JAK ZBUDOWAĆ SILNĄ MARKĘ ONLINE?

Rozwijając biznes, zaczynamy zastanawiać się, jak zbudować silną markę online. Dopiero w momencie, gdy zaczynamy prowadzić działania w mediach społecznościowych, zauważamy, że to wcale nie jest łatwy proces. Od razu chcemy, aby przynosiły one nowych klientów i generowały sprzedaż. Aby zbliżyć się do osiągnięcia założonych celów, warto poznać CYKL 7 KROKÓW, o którym często wspominam na moim blogu, ale również w mojej książce “Uwierz w swoją markę online”.

Jesteś ciekawy, jakie kroki warto wziąć pod uwagę prowadząc działania w mediach społecznościowych? Obejrzyj poniższy materiał wideo i zacznij wdrażać je w życie!

Jeżeli nie możesz w tej chwili obejrzeć tego materiału lub po prostu chcesz o nim przeczytać, pod filmem znajdziesz jego streszczenie.

Jak zbudować silną markę online – krok po kroku

Cykl 7 kroków to rama, którą stworzyłam po to, aby ułatwić Twoje funkcjonowanie w mediach społecznościowych. Należy jednak pamiętać, że warto te kroki realizować w odpowiedniej kolejności, aby zbudować silną markę online. Poniżej opisuję kilka zagadnień, które powinny Cię zainteresować, a być może także skłonią Cię do tego, aby sięgnąć po książkę “Uwierz w swoją markę online”.

Krok 1 – POZNAJ SWOJEGO KLIENTA I GRUPĘ DOCELOWĄ

Hasło, którym staram się zmotywować osoby takie jak TY do działania to: Zamiast konsumować cudze, twórz swoje treści.

Czyli zamiast poświęcać godziny (codziennie!) na bezsensowne przeglądanie postów na Facebooku, twórz swoje treści i buduj markę. I mówię to w kontekście Twojej marki osobistej, jak i biznesowej. Poprzez aktualne i ciekawe dla Twoich odbiorców treści, możesz swojego odbiorcę zatrzymać na dłużej. Możesz zdobyć jego zaufanie, zainteresować go, pokazać obszar w którym się specjalizujesz. Dzięki temu zbudujesz z nim relację, będzie chętniej zaglądać na Twoje profile, a przede wszystkim Twoja marka będzie bardziej zapamiętana.

Zamiast konsumować cudze, twórz swoje treści. Click To Tweet

Krok 2 – DOBRA STRATEGIA

Bez dobrej strategii będziemy marnować czas i pieniądze. Raport Content Marketing Institute wykazał, że tylko 35% marketerów przygotowuje strategię! To badanie jest skierowane do większych firm, a więc można się spodziewać, że dla mniejszych przedsiębiorstw odsetek ten jest dużo niższy. Twoja strategia jest bardzo ważna! Szerzej opisuję ją w mojej książce, aby pomóc Ci uporządkować Twoje działania i stworzyć odpowiednią strategię na kolejne miesiące.

Czy Twoje treści na pewno przekierowują ruch Twoich odbiorców do Twojego domku w sieci, czyli np. na stronę internetową, blog lub do sklepu? Media społecznościowe mają dokładnie pełnić tę rolę, czyli kierować odbiorców do miejsc, gdzie przedstawiasz swoje produkty lub usługi. Są świetnym miejscem do prowadzenia rozmów, dyskusji, wymiany poglądów, ale nie możemy zapominać o tym, aby kierować z ich do naszych miejsc w sieci, albo… zbierać adresy mailowe!

jak zbudować markę online

Krok 3 – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE TO WYNAJĘTY KAWAŁEK PODŁOGI

Nie masz wpływu na to, co stanie się z platformami społecznościowymi w najbliższym czasie. Warunki ich funkcjonowania mogą ulec zmianie. Dlatego Ty powinieneś zadbać o to, aby zbierać adresy mailowe swoich klientów, po to, aby budować własną bazę odbiorców. Ja wiem, że ‘śmierć maila’ ogłosiło już dużo osób, ale to naprawdę działa! Jeżeli poznasz swoich klientów, to nie tylko Twoje treści będą dobre, ale i newslettery będą świetnie budowały relacje z nimi!

Post na Facebooku można porównać do billboardów, które mijasz na drodze jadąc samochodem. Niby na nie zerkasz, ale się przy nich nie zatrzymujesz. Mail, to taki billboard przy którym zatrzyma się Twój odbiorca!

 

O JAKICH KROKACH CYKLU PRZECZYTASZ JESZCZE W KSIĄŻCE?

Mówiłam teraz o relacji, zaufaniu i o tym także znajdziesz informacje w książce. Opisuję jak prowadzić grupy na Facebooku, transmisje na żywo. To wszystko jest bardzo ważne, ponieważ suma tych działań prowadzi do tego, że Twój odbiorca o Tobie pamięta i dużo bardziej Ci ufa.

“Uwierz w swoją markę online i rozwijaj swój biznes” to książka, w której dokładnie omawiam jakie działania, i w jakiej kolejności warto wykonywać.

Komunikacja online jest dzisiaj najważniejszą umiejętnością, jaką powinien posiadać każdy przedsiębiorca. Dzięki niej zbudujesz wizerunek swojej marki, więź ze swoimi odbiorcami i przekształcasz ich w klientów.

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest