Jak rozwijać biznes – komunikacja online

Czy pomyślałeś kiedyś o tym, jak wspaniałym rozwiązaniem byłoby zastosowanie gotowego schematu pozyskiwania klientów i zwiększania sprzedaży przez Internet?

Szkoliłam niedawno grupę przedsiębiorców chcących rozwinąć swój biznes poprzez działania online.

Myśleli, że sprzedaż online to taka prosta sprawa.

Niestety, tak naprawdę jest to bardzo trudne.

Szczególnie, gdy jesteś na początku drogi i musisz wszystko robić sam.

Czujemy się zagubieni, staramy się podpatrywać innych, trochę po omacku próbujemy wdrażać niektóre elementy.

Profile społecznościowe, blog, reklamy, SEO, tunele sprzedażowe.

Ilość tematów, które trzeba zgłębić przytłacza.

A teraz jeszcze dochodzą transmisje na żywo!

Dlatego postanowiłam, uporządkować to wszystko w system kroków.

Ten system to CYKL 7 KROKÓW, czyli taka rama pozwalająca odnaleźć się w tym chaosie i uporządkować nasze działania. Składa się z 7 punktów, które nazwałam krokami. Kroki te należy realizować w określonej kolejności. Tak jak muzyk powinien grać nuty w określonym porządku, abyśmy mogli usłyszeć piękną melodię, tak Cykl 7 kroków, trzeba również realizować krok po kroku, aby widzieć efekty.

CYKL 7 KROKÓW to proces budowania wpływu. Click To Tweet

Zacznij od TREŚCI

Nie masz co odkładać tego na później, zacznij od dziś.

Hasło, którym staram się zmotywować osoby takie jak TY do działania to:

Zamiast konsumować cudze, twórz swoje treści. Click To Tweet
joannaceplin-zamiast
Angażujące treści Joanna Ceplin

Czyli zamiast poświęcać godziny (codziennie!) na bezsensowne przeglądanie postów na Facebooku, twórz swoje treści i buduj markę.

Poprzez aktualne, wartościowe treści możesz zatrzymać klienta na dłużej. Możesz zdobyć jego zaufanie, zainteresować go, pokazać obszar w którym się specjalizujesz. Jak inaczej potencjalny klient ma się przekonać do twoich produktów? Może twoja konkurencja jest bardziej wiarygodna, bo dba o jakość swoich treści. To co – czas zmienić podejście?

Uwaga: bez jasnej, udokumentowanej strategii, będziesz tracić czas i pieniądze.

 

Raport Content Marketing Institute wykazał, że tylko 35% marketerów B2B posiada strategię w tym obszarze.

To badanie jest skierowane do większych firm, a więc można się spodziewać, że dla mniejszych przedsiębiorstw, odsetek ten jest dużo niższy.

Odbiorcy nie znają twoich produktów? Raczej nie będziesz mieć wielu transakcji.

Oczywiście są dziesiątki sposobów na dotarcie do twoich wymarzonych klientów, ale ty musisz skupić się na tym co jest najlepsze dla twojego biznesu. Jeżeli prowadzisz niewielki biznes, dopiero zaczynasz, jesteś specjalistą w jakiejś dziedzinie, dotarcie i zainteresowanie klientów poprzez działania online to często najbardziej ekonomiczne rozwiązanie.

Niestety, strategia pt. „będę wszędzie” nie zawsze będzie efektywna i rzadko kto może sobie na nią pozwolić. Warto skupić się na jednym obszarze i maksymalnie na nim działać.

Ludzie kupują od osób (marek), które znają i lubią. Click To Tweet

Pamiętaj o tym tworząc treści.

Prowadzisz firmowy profil na Facebooku, poświęcasz na to wiele czasu i pieniędzy, a efekty są marne?

Przeanalizuj:

  1. Ilu osobom Facebook wyświetla Twoje komunikaty? Jaką masz strategię, aby skierować te osoby na twoją stronę www? Jak chcesz zachęcać odbiorców do odwiedzania twojej strony?

Wyobraź sobie, że otwierasz nowy sklep w twoim mieście. Wszyscy o nim mówią! Wzbudza niesamowite zainteresowanie, jest powodem wielu dyskusji. Niestety, Twój biznes stoi w miejscu.  Z tych rozmów i szumu nic nie wynika. Dopóki te osoby nie odwiedzą twojego sklepu i nie kupią Twoich produktów, nie masz efektów w postaci kasy w kasie.

Media społecznościowe właśnie tak działają! Są świetne do rozmów na temat twojego sklepu, twoich produktów, ale efekt, czyli działanie klienta następuje na twojej stronie. Jak go tam przyciągasz? Jakie masz pomysły na kierowanie ruchu do odpowiednich miejsc w twoim „domu”?

Odwiedzający twoją stronę, który ma już pewną relację z Tobą dzięki dialogowi w mediach społecznościowych, jest wart o wiele więcej niż osoba pojawiająca się tam z przypadku. To dlatego taki nacisk kładę na budowanie relacji w mediach społecznościowych, bo właśnie ten element jest często decydujący w momencie podejmowania decyzji zakupowych.

  1. Publikujesz treści, ale nikt nie komentuje, nie angażuje się, nie odczuwasz wpływu tych działań na Twój biznes A może nie masz efektów, ponieważ dostarczasz złe treści do złych osób?

Polecam, przeczytaj mój post: Jak dobrze znasz swojego klienta? 30 pytań pomocniczych.

joannaceplin-pdfklient30pytan

 

Przeanalizuj kim jest twój wymarzony klient, jego marzenia i problemy. Pobierz 30 pytań i sprawdź czy twoje działania odpowiadały na jego pytania.

 

 

Lista mailingowa – po co?

Śmierć maila, ogłosiło już wiele osób. Uwierz mi to nadal jedna z najskuteczniejszych form dotarcia do osób zainteresowanych naszymi produktami. Poza tym każdy już zauważył, że post opublikowany na Facebooku widzi kilka procent odbiorców. Gdy wysyłam maila, te wskaźniki są dużo wyższe.

Dodatkowo, post na Facebooku można porównać do bilboardów, które mijasz na drodze jadąc samochodem. Niby na nie zerkasz, ale się przy nich nie zatrzymujesz.

Mail, to taki bilboard przy którym twój odbiorca zatrzymał się!

No i jeszcze jedna sprawa, platforma społecznościowe to nie twój kawałek podłogi. To nie twój dom. To wynajęty pokoik. Inni dyktują warunki. Pomyśl, co jest ważniejsze: pozyskanie nowych gości na TWOJEJ liście mailingowej, czy nowe osoby na profilu społecznościowym (którego właścicielem tak naprawdę jest ktoś inny).

Ok. Kierujesz ruch do twojego domku (strony www). Widzisz, że przynosi to większe efekty, ale 70% odwiedzających już nigdy na Twoją stronę nie powraca. Pomyśl, jak idealnie byłoby budować relację z tymi osobami. To właśnie jest moment, kiedy dociera do nas, że budowanie listy mailingowej to bardzo ważny element tej całej układanki.

Zadbaj o pozyskanie adresów mailowych od osób zainteresowanych twoją ofertą! O wiele więcej kosztuje pozyskiwanie nowych odwiedzających, niż zatrzymanie na dłuższą chwilę osób, które już trafiły na Twoją stronę.

Każdy adres e-mail jest okazją do sprzedaży, ale UWAGA: to nie znaczy, że trzeba wysyłać tylko maile z ofertami i promocjami. Najbardziej efektywny e-mail marketing to seria wiadomości zawierających wartościowe informacje np. ekspertyzy, porady, newsy, rozrywkę itp. Systematyczność w dostarczaniu tych wiadomości, powoduje, że jesteśmy obecni w głowach naszych odbiorców. Dzięki temu, łatwiej doprowadzić to transakcji.

Budowanie relacji? Ja chcę tylko sprzedawać.

Media społecznościowe mają wiele zastosowań, ale jednym z najważniejszych jest budowanie relacji. To tutaj możesz angażować odbiorców, przyciągać ich uwagę i wzmacniać zaufanie do twojej marki.

W mediach społecznościowych nie sprzedajesz. Informujesz, dajesz wartość i kierujesz do twojej strony www.

Jeżeli odbiorca jest gotowy, dochodzi do transakcji. Jeżeli nie, powinieneś zadbać o tą relację. Systematyczność, znajomość potrzeb klienta, możliwość wysłania do niego maila, to kolejne kroki pogłębiania relacji.

Codziennie umieszczam posty z nową ofertą, dlaczego nie sprzedaję?

Już ustaliliśmy, że działania w mediach społecznościowych powinny prowadzić do rozwijania relacji. Relacja i zaufanie prowadzą do działania (odwiedzin na stronie, zadania pytania), a działanie prowadzi do sprzedaży. Raczej nie czujesz się komfortowo, gdy ktoś w drugiej minucie spotkania chce sprzedać swój produkt. Tak samo, nie zakładaj, że twój każdy post będzie sprzedawał.

Realizacja całego CYKLU, pozwala zarówno poznać klienta i jego potrzeby, dotrzeć do właściwych osób, zbudować relację i zainteresować ofertą, a na końcu zrealizować sprzedaż.

Chociaż sprzedaż nie jest ostatnim krokiem w Cyklu 7 kroków, jest ważnym elementem, bo od tego właśnie zależy rozwój naszego biznesu.

Komunikacja online jest w dzisiejszych czasach podstawową umiejętnością, którą powinien posiadać każdy przedsiębiorca. Dzięki tej komunikacji buduje wizerunek swojej marki, tworzy więź z odbiorcami i przekształca ich w swoich klientów. W komunikacji potrzebne są treści, którymi zaangażujesz swoich odbiorców i spowodujesz, że będą do Ciebie wracać.

Jeżeli czujesz, że nie osiągasz w mediach społecznościowych zamierzonych efektów, zapraszam Cię na całodniowe szkolenie pt.

PROJEKT METAMORFOZA – TY I TWOJA MARKA ONLINE

Tylko teraz w przedsprzedaży Twoja inwestycja to 147 zł

Podczas szkolenia:

  • DOWIESZ SIĘ, od czego zacząć i co zmienić, aby Twoja METAMORFOZA od razu zadziałała.
  • Omówimy najważniejsze kroki na platformach: Facebook, LinkedIn, Instagram
  • Poznasz zasady BUDOWANIA RELACJI z klientem poprzez media społecznościowe.
  • Nauczę Cię, jak PROWADZIĆ PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE, aby przyciągały wymarzonych klientów.
  • Poznasz SEKRETY budowania marki osobistej w mediach społecznościowych.

MOJE WSKAZÓWKI ZMOTYWUJĄ CIĘ DO DZIAŁANIA I SYSTEMATYCZNOŚCI.

Zobacz jak to wyglądało w Warszawie:

www-markaonline3

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest