Jak zbudować wiarygodną markę eksperta

Zastanawiasz się jak zbudować wiarygodną markę eksperta? Jakie działania podjąć, żeby wzmacniać swoją wiarygodność i zwiększać zaufanie klientów? Jakie korzyści dla biznesu przyniesie Ci posiadanie marki eksperta? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w artykule, do którego serdecznie Cię zapraszam.

Wiesz, co dzisiaj jest jednym z kluczowych elementów awansu i rozwoju biznesu? To budowanie rozpoznawalnej marki osobistej. Jeszcze kilka lat temu moi klienci zastanawiali się, czy naprawdę warto podejmować wysiłki i pracować nad swoją silną marką eksperta. Dzisiaj już mało kto ma wątpliwości. Warto podjąć jak najszybciej stosowne kroki i mądrze zarządzać swoją marką i budować wizerunek.

Jak zbudować wiarygodną markę eksperta

Być może jesteś osobą, która wciąż sceptycznie podchodzi do budowania swojej marki eksperta. Po pierwsze, kojarzy Ci się z wyskakiwaniem z lodówki, a po drugie z tworzeniem nieskończonej ilości treści, artykułów, postów, video, które w efekcie nie przynoszą rezultatu. Jednak budowanie marki eksperta ma sens i dostarcza konkretne profity. Co ciekawe wcale nie wymaga dużych inwestycji finansowych, a istotnie zwiększa wartość postrzeganą – silnej marce osobistej jesteśmy skłonni zapłacić więcej niż tym osobom, które jej nie mają.

Jakie korzyści niesie znana i ceniona marka eksperta:

  • zwiększa zaufanie i szacunek klientów, zarówno do eksperta, jak i firmy, w której pracuje,
  • przyciąga nowych klientów,
  • zwiększa przychód firmy, w której pracuje ekspert,
  • wyróżnia na tle konkurencji,
  • daje możliwość nowych źródeł przychodów,
  • zwiększa rozpoznawalność i autorytet,
  • skraca proces sprzedażowy,
  • ułatwia docieranie do nowych osób,
  • pozwala zwiększyć marżę.

Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


Co jest kluczowe w budowaniu marki eksperta

Aby zbudować wiarygodną markę eksperta trzeba przejść proces, który wymaga czasu, zaangażowania, dbałości o detale oraz przemyślanej strategii. Tutaj nie ma drogi na skróty. Co więcej, liczy się pomysł na siebie i cierpliwość w realizacji celu.

Ważne jest dbanie o tzw. punkty styku. Odbiorcy muszą zaufać, że jesteś odpowiednią osobą na odpowiednim miejscu.

Jakie działania najbardziej wzmacniają markę osobistą:

  • content marketing i dzielenie się wiedzą np. pisanie bloga, nagrywanie podcastu,
  • aktywna komunikacja w mediach społecznościowych,
  • profesjonalna strona internetowa,
  • wystąpienia na wydarzeniach,
  • własne usługi np. konsultacje, mentoringi,
  • pisanie książek,
  • wystąpienia w mediach,
  • sesje zdjęciowe,
  • tworzenie kursów online,
  • własne produkty fizyczne.

Jak widać to, co pomoże Ci najbardziej to tworzenie treści i komunikacja online. Content, content i jeszcze raz content.

Od czego zacząć budowanie wiarygodnej marki eksperta

Na początku drogi najważniejsze jest znać odpowiedź na jedno pytanie: dlaczego zależy mi, aby ludzie postrzegali mnie jako eksperta?

Jeśli umiesz odpowiedzieć na nie bez trudu, to świetnie. Jeśli nie przychodzi Ci to łatwo, oto kilka podpowiedzi:

  • zależy Ci na odpowiedniej pozycji w Twojej branży,
  • chcesz być zapraszany na konferencje i występować publicznie,
  • zależy Ci na karierze w telewizji,
  • marzysz o wydaniu swojej książki,
  • myślisz o stworzeniu platformy z kursami online.

Każdy powinien zastanowić się, jaki ma cel w budowaniu wiarygodnej marki eksperta.

Zanim zaczniesz przechodzić cały ten proces, przeanalizuj i odpowiedz na kolejne cztery pytania:

  1. Czy Twoja grupa odbiorców aktywnie poszukuje rozwiązań, oferowanych przez Ciebie?
    Warto się nad tym zastanowić, zanim zaczniesz działać. Badanie rynku pomoże Ci oszacować, czy w Twojej branży jest miejsce na kolejnego eksperta i czy znajdą się klienci, którzy zapłacą za Twoje produkty lub usługi i jakiego rzędu to będą kwoty.
  2. Czy rozwiązujesz problem, który jest dla Twoich odbiorców ważny?
    To bardzo ważne pytanie. Przeanalizuj problemy Twoich potencjalnych klientów i zastanów się, czy faktycznie masz dla nich rozwiązanie. Musisz sięgnąć do najgłębszych problemów, takich, które mogą spędzać sen z powiek. W innym wypadku klienci mogą nie czuć potrzeby skorzystania z Twoich usług.
  3. Czy sprawdziłaś konkurencję?
    Wiesz już komu, w czym pomagasz, jakie produkty i usługi oferujesz. Czas sprawdzić konkurencję, która pomaga w tym samym obszarze. Warto wiedzieć jakie usługi i produkty oferuje, w jaki sposób je prezentuje, jaką ma obsługę klienta itp. To jest bardzo ważne zadanie, żeby sprawdzić dokładnie niszę, w której chcesz działać.
  4. Czy za trzy, pięć lat nadal będziesz działać w tym obszarze?
    Zastanów się, czy za trzy, cztery, pięć lat, nadal chcesz być ekspertem w tym obszarze. Wiem, że nikt z nas nie jest w stanie przewidzieć przyszłości, ale warto sobie tę przyszłość wyobrażać i wizualizować. Takie spojrzenie w przyszłość pomaga nam często zmodyfikować ścieżkę. To, co na początku wydawało się atrakcyjne, w perspektywie długiego czasu może okazać się nudne i niewarte naszego czasu.

Mam nadzieję, że przybliżyłam Ci zarówno korzyści z budowania marki eksperta, jak i obszary, które warto przeanalizować na początku tej drogi.


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest