne linki skierować odbiorców do Twojego sklepu lub na stronę sprzedażową. Pamiętaj, że na Instagramie jest tylko kilka miejsc, gdzie możesz umieścić aktywne linki, m.in.:
- w Twoim BIO,
- w Stories (powyżej 10 tys. fanów).
Całą funkcję przygotowania sklepu na Facebooku i Instagramie, omawiam w kursie “Instagram dla biznesu i marki osobistej”.
4. Dodatkowe funkcje w bio
Bio – to element widoczny po wejściu do profilu dowolnego użytkownika. Najczęściej w bio umieszcza się krótki opis swojej osoby. W tym elemencie możemy również wrzucić linki do innych naszych stron.
Zamieniając profil na biznesowy, łączysz konto Instagrama z kontem firmowym na Facebooku. Dzięki czemu Instagram zaciąga informacje kontaktowe i w Twoim bio pojawiają się dodatkowe elementy takie jak “Wyślij e-mail ” lub “Lokalizacja”, czy przycisk “Jak dojechać”. Uwzględnij tę funkcję w swoich wezwaniach do działania!
5. Relacje czyli instastories
Tę opcję masz również na osobistym profilu, ale prowadząc konto biznesowe na Instagramie możesz je maksymalnie wykorzystać. To, co oferują Ci relacje i jak możesz je wykorzystać do promowania Twojego biznesu omawiam w oddzielnym wideo. KLIKNIJ W PONIŻSZY BANER i obejrzyj!
6. Popularność Instagrama ciągle rośnie
Coraz więcej osób korzysta z Instagrama prywatnie, ale odwiedzając różne miejsca, oznacza się w nich. Jeżeli ktoś oznacza się w Twoim lokalu, inni mogą dotrzeć poprzez jego zdjęcia albo poprzez hashtagi których użył. Zastanów się, czy efekt jaki te elementy przynoszą nie jest wart tego, aby poświęcić więcej czasu na działania biznesowe na Instagramie?