Tworzenie treści do mediów społecznościowych jest dla Ciebie problematyczne? Piszesz blog, ale nie potrafisz zachęcić swojej społeczności, żeby przeczytali Twój artykuł? Przeczytaj ten post i obejrzyj wideo. Znajdziesz kilka inspiracji do tworzenia fajnych i zachęcających wpisów w mediach społecznościowych, które z pewnością przyciągną rzeszę czytelników na Twoją stronę internetową.
Pisanie bloga nie jest prostą sprawą nawet dla osób, które mają wiele do powiedzenia i do przekazania. Bywa, że jeszcze trudniej jest tworzyć treści krótsze, których celem jest zachęcenie obserwujących do przeczytania tego, co napisałeś. Dlatego właśnie zachęcam Cię do obejrzenia poniższego wideo, w którym Marta z mojej Ekipy pokazuje, jak z posta blogowego stworzyć krótsze teksty do mediów społecznościowych.
Materiał pochodzi z projektu „PROGRES, nie perfekcja: Treści”.
Poznaj fundamenty budowania biznesu online.
Opracuj strumienie przychodów, niezależnie od tego, na jakim jesteś etapie.
Naucz się wykorzystywać marketing online do budowania zasięgów.
DOŁĄCZ do Akademii Smart Brand.
Tworzenie treści – kilka inspiracji dla Ciebie
Zanim przedstawię Ci kilka inspiracji do tworzenia krótszych tekstów do mediów społecznościowych, zapraszam do przeczytania artykułu, na którego bazie stworzony został ten materiał – Jak i dlaczego warto budować markę eksperta
Wszyscy wokoło podkreślają, że posty tworzone na Facebooka i na Instagram powinny się różnić. Jasne, ale powiedzmy sobie szczerze, często nie mamy czasu pisać na każdą platformę innego tekstu. Jest jedna ważna rzecz, na którą musisz zwrócić uwagę. Posty na Facebooka powinny mieć troszkę inną konstrukcję niż na Instagram. Myślę, że nie będzie dla Ciebie problemem, aby pozamieniać fragmenty tekstu i dopasować do danej platformy. Szczegóły znajdziesz w wideo.
1. Zaproś swoją społeczność do przeczytania nowego artykułu
Po napisaniu tekstu blogowego zachęć swoich odbiorców, aby przeczytali tekst. Jest wiele różnych możliwości, aby zainteresować nowym postem:
- zadaj pytanie dotyczące głównego wątku posta i zaproś do przeczytania tekstu,
- nawiąż do tematu artykułu i napisz, że rozwinięcie znajduje się w poście blogowym,
- bądź tajemniczy i nie zdradzaj o czym jest nowy post, a jedynie napisz, że ten tekst rozwiążę jeden z głównych problemów.
2. Wyciągnij z posta blogowego kilka ważnych punktów
Twoja komunikacja dotycząca nowego posta blogowego wcale nie musi się kończyć na jednym poście w mediach społecznościowych. Masz kilka możliwości, aby zainteresować odbiorców Twoimi treściami:
- zapytaj swoją społeczność, czy szukają rozwiązań dotyczących konkretnych spraw, np. jak pielęgnować skórę zimą, jak pomóc dziecku w zdalnej nauce, jaki prezent kupić 8-latkowi na urodziny; zaproś oczywiście do przeczytania posta, który pomoże im zdobyć konkretną wiedzę na dany temat,
- opowiedz o konkretnym temacie ze swojej dziedziny, np. 3 sposoby na prowadzenie Bujo, jaki sprzęt będzie dobry do nagrywania wideo, jak zrobić najlepsze pierniki na świecie; następnie zaproś do przeczytania posta blogowego, w który zdradzasz znacznie więcej szczegółów,
- zacytuj fragment posta blogowego i napisz, że więcej przeczytają na stronie internetowej,
- stwórz ankietę z pytaniami, zaproś do głosowania, a później zaproponuj, żeby przeczytali treść posta blogowego, w którym piszesz na temat z ankiety.
3. Nie ograniczaj tworzenia treści tylko do mediów społecznościowych
Jeśli masz bazę mailingową, nie ograniczaj się do tworzenia treści jedynie w mediach społecznościowych. Newsletter to równie ważne miejsce, w którym możesz informować swoją społeczność o pojawieniu się nowego posta blogowego. Wysyłając e-mail, możesz się bardziej rozpisać, zdradzić więcej szczegółów.
Zanim zaczniesz tworzyć treści, zastanów się, jaki masz cel, do czego chcesz skłonić swoich odbiorców, co chcesz im przekazać. Pamiętaj, że posty w mediach społecznościowych wcale nie muszą być długie. Czasem wystarczy jedno zdanie, aby zachęcić społeczność do dyskusji.
Tworzenie treści to ciekawa przygoda. Powodzenia!