Jak współpracować i stworzyć produkt online. KULISY kursu “Instagram dla biznesu i marki osobistej”.

Wiele osób było zaskoczonych informacją, że na mojej platformie pojawia się kurs online zrealizowany we współpracy z inną osobą. Skąd taki pomysł? Dlaczego zdecydowałam się na coś takiego? Kurs “Instagram dla biznesu i marki osobistej” ma właśnie premierę. Jeżeli interesuje Cię jak zaczęła się moja współpraca z Martą Kaczmarski i ile czasu trwało przygotowanie całego projektu – zapraszam do lektury.

Pomysł na produkt online

To nie jest tak, że nie mogłabym sama stworzyć takiego kursu. Prowadzę moduł o Instagramie na moim szkoleniu “Ty i Twoja marka online”. Dzięki temu widziałam, że zainteresowanie Instagramem wśród osób prowadzących działalność biznesową wzrasta. To mnie akurat nie dziwi, bo to Instagram oferuje markom najwyższy poziom zaangażowania odbiorców. Na każdym szkoleniu słyszałam pytania o podstawowe kroki przy zakładaniu konta oraz bardziej zaawansowane dotyczące planu działania. Czułam, że kurs dokładnie omawiający wiele kwestii, np.: jak prowadzić konto, jakich błędów unikać i jaką strategię wybrać, to kluczowy krok dla KAŻDEJ marki. Taki kurs BARDZO pomoże przede wszystkim uporządkować wiedzę na temat Instagrama i pozwoli uniknąć błędów w kolejnych działaniach. Jednak jak możesz się domyślać, pomysłów można mieć setki, problemem jest CZAS. Zastanawiałam się jak jednocześnie pogodzić bieżące działania dla mojej społeczności (tworzenie treści, prowadzenie grup, transmisje na żywo), prowadzenie szkoleń stacjonarnych (markaonline.pl i warsztataty z reklamy na Facebooku), wydanie książki (premiera już wkrótce), występy na konferencjach, konsultacje… i stworzyć od A do Z wartościowy kurs?

W moim kalendarzu biznesowym nie było miejsca na kolejny projekt, ale wtedy zadałam sobie pytanie: czy jest miejsce na koordynację projektu KURS o Instagramie, gdybym miała osobę, która go poprowadzi?

 

Zaufanie

Szczerze napiszę, że Martę Kaczmarski obserwowałam na Instagramie, tak jak się obserwuje inne osoby z “konkurencji”. Może nie jest dla mnie bezpośrednią konkurencją, ale zajmuje się pewnym obszarem, który ja też opisuję na swoim blogu i omawiam na szkoleniach. Jednak Marta w swojej komunikacji jest szczera i autentyczna. Bardzo spodobał mi się sposób w jaki przekazuje wiedzę, jej pomysły są nieszablonowe, jednym słowem “skradła” moją uwagę. No i jest jeszcze coś, zazwyczaj od razu wyczuwam, że dana osoba jest wiarygodna w tym co mówi i robi. I to uczucie pozwala mi zaufać tej osobie na tyle, że mogłabym czuć się bezpiecznie współpracując razem. Co budowało naszą relację? Głównie wzajemne komentowanie postów, czasami wiadomości prywatne. Oczywiście, minęło trochę czasu zanim postanowiłam zapytać Martę co sądzi o wspólnym kursie. Był koniec lipca 2017 roku.

To, że ja ufam Marcie to jedno, czy ona mi zaufa?

Nie czekałam długo na odpowiedź!

  • Marta jest jak najbardziej na TAK!

Jeszcze nie rozmawiałyśmy o warunkach i zasadach, za to od razu zaczęłyśmy rozmawiać jak kurs ma wyglądać i czujemy, że to będzie PETARDA!

 


Chcesz skutecznie działać na Instagramie?

Sprawdź kurs online “Instagram dla biznesu i marki osobistej – basic” przygotowany we współpracy z Martą Kaczmarski.

On odmieni Twoje treści!

jak stworzyć kurs online

Każdy odpowiada za swój obszar

Pomysł został przedstawiony i zaakceptowany. Nadszedł czas uzgadniania szczegółów. W planach była już premiera mojej książki pod koniec listopada. Miałyśmy więc dwie opcje do wyboru: październik lub luty. Obie lubimy szybko działać, więc odpowiedź była podobna: wybieramy październik! Z jednej strony radość, z drugiej zaciekawienie jak ta współpraca ułoży się dalej. Nie spotkałyśmy się nigdy osobiście, nasz kontakt online w zupełności nam wystarczył. Maile, wiadomości, rozmowy przez Skype – korzystałyśmy z wielu form kontaktu.  

Oczywiście podzieliłyśmy obszary i określiłyśmy kto za co jest odpowiedzialny:

  • Marta dostarcza wiedzę o Instagramie,
  • ja udostępniam platformę i moje doświadczenie w tworzeniu kursu oraz prowadzeniu promocji związanej z wprowadzeniem kursu na rynek,
  • razem z moim zespołem wprowadzam zrealizowany kurs na platformę, przygotowujemy grafiki i komunikację o kursie do mojej społeczności, opiekujemy się całym procesem zakupu, wystawiania faktur, strony technicznej przedsięwzięcia.

 

Oczywiście określiłyśmy daty realizacji poszczególnych etapów.

 

Profesjonalne podejście biznesowe

Czasu było mało, więc tutaj każda ze stron musiała pokazać, że poważnie i profesjonalnie podchodzi do tego projektu. I okazało się, że moje przeczucia mnie nie zawiodły. Marta realizowała materiał za materiałem zgodnie z harmonogramem! Żadnych opóźnień!

Powoli zbliżałyśmy się do terminu poinformowania rynku o nowym kursie.

Przygotowałyśmy transmisję na żywo, posty blogowe oraz posty w mediach społecznościowych.

Zbierałyśmy też zapisy na listę osób zainteresowanych kursem.

Tak jak się spodziewałam wiele osób zgłosiło swoje zainteresowanie. Bardzo aktywnie brali udział w transmisjach na żywo, komentowali Instagram Stories. Może Ty również poznałaś lub poznałeś Martę podczas naszych spotkań na żywo na Facebooku?

Jeżeli nie, wszystkie trzy transmisje możesz obejrzeć poniżej:

Zadbaj o korzyść dla każdej ze stron –  zasada WIN-WIN

Co spowodowało, że ten projekt realizowałam z przyjemnością?

Czułam, że każdy daje wartość i każdy na tym zyskuje.

Przyznam szczerze, że w ostatnim czasie otrzymuję coraz więcej propozycji współpracy. Niestety, zazwyczaj są one korzystne dla jednej strony. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby razem tworzyć, łączyć doświadczenie. Jestem zawsze otwarta na propozycje, ale polecam podejście WIN-WIN. Jeżeli każdy widzi i czuje co zyskuje  współpraca przebiega w zupełnie innej atmosferze. Postanowiłam opisać jak powstał ten kurs, aby pokazać, że jeżeli odkładasz coś, bo czujesz, że nie dasz rady, może współpraca z partnerem jest rozwiązaniem? Może gdzieś obok, nawet w przestrzeni ONLINE jest “Twoja Marta”, z którą szybciej zrealizujesz swoje marzenie?

 

Wspólny projekt online – czy było warto?

Dzięki temu, że zdecydowałam się na taką współpracę, moi odbiorcy i klienci poznali Martę i już podczas przeprowadzonych transmisji dowiedzieli się o możliwościach jakie mają działając na Instagramie. Osoby, które chcą od początku robić to dobrze, na pewno dołączą do kursu, bo dzięki temu dużo szybciej osiągną planowane cele. Szkoda czasu na metodę prób i błędów, skoro można od samego początku zastosować sprawdzone metody. Marta podczas kursu omawia następujące obszary:

 

  • Instagram vs. Facebook (tutaj zobaczysz też mnie 🙂
  • Założenie konta i edycja profilu
  • Zdjęcia i treści – czego oczekuje Twoja publiczność
  • Jak stosować hashtagi – strategia
  • Konto biznesowe
  • Aktywność – jak pobudzić konto do życia czyli RUCH na Twoim koncie
  • Instagram Stories i transmisje na żywo

 

Uważny uczestnik kursu odnajdzie też ukryte przez nas BONUSY!

 


Chcesz skutecznie działać na Instagramie?

Sprawdź kurs online “Instagram dla biznesu i marki osobistej – basic” przygotowany we współpracy z Martą Kaczmarski.

On odmieni Twoje treści!

jak stworzyć produkt online

 

 

 

 

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

Dodaj komentarz

Pin It on Pinterest