Jak wyeliminować konkurencję

Czy wiesz, czym możesz się wyróżnić na tle konkurencji? Obserwujesz marki z Twojej branży i widzisz w ich ofercie coś, co jest nietypowe, wyjątkowe i zachęcające? Przedstawię Ci dziś obszary w komunikacji online, które pomogą Ci się wyróżnić i wyeliminować konkurencję.

Jeszcze kilka lat temu łatwiej było się wyróżnić w świecie online. Dziś trzeba się nieźle nagimnastykować, ale jest to możliwe. Wystarczy podejść do swojego biznesu sprytnie. Kreatywność jest tutaj bardzo potrzebna, ale i znajomość rynku.

Zobacz wideo z cyklu „Poniedziałek z progresem”. To cykl spotkań na żywo, które organizuję w każdy poniedziałek o godzinie 9.00 na moim profilu na Instagramie oraz na Facebooku. Serdecznie Cię zapraszam do uczestniczenia w motywujących poniedziałkowych spotkaniach.

Prawda jest taka, że każdy musi się zastanowić, w jakim obszarze może się wyróżnić. Spójrz na swoje działania z lotu ptaka i przemyśl, czy to, co robisz, jest wyjątkowe czy sztampowe?

Pierwszy obszar: Treści i relacje

Treści, które tworzysz, powinny być skupione na trzech obszarach: potrzebach rynku, Twojej ofercie i relacjach z klientem. To, w jaki sposób komunikujesz się z odbiorcami, bardzo mocno wpływa na ich decyzje. Jeśli się z Tobą utożsamiają, chętniej skorzystają z oferty. Jeśli nie ma między Wami więzi, prędzej czy później odejdą. Jeśli jeszcze tego nie robisz, naucz się w jasny sposób komunikować o tym, co robisz, w jakiej branży działasz i w czym możesz pomóc. Zanim odbiorca stanie się Twoim klientem, będzie szukał informacji, jeśli ich nie znajdzie, stracisz go.

Treści napędzają Twoją relację z odbiorcami. Pamiętaj, że powinna dotyczyć Twojego odbiorcy, zahaczyć o jego emocje, wówczas łatwiej zbudujesz z nim więź.

Drugi obszar: Redystrybucja

Chcesz wyeliminować konkurencję? Planuj treści! Wierz mi, że wiele osób w ogóle tego nie robi, idą na żywioł. Bądź więc krok przed nimi. Przemyśl, o czym chcesz informować, w jakiej formie i kiedy. Dobrze wykonany plan raz pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu.

Dystrybucja nawet w jednoosobowej działalności gospodarczej jest kluczowa. Wyobraź sobie, że Twoi odbiorcy mają różne upodobania. Jedni lubią czytać, inni oglądać, a jeszcze inni słuchać. Jeśli tego nie wiesz, odrób podstawową lekcję ze znajomości Twoich odbiorców.

Jedną treść możesz dystrybuować w różnych formatach, a dzięki temu budować duże zaangażowanie!

Dystrybucja jest ważna, ponieważ jedną treść możesz wykorzystać wielokrotnie. Miej zawsze z tyłu głowy, że Twoi nowi odbiorcy nie scrollują treści w mediach społecznościowych wstecz. Najczęściej patrzą tylko na bieżące posty i informacje, które zamieszczasz. To daje Ci przestrzeń do odświeżania starszych treści.

Trzeci obszar: Lista mailingowa

Fakt jest taki, że lista mailingowa to priorytet dla każdej firmy. Jeśli wydaje Ci się, że e-maile w Twojej firmie nie zadziałają, to prawdopodobnie trafiasz na kiepskie newslettery, które nie budują relacji. Dobrze prowadzony mailing może znacznie wspomóc Twoją sprzedaż, a relacje zbudowane dzięki mailom są o wiele trwalsze. Jest jeszcze jedna ważna rzecz, o której musisz pamiętać.

Lista mailingowa uniezależni Cię od portali społecznościowych, do których nie masz formalnie żadnego prawa.

Czwarty obszar: Promocja i sprzedaż

Jeśli prowadzisz biznes, nie bój się kampanii promocyjnych, nie bój się sprzedawać. Jeżeli słyszysz, że reklamy w mediach społecznościowych nie działają, nie wierz. To jest nieprawda, po prostu ktoś robi to nieumiejętnie.

Jeśli chcesz wyeliminować konkurencję – naucz się skutecznej promocji i sprzedaży.

Mało ludzi robi to naprawdę dobrze. Kampanie możesz przygotowywać na wiele różnych sposobów, niekoniecznie sprzedażowe. Na początku możesz postawić na cele związane z poznaniem Ciebie i Twojej firmy. Możesz zaprosić do przeczytania nowego posta blogowego albo na live, który organizujesz.

Sprzedaż w mediach społecznościowych nie jest łatwa, ale trzeba się tego nauczyć. Przecież Twoim celem jest to, aby zarabiać. Jeśli się tego nie nauczysz, nie wyeliminujesz konkurencji, wiele stracisz i zostaniesz w tyle.

Piąty obszar: Wierni klienci

Często skupiamy się na pozyskiwaniu nowych klientów, a o tych, których już mamy nie dbamy zbyt dobrze. To jest duży błąd, przed którym chcę Cię ustrzec. Lista mailingowa świetnie się nadaje do utrzymywania dobrych, intymnych relacji z klientami, którzy z czasem mogą stać się Twoimi ambasadorami. Każdy, kto prowadzi firmę, chce mieć wiernych klientów, ale to od Ciebie zależy, czy ich zdobędziesz.

Dbaj o swoich klientów, aby oni mogli polecać Cię innym.

Mam nadzieję, że obszary, które tutaj wspomniałam, są przez Ciebie zagospodarowane. Natomiast, jeśli czujesz, że aby wyeliminować konkurencję musisz trochę popracować – działaj, nie czekaj, aż Ciebie wyprzedzą!


Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.

akademia smart brand


Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest