Jak zbudować dochodową markę online w 2022 roku

Chcesz poznać sprawdzone kroki jak zbudować w 2022 roku dochodową markę online, nawet gdy masz małą społeczność? Świetnie się składa, bo w tym materiale wszystko Ci wyjaśnię. Już nie będziesz mieć żadnych obaw, bo zdradzę Ci 5 najważniejszych kroków oraz przestrzegę przed pewnymi błędami. Zapraszam Cię do obejrzenia materiału wideo oraz do przeczytania posta.

W pierwszej kolejności obejrzyj wideo, a później przeczytaj tekst. Zapraszam.

Jeśli chcesz zbudować dochodową markę online tych błędów nie popełniaj

Zanim zaczniemy omawiać kroki do zbudowania naprawdę silnej marki, która będzie przyciągać odpowiednich obserwatorów, angażować ich i zamieniać w klientów, rozprawmy się z pewnymi błędnymi założeniami:

  1. Bardzo częstym błędem jest myślenie, że marka to logo, awatar ze zdjęciem albo kolory, których używasz na grafikach. Owszem, to ważne elementy brandingu, ale to nie stanowi o sile Twojej marki osobistej.
  2. Drugi błąd to zakładanie, że markę osobistą masz, gdy wokół Ciebie zgromadzi się ogromna społeczność. Mam nadzieję, że Ty już wiesz, że wielka społeczność wcale nie jest wyznacznikiem przyciągającej i magnetycznej marki.

W tym materiale wyjaśnię Ci wszystkie najważniejsze kroki, które składają się na to, że Twoja marka osobista jest silna, angażująca i można jej zaufać.


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


5 kroków do zbudowania dochodowej marki online

Tworząc ten materiał miałam jeden cel – opowiedzieć Ci jak prowadzić swoje działania, aby zdobyć zaufanie odbiorców i dzięki temu zbudować rozpoznawalną, silną i dochodową markę online. Naszym celem jest zbudowanie marki, która ma wpływ na swoją społeczność.

Krok 1 – Nie skupiaj się na dużej liczbie odbiorców

Ważne jest to, abyś nie skupiał się na dużej liczbie fanów, a na jakości Twoich relacji z odbiorcami.

Ten krok chcę Ci wyjaśnić na podstawie zasady opisanej w książce Timothy Ferrissa „Narzędzia tytanów”. To zasada 1000 prawdziwych fanów, która mówi o tym, że każdy przedsiębiorca, twórca, osoba wykonująca niezależny zawód potrzebuje 1000 zaangażowanych fanów, aby osiągać wpływ. Tacy prawdziwi fani, obserwujący Cię codziennie, będą w pierwszej kolejności Twoimi klientami, pierwszymi na liście osób zainteresowanych, będą Cię bronić w sytuacjach kryzysowych i pomagać, jeżeli sytuacja będzie tego wymagać. To osoby, które Cię lubią, wierzą w to, co mówisz, ufają Ci i mają podobne poglądy.

Mam w swojej społeczności osoby, które reagują na moje posty i Stories, zawsze zapisują się na szkolenia, czytają newslettery i posty blogowe. Na tym mi właśnie zależy. Ten 1000 fanów to wartość umowna, możesz mieć 200 lub 500 zaangażowanych odbiorców i już dzięki temu rozwijać z sukcesem swoją dochodową markę online.

Krok 2 – Bardzo dobrze poznaj swoich odbiorców

Jeżeli brałeś udział w moich szkoleniach, to już wiesz, jak duży nacisk kładę na dokładne określenie KOMU, w czym pomagasz. I to, KOMU właśnie jest kluczowe. Bardzo ważne jest zrozumienie, z jakiego punktu Twoi odbiorcy startują i gdzie chcą dotrzeć.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, jak ja prowadzę moich odbiorców, zapraszam Cię do obejrzenia wideo.

Krok 3 – Jasno komunikuj komu, w czym pomagasz

Kluczową sprawą jest to, czy jasno komunikujesz Twoją ofertę, czyli komu, w czym pomagasz.
Na moim szkoleniu „Ty i twoja marka online” często robię takie ćwiczenie: wyobraź sobie, że jesteś na imprezie i ktoś Cię pyta „Czym się zajmujesz?”. Musisz krótko i zrozumiale opowiedzieć komu i w czym pomagasz i jakie rezultaty osiągają Twoi klienci.

Rozpisz sobie kilka wersji odpowiedzi na to pytanie i wybierz najlepszą z nich, a później wkuj na blachę. Przekazuj ten komunikat nie tylko podczas spotkań, lecz także w Twoich kanałach social media. W ten sposób odbiorcy zapamiętają Twoją ofertę i gdy będą na nią gotowi, skorzystają albo polecą znajomym. Nie ma nic gorszego nic obserwujący, którzy nie są pewni, czym się zajmujesz, albo w czym możesz im pomóc.

Krok 4 – Określ Twoje 3 wartości i obszary

Określ trzy najważniejsze obszary, w których się specjalizujesz. U mnie są to:

  • strategie dla marek online,
  • komunikacja online,
  • rozwój biznesu online.

Wokół tych tematów stale tworzę treści i buduję swoją markę.

Te trzy obszary to będą Twoje kategorie treści, o których szerzej mówię w projekcie Progres, nie perfekcja: Treści. Jeżeli jesteś trenerem fitness Twoje tematy to np. ćwiczenia, zasady odżywiania i nastawienie (motywacja). Po wyznaczeniu tych obszarów określ wartości, które są ważne dla Twojej marki. Zastanów się, co jest trzonem Twojej marki, Twoim DNA? Co Cię wyróżnia od innych marek/specjalistów z tego samego obszaru?

Przykładowe wartości: kreatywność, transparentność, uczciwość, innowacyjność.
Te wartości wybrzmiewają w Twoich treściach i w Twojej postawie, wyróżniają Cię. Jeżeli chcesz stworzyć naprawdę magnetyczną, przyciągającą markę, określenie wartości i obszarów jest naprawdę ważne.

Krok 5  – Relationship marketing

Marketing relacji to aspekt zarządzania relacjami z klientem, który koncentruje się na lojalności klienta i długoterminowym zaangażowaniu klienta. Nie zaś na celach krótkoterminowych, takich jak pozyskiwanie klientów i sprzedaż indywidualna. Celem marketingu relacji z klientem jest stworzenie silnych powiązań klientów z marką, które mogą prowadzić do ciągłego biznesu, bezpłatnej promocji szeptanej i informacji od klientów, które mogą przyciągać nowych zaangażowanych obserwujących.

Wierzę, że te pięć kroków, które tutaj przedstawiłam, pozwolą Ci na budowanie dochodowej marki online oraz takiej, której można zaufać, i za którą można podążać.


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest